روش‌های ماساژ پا

ماساژ پا یک روش عالی برای تسکین دادن ماهیچه‌های پا و جوان سازی پاهای خسته است. اما برای نتایج بهتر، شما باید روش‌های ماساژ مناسب را بشناسید. ماساژ پا نه تنها اعصاب خسته را آسوده می‌کند و تسکین می‌دهد بلکه به
يکشنبه، 27 تير 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش‌های ماساژ پا
  روش‌های ماساژ پا

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون



 

ماساژ پا یک روش عالی برای تسکین دادن ماهیچه‌های پا و جوان سازی پاهای خسته است. اما برای نتایج بهتر، شما باید روش‌های ماساژ مناسب را بشناسید. ماساژ پا نه تنها اعصاب خسته را آسوده می‌کند و تسکین می‌دهد بلکه به درمان دردهای مزمن، آسیب‌های گذشته، انقباضات ماهیچه و برخی مشکلات مربوط به استرس نیز کمک می‌کند.
پاهای ما کل وزن بدن‌مان را تحمل می‌کنند و نادیده گرفته شده‌ترین بخش‌های بدن ما هستند. علاوه بر این پوشیدن کفش نامناسب، راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند و ژست بد نیز در ایجاد درد و ناراحتی سهیم هستند. بهترین روش برای درمان پاهای شما انجام ماساژ پا است که نه تنها درد شما را کم می‌کند بلکه آسودگی را نیز برای ماهیچه‌های خسته، فراهم می‌کند. ماساژ پای بی‌نقص و ایده‌آل با اعمال روش‌های مناسب، فشار دادن نقاط درست و مناسب و ضربه‌های بسیار مناسب مشخص می‌شود. این توصیه‌ها را به ذهن بسپارید تا در ماساژ بعدی پا از آن استفاده بکنید.

ضربه زدن :

در این روش، شما باید پا را با هر دو دست خود نگه دارید و با استفاده از انگشت شست و سبابه‌ی خود فشار مداوم اعمال کنید و از پنجه‌ی پا شروع کنید و به سمت قوزک پا بروید. به کل پای خود ضربه بزنید و فشار را در اطراف پنجه‌ی پای خود کم کنید. همان ضربه را روی کف پای خود نیز تکرار کنید ولی باید پای خود را با روند مداومی ماساژ دهید.

ورز دادن :

از مشت خود برای ورز دادن کف پای خود با حرکت عقب و جلو استفاده بکنید. از بند انگشت خود برای ورز دادن پاشنه‌ و انگشتان پا استفاده بکنید و با بند انگشتان خود به ملایمت کف پای خود را به طور مکرر فشار دهید. این کار کمک می‌کند که تاندون‌های دردناک شما که از لبه‌های بیرونی پاهایتان بیرون زده‌اند، آسوده شوند. با لغزاندن انگشتان شست خود از بالا به پایین و در طول لبه‌های پا، فشار محکمی روی پاهای خود اعمال کنید.

چرخش انگشت پا :

در این روش، ابتدا هر انگشت پا تک تک در جهت گردش ساعت چرخانده می‌شود و سپس در جهت خلاف گردش ساعت چرخانده می‌شود. بهترین روش برای انجام این کار، هر دفعه گرفتن یکی از انگشتان پا و کشیدن ملایم آن به سمت بالا و سپس چرخش آن در جهت مخالف است. نباید از فشار خیلی زیادی استفاده بکنید و یا به انگشتان پاهای خود آسیب بزنید.

خود - ماساژ پا :

اگر شما وقت این را ندارید که به ماساژ دهنده مراجعه بکنید پس پای خود را با ماساژ دادن توسط خودتان درمان کنید. ابتدا، پاهای خود را با خیس کردن در تشتی از آب گرم ملایم بشویید و تمیز کنید. هم چنین شما می‌توانید از برخی از نمک‌های حمام و چند قطره روغن‌های اسانس برای تسکین دادن ماهیچه‌های خسته‌ی پاهایتان استفاده بکنید.
بعد از این که پاهای خود را شستید و تمیز کردید، آنها را با یک حوله‌ی نرم خشک بکنید. حالا، دست چپ خود را روی پای خود و دست راست خود را زیر کف پای خود قرار دهید. فشار متوسطی اعمال کنید و دستان خود را از انگشتان پای خود به سمت قوزک پا بلغزانید.
این کار را شش تا هفت بار تکرار کنید. هم چنین شما می‌توانید از هر نوع روغن معطر مثل روغن زیتون و یا روغن نارگیل استفاده بکنید تا پاهای شما در طول فرآیند نیز مرطوب بمانند. مرحله‌ی بعد این است که هر یک از انگشتان پای خود را به آرامی بکشید و آنها را در جهت گردش ساعت و خلاف گردش ساعت بچرخانید.
با استفاده از انگشت شست خود، قوس پای خود و گرهک را فشار دهید. اینها مناطقی هستند که باید کل وزن و بار بدن شما را تحمل کنند بنابراین حداکثر تنش و استرس را دارند. با استفاده از بند انگشت خود کف پای خود را با حرکات دایره‌ای کوچک فشار دهید.
با ضربه زدن به قوزک پای خود به آرامی و با حرکات رو به بالا، ماساژ را تمام کنید.
ماساژ درمانی فواید خیلی زیادی دارد. روش‌های دیگری مثل ماساژ پای چینی و ماساژ پای جسمانی نیز ممکن است برای کاهش تنش و استرس در پا به کار روند. تمام این روش‌ها کمی پیشرفته هستند و بهتر است که فردی حرفه‌ای و ماهر آنها را انجام دهد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما