جایگزین‌های غذایی

کشاورزی ارگانیک روشی است که در آن از آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی برای افزایش رشد گیاهان و جلوگیری از دچار شدن آنها به بیماری‌های احشام، استفاده نمی‌شود. این روش طبیعی کشاورزی است که خاک را سالم و قوی نگه می‌دارد تا
يکشنبه، 21 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
جایگزین‌های غذایی
  جایگزین‌های غذایی

 

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون



 

کشاورزی ارگانیک روشی است که در آن از آفت کش‌ها و کودهای شیمیایی برای افزایش رشد گیاهان و جلوگیری از دچار شدن آنها به بیماری‌های احشام، استفاده نمی‌شود. این روش طبیعی کشاورزی است که خاک را سالم و قوی نگه می‌دارد تا محصولات بتوانند چندین نسل حفظ شوند و ادامه پیدا بکنند. اما آیا ضروری است که تمام محصولات غذایی را به صورت ارگانیکی رشد و پرورش داد؟ قطعاً نه.
تمام "طبیعی‌ها" "ارگانیک" نیست.
عبارت‌هایی مثل طبیعی، آزاد، تماماً طبیعی و عاری از هورمون هرگز نباید با عبارت ارگانیک اشتباه گرفته شوند. محصول فقط در صورتی که از اجزای تماماً ارگانیک تولید ‌شود و یا کاملاً ارگانیک باشد، برچسب 100 درصد ارگانیک سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت می‌کند. علاوه بر این، محصول باید حداقل 95 درصد ارگانیک باشد تا به صورت ارگانیک عنوان شود.
قبل از این که به لیست موارد غذایی که باید ارگانیک خریدداری شوند برسیم، بسیار مهم است که برخی واقعیات را در مورد بحث دائمی بین این که کدام بهتر است؛ ارگانیک یا مرسوم، روشن و شفاف بکنیم. اولین چیزی که به هنگام دیدن سیب‌هایی که کنار هم در مغازه چیده شده‌اند (یکی برچسب ارگانیک خورده و دیگری برچسب مرسوم) به ذهن‌مان می‌رسد این است که آیا این سیب‌های ارگانیک ارزش خریداری دارند؟ سوال کاملاً موثق است و به خاطر این که قیمت سیب‌هایی که به صورت ارگانیکی پرورش یافته‌اند به طور قابل ملاحظه‌ا‌ی بالاتر از آنهایی است که به صورت مرسوم تولید شده‌اند، ایجاد شده است. اما جواب سوال بالا، بله است. آنها ارزش خریداری دارند. همان طور که قبلاً گفتم، کشت و زراعت ارگانیک محصولات، عاری از استفاده از کودها و حشره کش‌های شیمیایی مضر برای افزایش رشد گیاهان و جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری‌ها است. از طرف دیگر، محصولات غذایی که به طور مرسوم پرورش یافته‌اند مقدار بسیار بالایی از باقیمانده‌های آفت کش‌ها را در خود دارند که به ندرت بعد از شستن از بین می‌روند. در نتیجه بهتر است که موارد غذایی ویژه‌ای را به صورت ارگانیک خریداری بکنید و خودتان را از باقیمانده‌های آفت کش مضر و چسبیده به آن مواد غذایی حفظ بکنید.
جایگزین‌های غذایی:
گوشت / مرغ / محصولات لبنی :
گوشتی که به طور مرسوم تولید می‌شود نه برای انسان‌ها و نه برای محیط زیست سالم است و کاملاً برای حیوانات، ظالمانه است. همان طور که در میوه‌ها و سبزیجات مطرح شد، حیوانات نیز با آنتی بیوتیک‌ها، هورمون‌های رشد و یا محصولات جانبی حیوانات به عمل آورده می‌شوند تا از بیماری‌ها حفظ شوند و رشد سریع‌تر عصاره‌ی گوشت را ممکن سازند. باقیمانده‌ی این آنتی بیوتیک‌ها و مواد شیمیایی، اغلب به درون گوشت وارد می‌‌شود که به دنبال آن، مصرف آنها باعث مشکلات سلامتی می‌شود. پس خرید ارگانیکی گوشت، بهتر است.
تخم مرغ‌های ارگانیکی نیز برای مصرف بهتر هستند چون برچسب ارگانیکی بر روی آنها، تأیید می‌کند که مرغ با دانه‌هایی که ارگانیک نیستند، تغذیه نشده است. در عوض آنها نسبت به تخم مرغ‌هایی که به طور مرسوم تولید شده‌اند، ایمن و سالم هستند.
محصولات لبنی مثل شیر، پنیر، ماست و کره، ستون اصلی هر آشپز خانه‌ای هستند و به طور منظم و به مقادیر زیادی مصرف می‌شوند. پس این موارد غذایی را نیز جزو لیست غذاهایی که باید به صورت ارگانیک خریداری شوند، قرار دهید. محصولات لبنی غیر ارگانیک نیز از حیواناتی به دست می‌آید که با آنتی بیوتیک‌ها به عمل می‌آیند و با دانه‌ها و سبوس و غیره که به طور مرسوم کشت شده‌اند، تغذیه می‌شوند.
غذای بچه :
بچه‌ها بیشتر از بزرگسالان، نسبت به هر چیزی حساس هستند در نتیجه بیشتر مستعد بیماری‌هایی هستند که از طریق آفت کش به وجود می‌آیند. بنابراین، غذایی که به آنها داده می‌شود باید 100 درصد عاری از آفت کش و کاملاً ایمن باشد. وقتی غذایی برای بچه می‌خرید مطمئن شوید که آن ارگانیک است. علاوه بر این، آفت کش‌ها قادر به آسیب زدن به جنین نیز هستند. ‌مصرف غذاهایی که به طور مرسوم پرورش و کشت یافته‌اند می‌تواند منجر به کاهش سطح آی کیو و کاهش وزن در نوزادان شود. بنابراین، خانم‌های باردار نیز باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و مطمئن شوند که رژیم غذایی آنها شامل تمام غذاهای ارگانیک ذکر شده در بالا است.
این واقعیت را درک کنید که با خرید غذاهای ارگانیک، ما نه تنها سلامت اعضای خانواده‌ی خود را حفظ می‌کنیم، بلکه خاک را نیز از فرسایش و آبهای زیر زمینی را از آلوده شدن حفظ می‌کنیم و در نهایت دنیای ایمن‌تری را برای زندگی برای نسل‌های بعدی از خود بر جای می‌گذاریم.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.