از هجرت تا رحلت

کتاب از هجرت تا رحلت چنانکه از نامش پيدا است شرح حال احوال رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در ده سال حياتش در مدينه منوره است. اين شرح احوال به سالهاي بعد از هجرت تقسيم شده و معين گرديده که هر جريان در چه سالي اتفاق افتاده است. فرق اين کتاب با کتابهاي ديگر در اين است که اين کتاب به تشريع احکام و تاريخ تشريع آنها بيشتر عنايت کرده است مثلا نماز جمعه کي تشريع شد و چگونه رسميت
جمعه، 22 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از هجرت تا رحلت
از هجرت تا رحلت

از هجرت تا رحلت
نویسنده: سید علی اکبر قرشی
کتاب از هجرت تا رحلت چنانکه از نامش پيدا است شرح حال احوال رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در ده سال حياتش در مدينه منوره است. اين شرح احوال به سالهاي بعد از هجرت تقسيم شده و معين گرديده که هر جريان در چه سالي اتفاق افتاده است.
فرق اين کتاب با کتابهاي ديگر در اين است که اين کتاب به تشريع احکام و تاريخ تشريع آنها بيشتر عنايت کرده است مثلا نماز جمعه کي تشريع شد و چگونه رسميت يافت؟ نمازهاي يوميه چه وقت هفده رکعت شدند؟ تحريم ازدواج با کفار چگونه تشريع گرديد؟ودههاحکم نظير آن ازاحکام فردي اجتماعي و حکومتي که خواننده ضمن مطالعه شرح و احوال رسول خدا(ص) بيشتربا اين جريان ها آگاه خواهدشد.بيشترين داعي مؤ لف در نوشتن اين کتاب همين مزيت ها بوده است، سعي شده مطالب کتاب از منابع مطمئن و دست اول نقل شود تا بر اطمينان آن بيفزايد.
متن کتاب " از هجرت تا رحلت "




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.