فلسطین از منظر مقام معظم رهبری

حضرت آیت ‏الله العظمی خامنه‏ای (مدظله العالی) می فرمایند: «من صریحا اعلام می‏کنم هر جوان فلسطینی که به خاک و خون‏کشیده می‏شود و هر خانواده فلسطینی که بی‏سرپرست و متلاشی می‏شود،رئیس جمهور و دولت امریکا به طور مستقیم در این جرم شریک وسهیم هستند.» حضرت آیه الله العظمی خامنه‏ای (مدظله العالی) طی نطقی درتاریخ دهم خرداد ماه سال‏1369 ه.ش خاطر نشان فرموده‏اند:
چهارشنبه، 3 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
فلسطین از منظر مقام معظم رهبری
فلسطین از منظر مقام معظم رهبری
 
حضرت آیت ‏الله العظمی خامنه‏ای (مدظله العالی) می فرمایند:
«من صریحا اعلام می‏کنم هر جوان فلسطینی که به خاک و خون‏کشیده می‏شود و هر خانواده فلسطینی که بی‏سرپرست و متلاشی می‏شود،رئیس جمهور و دولت امریکا به طور مستقیم در این جرم شریک وسهیم هستند.»
حضرت آیه الله العظمی خامنه‏ای (مدظله العالی) طی نطقی درتاریخ دهم خرداد ماه سال‏1369 ه.ش خاطر نشان فرموده‏اند:
«.. سکوت و سازش خیانت آلود بسیاری از دولت‏های عربی و حتی‏تظاهر بعضی از آنان به بی‏تفاوتی و عدم حساسیت‏به سرنوشت فلسطین‏کار را به جایی رسانده است که دولت غاصب صهیونیست پس از سال‏هاکتمان و حتی انکار، اکنون دوباره داعیه اسرائیل بزرگ را علنابر زبان می‏آورد و با بی‏شرمی و وقاجت نیت پلید غصب سرزمین‏های‏جدیدی از میهن راتکرار می‏کند...» «امروز بحمدالله عنصر ایمان و جهاد اسلامی در مبارزات ملت‏فلسطین در داخل وطن مغصوب زنده شده و به همین جهت معادله قدرت‏در فلسطین به سود فلسطینیان نسبت‏به گذشته تغییر کرده است. جانشین برحق امام خمینی و تداوم بخش راه آن روح قدسی، یعنی‏حضرت آیت ‏الله العظمی سیدعلی خامنه‏ای (مدظله العالی) نیز مهمترین مسأله جهان‏اسلام را ضایعه اشغال فلسطین به دست صهیونیست‏ها مطرح نمودند وفرمودند:
«مسأله فلسطین یک راه حل بیشتر ندارد و آن تشکیل دولت‏فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین است‏» .
مقام معظم رهبری در بخشی از پیامی که در آستانه فرارسیدن‏امام حج‏سال 1411ه. ق خطاب به حجاچ بیت الله الحرام ارسال‏نمودند، فرمودند:
«مهمترین مسأله امروز مساله فلسطین است که در نیم قرن اخیرهمواره مهمترین مساله جهان اسلام و شاید مهمترین مساله بشریت‏بوده است، اینجا سخن از محنت و آوارگی و مظلومیت‏یک ملت است،سخن از غصب یک کشور است، سخن از ایجاد غده‏ای سرطانی در قلب‏کشورهای اسلامی... است، سخن از ظلم مستمری است که اکنون دو نسل‏پی درپی از ملت فلسطین را فراگرفته است‏» .
علامه محمد حسین فضل الله، روحانی برجسته لبنانی در کنگره بین‏المللی فلسطین که در تهران برپاشد این واقعیت انکارناپذیر رامطرح کرد که:
«جمهوری اسلامی ایران تنها دولت جهان اسلام است که بطور رسمی‏مخالف وجود اسرائیل در هر شکل و هر صورت است زیرا بر مبنای‏رهنمودهای امام خمینی اسرائیل را غده سرطانی می‏داند که باید ازجسم امت اسلامی زدوده شود و لذا استراتژی اسلامی جمهوری اسلامی‏مبتنی بر تلاش همه جانبه برای حمایت از فلسطین در زمینه‏های‏سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی است و این موضعی است که بایدتمام نیروهای آزادی بخش مسلمان و عرب، جنبشی‏ها، احزاب وشخصیت‏های سیاسی تحت لوای رهبری، رهبر بزرگ دنیای اسلام، حضرت‏آیه‏الله خامنه‏ای که در خط امام خمینی حرکت می‏کند با آن همراه‏شوند» .
حضرت‏آیت ‏الله العظمی خامنه‏ای(حفظه الله) می‏فرمایند:
«امروز بحمدالله عنصر ایمان و جهاد اسلامی در مبارزات ملت‏فلسطین در داخل وطن مغصوب زنده شده و به همین جهت معادله قدرت‏در فلسطین به سود فلسطینیان نسبت‏به گذشته تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: مروری بر رهنمودهای مقام معظم رهبری


محافل سیاسی اعتراف دارند که این جوشش از مسجد شروع شده و هرخانه را به یک مسجد تبدیل کرده است. یکی از نشریات صهیونیستی‏در نوزدهم بهمن سال‏1369 این قیام را الهامی از انقلاب اسلامی‏ایران ذکر کرده است‏» .
مقام معظم رهبری در تاریخ‏27شهریور 1372 طی‏بیاناتی امضای سند ننگین سازش با رژیم غاصب صهیونیستی را شدیدامحکوم کرده و در فرازی از سخنان گهربار خویش فرمودند:
«در قضیه فلسطین نماینده فلسطین آن امضاء کننده حقیر، بدنام‏روسیاه و علی الظاهر فلسطینی(علی الباطنش را خدا می‏داند)نبوده‏که برود و یک چیزی را بفروشد، مگر فلسطین عرفات است، عرفات‏چکاره است که برود فلسطین را با غاصبین آن معامله کند» .

آمریکا و حذف فلسطین

رهبر معظم انقلاب اسلامى، حضرت آیت‏اللّه‏ خامنه‏اى، با بینش عمیق خود در مورد مسأله فلسطین، درباره تلاش‏هاى مقامات آمریکایى و غاصبان و مزدوران آنها براى پاک‏کردن صورت مسأله فلسطین، چنین فرمودند: «دستگاه‏هاى آمریکا و رئیس‏جمهور آمریکا، تلاش خودشان را گذاشته‏اند که مسأله فلسطین را از صورت مسایل دنیاى اسلام و خاورمیانه به کلى حذف کنند و اصلاً مسأله‏اى به نام فلسطین و آرمان فلسطین و نهضت فلسطین دیگر باقى نماند. این یکى از اهداف بسیار مهم آنهاست. هرجا که مبارزه‏اى با صهیونیست‏ها و اشغالگران و آدم‏کشان هست، مى‏خواهند آن را حذف کنند. حالا چنانچه آن را از روى کاغذ حذف کنند، مگر ممکن است انگیزه دفاع از کشور فلسطین و هویت فلسطینى از دل فلسطینى‏ها برود؟... مگر تا حالا که جوانان مسلمان در انتفاضه فلسطین یا در کشور لبنان به خاطر خدا، به خاطر مسئولیت الهى دفاع از سرزمین اسلامى، جان خودشان را به خطر مى‏انداختند، به خاطر منشور فلسطین این کارها را مى‏کرده‏اند که حالا اگر شما منشور به اصطلاح ملى فلسطین را دستکارى کردید، آنها دست بردارند؟»

پیام روز قدس

روز قدس، روز فریاد جوانان غیور امت اسلام بر ضد استکبار و غاصبان سرزمین اسلامى است. پیام روز قدس، محو اسرائیل از منطقه است. پیام روز قدس این است که مسلمانان تا نابودى اسرائیل دست از مبارزه و جهاد بر نمى‏دارند و آماده هر نوع قربانى هستند. بر همین اساس است که مقام معظم رهبرى، بر ضرورت مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تأکید کرده، چنین فرمودند: «هریک وجب از خاک فلسطین ،یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتى غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانى است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستى محو بشود. ... بحث، بحث یهودى ستیزى نیست ؛ مسأله، مسأله غصب خانه مسلمین است».
حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‏فرمایند:
«هر یک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است . هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است . حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشان فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود ... . بحث، بحث‏یهودی ستیزی نیست . مساله، مساله غصب خانه مسلمین است .»
منابع:
1 . ماه نامه پاسدار اسلام شماره 223، سیری درتاریخ سیاسی فلسطین و چگونگی غصب آن.
2. ماه نامه گلبرگ شماره 56، جمعه آخر(روز جهانی قدس).



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.