هفت اسباب بازی که از تنوع استفاده کرده‌اند

اسباب بازی‌ها در حال متنوع شدن هستند. کمپانی "متل" اخیرا اعلام کرده که در حال توسعه مدل محبوب عروسک باربی خود است که تنوع بسیاری در جلوه رنگ پوست، رنگ مو و بافت و شکل بدن را شامل می‌شود. درحالیکه که
دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
هفت اسباب بازی که از تنوع استفاده کرده‌اند

هفت اسباب بازی که از تنوع استفاده کرده‌اند
 

 

مترجم: ایرج علیزاده
منبع:راسخون


 

اسباب بازی‌ها در حال متنوع شدن هستند. کمپانی "متل" اخیرا اعلام کرده که در حال توسعه مدل محبوب عروسک باربی خود است که تنوع بسیاری در جلوه رنگ پوست، رنگ مو و بافت و شکل بدن را شامل می‌شود. درحالیکه که کمپانی "لگو" در یکی از مراکز تولیدی خود درحال طراحی و تولید یک عروسک ریزاندام است که روی صندلی چرخ‌دار نشسته است. سایر تولیدکننگان نیز عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌هایی طراحی کرده‌اند که کودکان را به ارزش قائل شدن به گسترهء تنوع جنبه‌های فیزیکی که انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند تشویق می‌کنند. اسباب بازی‌های تولید شده در این شرکت روانشناس کودکان، متخصص آموزش و طراح کالا مجموعه‌ای از تکه‌های چوبی نقش‌دار و عجیب و غریب عرضع کرده که با انواع جلوه‌های رنگ پوست و اشکال مربوط به چهره کودکان و بزرگسالان مزین شده‌اند. قطعات، سرها، بدن‌ها و پاها می‌توانند به واسطه‌ی اتصالات مغناطیسی با یکدیگر آمیخته و ترکیب شوند یا از همدیگر جدا شوند. آنها می‌توانند در ترکیب‌های چندتایی با یکدیگر ترکیب شوند تا گستره‌ی متنوعی از شخصیت‌ها را شکل دهند که می‌توانند به عنوان دوستان و خانواده کنار هم جمع شوند.
هفت اسباب بازی که از تنوع استفاده کرده‌اند

معمولی همیشه زیباست.

عروسک لمیلی به واسطه‌ی سوالی که از طراح آن یعنی هنرمند نیکولای لمن، در خصوص این که چه می شود اگر عروسک‌‌های مدل با استفاده از شکل استاندارد ویژگی‌های بدن انسان تولید شود؟، تولید شد. پاسخ این بود که دخترها با دیدن این عروسک‌ها عاشق آنها شدند. یک کمپین موفق که حضور پرشور خیل عظیمی از مردم را به دنبال داشت در مارس 2014 به تولید عروسک لمیلی، یک عروسک با طرح بدن واقع‌گراینه، منجر گردید و این پروژه نوزده هزار عروسک به حامیانش تحویل داد. همچنین مارک‌های لمیلی و برچسب‌های قابل استفاده مجدد در کنار این عروسک‌ها به مشتریان عرضه شد که آنها را قادر می‌ساخت بتوانند مارک‌های منحصر به‌فرد و واقع‌گرایانه همانند جای زخم، خال، جوش، خراش و لکه به آنها اضافه کنند و حتی مارک‌ها را بکشند و چربی زیر پوست آنها را افزایش دهند تا واقعی‌تر به نظر برسد.

کنارآمدن با سرطان

شرح دادن سرطان به کودکان می‌تواند کار سختی باشد و یک شرکت تولید اسباب بازی برای فراهم کردن حمایت و آرامش برای خانواده‌ها و همچنین برای کمک به والدین برای توضیح بهتر درمورد تاثیرات شیمی درمانی، عروسک‌هایی در بازه‌ی گسترده‌ای از جلوه‌ها و رنگ‌های پوست تولید کرده است که هر کدام دارای موهایی هستند که می‌توانند در مراحل مختلفی به صورت کامل جدا شوند تا فقدان مو را برای همراهی بهتر معالجات شیمیایی شرح دهند.

قهرمانان واقعی امریکا

روایات تاریخی امریکا در کلاس‌های درسی غالبا افرادی با نژادها و رنگ‌های گوناگن را از قلم می اندازد که نقش محوری در تاریخ ایفا کرده‌اند. اسباب بازی‌های تاریخ در عمل در تلاش هستند تا برخی از این افراد را با شمایلی در حال فعالیت به تصویر بکشند و به نحوی از این پیشگامان تجلیل کنند. آنها اخیراً سه فوق قهرمان امریکا یعنی بسی کولمن، اولین زن سیاه امریکایی که موفق به اخذ گواهی نامه خلبانی شد، ریاضی‌دان و منجم الکسالندر بنجامین بانکور و متیو هنسون اولین امریکایی که به قطب شمال رسید. "اسباب بازی‌ها باید سرگرم‌کننده باشند" کمپانی در وب‌سایت خود نوشته "اما ما باور داریم که آنها می‌توانند الهام بخش باشند.

عروسک های ناتوان

عروسک‌های ظریف یک کمپانی با رنگ پوست متنوع عرضه می‌شوند و دونوع طرح با چهره‌هایی که مشخصه‌های قابل تشخیص بیماری نشانگان داون است را شامل می‌شوند. این شرکت همچنین محصولات فرعی دیگری نظیر چوب زیربغل، پشت بند پا، سمعک‌های شنوایی، گام‌یار و صندلی‌های چرخ‌دار و... تولید می‌کند که منطبق و همساز با ناتوانی‌ها هستند.
در سال2015 گروه فیسبوکی "توی لایک می" که بازتاب کودکان ناتوان در صنعت اسباب بازی را حمایت می‌کند از شرکت "میکیز" درخواست کرده که سه شخصیت معلول به برنامه تولید خود اضافه بکنند.
خط تولید کارن برد طراح هنرمند و موسس انجمن دختران طبیعی متحد سبک‌های امریکایی افریقایی را بازتاب می‌دهد. چیزی که او در سالهای رشد خود کمبودش را در مغازه اسباب بازی فروشی احساس می‌کرد. بر اساس اظهار نظری که در وب سایتش آمده گفته است: یک نیاز مبرم برای دختران جوانمان وجود دارد که عروسک‌هایی شبیه خودشان داشته باشند، هر روز به این نکته پی می بریم که به آنها بیاموزیم زیبایی آنها نیز زیباست.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.