دستوراتی برای گشایش امور

شیخ عباس قمی ( ره ) می فرماید : شیخ ما ثقة الاسلام نوری – نور الله مرقده – در کتاب دارالسلام از شیخ خود مرحوم خلد مقام عالم ربانی جناب حاج ملا فتحعلی سلطان آبادی ( ره ) نقل فرموده که : فاضل مقدس آخوند ملا محمد صادق عراقی در غایت سختی و پریشانی و بد حالی بود و به هیچ وجه برای او گشایشی نمی شد . تا آنکه شبی در خواب دید که در یک وادی خیمه بزرگی با قبه ای سرپاست.
دوشنبه، 21 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستوراتی برای گشایش امور
دستوراتی برای گشایش امور
دستوراتی برای گشایش امور

شیخ عباس قمی ( ره ) می فرماید : شیخ ما ثقة الاسلام نوری – نور الله مرقده – در کتاب دارالسلام از شیخ خود مرحوم خلد مقام عالم ربانی جناب حاج ملا فتحعلی سلطان آبادی ( ره ) نقل فرموده که :
فاضل مقدس آخوند ملا محمد صادق عراقی در غایت سختی و پریشانی و بد حالی بود و به هیچ وجه برای او گشایشی نمی شد . تا آنکه شبی در خواب دید که در یک وادی خیمه بزرگی با قبه ای سرپاست.
پرسید : این خیمه از کیست ؟ گفتند : از کهف حصین و غیاث مضطر مستکین حضرت قائم ، مهدی و امام منتظر علیه السلام می باشد .
پس با عجله خدمت آن حضرت مشرف گردید و سختی حال خود را به آن حضرت عرض کرد و از آن بزرگوار برای گشایش کار و رفع غم خویش دعایی خواست .
حضرت او را حواله فرمود به سیدی از اولاد خود و او را به خیمه وی راهنمایی فرمود .
آخوند از خدمت آن حضرت علیه السلام بیرون آمد و به همان خیمه که حضرت اشاره فرموده بود ، رفت . دید در آن خیمه سید سند و حبر معتمد عالم امجد موید جناب آقا سید محمد سلطان آبادی قدس سره روی سجاده نشسته و مشغول دعا و قرائت است .
آخوند بر او سلام کرد و حکایت حال را برای او نقل کرد .
پس سید برای گشایش امر و وسعت رزق دعایی به او تعلیم نمود . پس از خواب بیدار شد در حالی که آن دعا در خاطرش بود .
وی که پیش از این خواب ، از سید مزبور نفرت داشت ، پس از بیداری راه منزل سید را در پیش گرفت . چون به خدمت سید رسید او را به همان شکل که در خواب دیده بود ، در حال ذکر و استغفار در مصلای خودش دید . سلام کرد و سید هم جواب داد و تبسمی نمود مثل آنکه از قضیه مطلع باشد .
آخوند برای گشایش امر خویش دعایی خواست . پس سید همان دعا را که در خواب گفته بود ، در بیداری به او تعلیم داد . پس آخوند مشغول آن دعا شد و در اندک زمانی دنیا از هر طرف به او روی آورد و از سختی بیرون آمد ... .
اما دعایی که در خواب و بیداری تعلیم نموده بودند ، سه چیز است :
اول : آنکه بعد از فجر صادق دست بر سینه بگذارد و هفتاد مرتبه « یا فتاح » بگوید .
دوم : مواظبت کند بخواندن این دعا که در کافی است و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم او را به مردی از صحابه که مبتلاء به پریشانی بود ، تعلیم نمود و از برکات آن دعا ، ناخوشی و پریشانی اش برطرف شد و آن اینکه بخواند :
لا حول ولا قوة الا بالله توکلت علی الحی الذی لا یموت و الحمد لله الذی لم یتخذ ولداً و لم یکن له شریک فی الملک و لم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیراً .
سوم : در عقب نمازهای صبح این دعا را که شیخ از ابن فهد نقل کرده بخواند و بر آن مواظبت کند و ان اینکه بگوید : بسم الله و صلی الله علی محمد و آله و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد ... تا آخر دعا که در مفاتیح الجنان آمده است . 1

پی نوشت

1 . مفاتیح الجنان ، باب اول ، در تعقیبات نماز صبح .





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.