یک مادر متشخص

جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به مناسبت روز جهانی مادر با شرکت در یک مراسم ویژه از کتاب جدید خود با نام « یک مادر متشخص » رونمایی کرد. معروف است که کارتر در بسیاری از مراسم سیاسی که شخصیتها و چهرههای مهم سیاسی در آن حاضر میشدند از مادر خود میخواست در آن حاضر شده یا به عنوان نمایندهاش در مراسم تشیع جنازه سیاستمداران و چهرههای مهم شرکت کند.
پنجشنبه، 23 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک مادر متشخص
یک مادر متشخص
یک مادر متشخص

نويسنده: على موسوى خلخالى

نگاهى به کتاب « یک مادر متشخص » نوشته جيمى کارتر رئيس جمهور اسبق آمريکا

یک مادر متشخص
نویسنده: جیمی کارتر
ناشر: سیمون و شوستر
چاپ اول: 1 آوریل 2008
تیراژ:120 هزار نسخه، 240 صفحه
قیمت پشت جلد: 95/22 دلار با تخفیف 38/15 دلار
جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به مناسبت روز جهانی مادر با شرکت در یک مراسم ویژه از کتاب جدید خود با نام « یک مادر متشخص » رونمایی کرد.
معروف است که کارتر در بسیاری از مراسم سیاسی که شخصیتها و چهرههای مهم سیاسی در آن حاضر میشدند از مادر خود میخواست در آن حاضر شده یا به عنوان نمایندهاش در مراسم تشیع جنازه سیاستمداران و چهرههای مهم شرکت کند.
اما کارتر در روز رونمایی از کتابش اعتراف کرد، مادرش لیلین کارتر را تنها برای شرکت در مراسم سوگواری مجلل به عنوان نماینده خود میفرستاده و او را در بسیاری از مراسم رسمی با خود همراه نمیکرده است.
مادر کارتر نقش بسزایی در شخصیت دادن به پسرش ایفا کرده است. وی تلاش میکرد با اندیشههای غیر سنتی خود جیمی را برای رسیدن به مدارج بالای سیاسی رهنمون کند. وی از معدود افرادی در جامعه آن روزگار آمریکا بود که نظریات افراد خارجی را میپذیرفت و قبول میکرد آنها را با فرزندش در میان بگذارد.
جیمی کارتر در کتاب جدید خود زندگیمادرش را از نخستین روز تولدش در سال 1898 تا زمان مرگش در سال 1983 که بر اثر بیماری سرطان درگذشت به رشته تحریر در ­آورده و تمام نامهها، گفت و گوها و خاطرات خانوادگی خودش و مادرش را نیز در آن یادآور شده است. مادر وی همچنین در زمان جنگ جهانی اول پرستار بوده و به جبهه اعزام شده است.
کارتر همچنین یادآور میشود در امضای بسیاری از پروتکلها نظر مادرش تاثیر مستقیم داشته و حتی در بخشی از موارد تحت تاثیر همین نظریات به ضرر روابط آمریکا با کشورهای دیگر عمل کرده است.
وی در این باره میگوید:« وجود این مسائل همیشه مرا آزار میداد. از این رو تصمیم گرفتم آن را به صورت کتاب بنویسم و در آن بسیاری از چیزهایی که درباره من مخفی مانده بازگو کنم. مثلا به یاد میآورم روزی را که در یک سفر رسمی به ایتالیا رفتم. در آن سفر مادرم به من توصیه کرد در سخنرانیم از سیبزمینی ایتالیایی بد بگویم و نفرتم از آن را به زبان آورم. موضوعی که تا حدودی باعث رنجش ایتالیاییها شد.»
به گفته کارتر مادرش 600 نطق رسمی در ایالات متحده آمریکا و خارج از آن ایراد کرده است. وی همچنین دوستی نزدیک با شخصیتهای بزرگ سیاسی و هنری جهان از جمله « شرلی مکلاین »، « فرانک سیناترا » و « دین مارتین » خوانندگان معروف، « الویس بریسلی »، « باب دیلن » و دو رهبر سابق واتیکان داشته است.
وی در سال 1976 وارد کارزار انتخاباتی آمریکا به نفع پسرش جیمی شد و توانست وی را به منصب ریاست جمهوری رهنمون کند. وی همچنین بواسطه فرزندش توانست وارد عرصه سیاسی و اجتماعی آمریکا شود به گونهای که در تصمیمگیریهای پنتاگون تاثیر مستقیم بگذارد.
مادر کارتر در دفاع از حقوق سیاهپوستان فعالیتهای گستردهای داشت به گونهای که بطور مرتب به خانههای آنها میرفت و به آنها کمکهای مالی میکرد.
کارتر همچنین با افتخار میگوید:« مادرم در سن 68 سالگی به هند رفت تا به جذامیان هندی کمک کند. وی دو سال در آنجا ماند و توانست جایگاه ویژهای در میان قلب هزاران هندی برای خود باز کند. هدیهای بزرگ که به اعتقاد من بزرگترین افتخاری است که نصیب من شده است. »
Hardcover: 240 pages
Publisher: Simon & Schuster; 1 edition (April 1, 2008)
Language: English
ISBN-10: 1416562451
ISBN-13: 978-1416562450
Product Dimensions: 7.1 x 5.1 x 1.2 inches
Shipping Weight: 11.2 ounces
Pruce: 22.95 $ in Sale: 15.38 $

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.