چگونه از شر زخم‌های سرد سریع خلاص شویم

آیا می‌دانید از 90 درصد افرادی که به ویروس هرپس سیمپلکس آلوده شده‌اند، در 66 درصد آن‌ها زخم سرد یک بار یا بیشتر در سال عود می‌کند؟ برای رهایی سریع‌تر از این تاول‌ها مقاله زیر را بخوانید.
يکشنبه، 30 خرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه از شر زخم‌های سرد سریع خلاص شویم
چگونه از شر زخم‌های سرد سریع خلاص شویم

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون




 

آیا می‌دانید از 90 درصد افرادی که به ویروس هرپس سیمپلکس آلوده شده‌اند، در 66 درصد آن‌ها زخم سرد یک بار یا بیشتر در سال عود می‌کند؟ برای رهایی سریع‌تر از این تاول‌ها مقاله زیر را بخوانید.
زخم‌های سرد یا تاول تب برای بسیاری از مردم شرم‌آور، آزاردهنده و دردناک است. این زخم‌ها با هر دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس نوع اول و نوع دوم ایجاد می‌شوند. این ویروس مسری می‌تواند 90 درصد مردم جهان را آلوده کند و شما هم نمی‌توانید به راحتی از آن خلاص شوید. این ویروس در رشته‌های عصبی منطقه عفونت دیده باقی خواهد ماند. از 90 درصد افرادی که به ویروس هرپس سیمپلکس آلوده شده‌اند، در 66 درصد آن‌ها زخم سرد یک بار یا بیشتر در سال عود می‌کند.
زمانی که شما بیمار هستید، استرسدارید یا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده، ویروس هرپس شانس این را پیدا می‌کند که رشد کند. ویروس کوچک که در رشته‌های عصبی پنهان شده به سطح می‌آید و ویروس‌های کوچک دیگری تولید می‌کند. روند تکرار منجر به رشد میلیون‌ها ویروس می‌شود که باعث می‌شوند سلول‌های پوست منبسط شوند و زخم‌های سرد ایجاد شوند.

درمان زخم سرد

اگر می‌خواهید که به سرعت از شر این زخم‌ها خلاص شوید، باید نسبت به هرگونه سوزش خفیف یا احساس سوزن سوزن شدن در پوست آگاه باشید. این احساس به دلیل حرکت ویروس به سمت سطح پوست است و شما باید فورا روی این منطقه یخ بگذارید. دمای پایین از تکرر ویروسها جلوگیری می‌کند و در نتیجه گسترش بیشتر ویروس‌ها متوقف می‌شود. این کار بیشتر اوقات ویروس‌ها ر غیرفعال می‌کند و آن‌ها را مجددا به حالت خفته در انتهای اعصاب برمیگرداند.
می‌توانید منطقه را با وازلین پوشش دهید، این کار سرعت فرایند درمان را بالا می‌برد و از عفونت ثانویه جلوگیری می‌کند. شما باید منطقه آلوده را خشک نگه دارید. رطوبت منجر به رشد شانکر می‌شود. زخم زخم دهان اگر خشک و تمیز باشد به سرعت بهبود می‌یابد. الکل بهترین ماده ضدعفونی کننده است و می‌توانید از هر نوع الکلی در خانه برای درمان استفاده کنید. فقط پنبه را در الکل فرو برده و آن‌را روی زخم دهان قرار دهید. این کار باعث آزار و سوزش شما می‌شود اما مطمئنا به بهبود عفونت کمک می‌کند. علاوه بر الکل، همچنین می‌توانید روغن سیر بر روی آن بمالید. قبل از اعمال، شما باید چند قطره روغن زیتون را با روغن سیر مخلوط کنید. این کار به این دلیل است که روغن سیر پوست حساس را زیاد تحریک می‌کند.
شما باید غذاهایی که غنی از اسید آمینه لیزین هستند بخورید. سیب زمینی و محصولات لبنی بخورید تا مقدار بیشتری از این آنزیم‌ را دریافت کنید. از مکمل‌های لیزین استفاده کنید، اما اگر باردار یا شیرده هستید از مصرف آن خودداری کنید. یکی دیگر از روش‌های موثر استفاده از بادرنجبویه یا روغن درخت چای اکیناسه است. شما حتی می‌توانید کیسه‌های چای گرم را که دارای خواص ضدویروسی هستند روی زخم سرد قرار دهید. فقط آن‌را بجوشانید و آن‌را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی زخم سرد قرار دهید. از لمس کردن و خاراندن زخم سرد خودداری کنید. هرچه بیشتر به آن‌ها دست بزنید بیشتر گسترش خواهند یافت. نشت چرک یا ترشح مایعات از تاول تب باعث گسترش این ویروس به مناطق مختلف پوست و یا حتی دیگر افراد می‌شود.
اگز زخم سرد بیش از حد دردناک یا تحریک‌کننده است و نمی‌توانید در برابر دست زدن یا خاراندن آن مقاومت کنید، پس این روش درمانی را امتحان کنید. یک حوله تمیز، آب داغ و صابون ضدباکتری فراهم کنید. صابون ضدباکتری را در آب خیس کنید و حوله را در مایع گرم صابونی فرو ببرید. زخم را به آؤامی با حوله مالش دهید. این کار به کاهش عفونت کمک می‌کند، چرک را پاک می‌کند و از گسترش آن جلوگیری می‌کند.
همچنین دیگر عوامل ایجاد زخم را تشخیص دهید.زخم می‌تواند توسط عوامل خاصی مانند قاعدگی، اضطراب، غذاهای شور و یا اسیدی، قرار گرفتن در برابر نور شدید خورشید و یا باد سرد، آنفولانزا، سرما و غیره ایجاد شود. هر موقع که فهمیدید زخم می‌خواهد ظاهر شود نسبت به آن سریعا اقدام کنید.
اگر زخم سرد در طول یک هفته بهبود نیافت، به دکتر مراجعه کنید. وی ممکن است برخی از داروهای ضدویروسی برای شما تجویز کند. حتی ممکن است طب سوزنی را امتحان کنید. رژیم غذایی و سبک زندگی را سالم نگه دارید تا از گسترش زخم سرد جلوگیری شود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.