هفت خاصیت شگفت‌ انگیز سرکه سیب برای پوست

چه مشکل آکنه داشته باشید، چه زگیل، چه شوره، سرکه سیب به شما کمک خواهد کرد. این مقاله فهرستی از فواید سرکه سیب برای پوست ارائه خواهد کرد.
سه‌شنبه، 27 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
هفت خاصیت شگفت‌ انگیز سرکه سیب برای پوست
  هفت خاصیت شگفت‌ انگیز سرکه سیب برای پوست

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

چه مشکل آکنه داشته باشید، چه زگیل، چه شوره، سرکه سیب به شما کمک خواهد کرد. این مقاله فهرستی از فواید سرکه سیب برای پوست ارائه خواهد کرد.
هنگامی که صحبت از روش‌های قدیمی می‌شود، سرکه سیب مطمئناً جایی در این فهرست خواهد داشت. از سرکه سیب از زمان بسیار قدیم استفاده می‌شده است. فیزیکدان یونانی بقراط کاربردهای سرکه سیب برای درمان بیماری‌های مختلف را توصیف کرده است. به طور سنتی، سرکه سیب از طریق تخمیر سیب‌های ارگانیک در بشکه‌های چوبی درست می‌شد. این سرکه طبیعی سیب غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، سدیم، گوگرد، مس، آهن و سیلیکون است. سرکه سیب همچنین سرشار از ویتامین‌های ب، ویتامین ث، اسید استیک و اسید سیتریک است.
سرکه سیب هنوز هم درمانی مؤثر برای افراد دیابتی، افراد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی محسوب می‌شود که از مشکلات معده و روده رنج می‌برند. از سرکه سیب همچنین برای کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی و بهبود گوارش استفاده می‌شود. سرکه سیب همچنین برای از بین بردن بوی بد بدن و دهان مفید است.

سرکه سیب برای مراقبت از پوست

سرکه سیب یکی از مشهورترین روش‌ها برای طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی است. از سرکه سیب برای درمان آفتاب سوختگی، لکه‌های پیری، آکنه، زگیل، سلولیت، نیش حشرات، شوره و غیره استفاده می‌شود. اجازه دهید نگاهی به فواید سرکه برای مراقبت از پوست داشته باشیم.

درمان آکنه

پوست انسان ماهیتی اسیدی دارد. هنگامی که پوست قلیایی می‌شود، مستعد ابتلا به مشکلاتی مانند آکنه خواهد بود. سرکه سیب ماده‌ای اسیدی است که به حفظ تعادل pH پوست کمک می‌کند. سرکه سیب ضد عفونی کننده‌ای مؤثر با فعالیت آنتی‌باکتریال است. پس، پاتوژن‌هایی مانند باکتری‌ها را از پوست دور نگه می‌دارد. مقداری سرکه سیب ارگانیک را با آب رقیق کنید و با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید. بعد از 5 تا 10 دقیقه صورت خود را بشویید. برای دستیابی به نتایج بهتر، از سرکه سیب برای مدت حداقل یک ماه استفاده کنید.

درمان پوست خشک/ پوست چرب

همانطور که گفته شد سرکه سیب برای حفظ تعادل pH پوست مفید است بنابراین، پوست نه زیاد چرب و نه زیاد خشک خواهد شد. شما ممکن است سرکه سیب را رقیق و از آن به عنوان تونر استفاده کنید. بدین منظور، یک قسمت سرکه سیب را با دو قسمت آب مخلوط کنید. کسانی که پوست حساس دارند می‌توانند برای یک قسمت سرکه سیب از سه قسمت آب استفاده کنند. بعد از شستن پوست می‌توانید از آن استفاده کنید. از این محلول همچنین می‌توان برای افزایش درخشندگی موها استفاده کرد.

درمان لکه‌های پیری

مقدار مساوی سرکه سیب را با آب و پیاز مخلوط کنید و آن را به طور مستقیم روی لکه‌های پوستی بمالید. بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید. روش دیگر رقیق‌ کردن سرکه سیب با مقدار کافی آب مقطر و چند قطره عسل است. این مخلوط برای کاهش لکه‌های پیری مفید است. مهم‌تر از همه، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری و از ضد آفتاب استفاده کنید. از این روش باید حداقل برای یک روز در بار برای یک ماه استفاده کنید.

درمان آفتاب سوختگی

سرکه سیب روش عالی برای درمان آفتاب سوختگی است. پارچه‌ای تمیز را در سرکه رقیق شده خیس کنید. برای این کار، مقدار مساوی سرکه سیب و آب سرد را با هم مخلوط کنید. پارچه را روی پوست آفتاب سوخته بگذارید. این کار احساس سوزش را از بین می‌برد. اجازه دهید پارچه به مدت چند دقیقه باقی بماند. پس از برداشتن پارچه و خشک شدن پوست، چند قطره روغن نارگیل روی پوست بمالید که برای آفتاب سوختگی خوب است.

کاهش سلولیت

سه قسمت سرکه را با یک قسمت روغن ماساژ مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. از این محلول یک یا دو بار در روز استفاده کنید. بعد از شست و شو از مرطوب کننده استفاده کنید. برای دستیابی به نتایج بهتر، این کار را برای یک یا دو ماه انجام دهید. شما همچنین می‌توانید سرکه سیب رقیق شده را با نمک دریایی مخلوط کنید. بدین منظور، 100 میلی‌لیتر آب مقطر و 100 میلی‌لیتر سرکه سیب را با 5ر1 قاشق چایخوری نمک دریایی مخلوط کنید. پارچه‌ای تمیز را در محلول خیس کنید و روی قسمت مورد نظر قرار دهید. بعد از یک تا دو ساعت محل مورد نظر را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

شوره

فواید سرکه سیب برای پوست شامل قارچ‌های ناخن نیز هست. روزانه حداقل سه بار ناخن‌ها را با مقداری سرکه سیب مالش دهید. اجازه دهید سرکه خود به خود خشک شود و از شستن آن خودداری کنید. روشی دیگر گذاشتن ناخن‌ها داخل محلولی است که از مقدار مساوی سرکه سیب و آب مقطر تشکیل شده است. ناخن‌ها را به مدت 30 دقیقه در محلول قرار دهید و این کار را برای حداقل یک ماه تکرار کنید.

درمان زگیل

سرکه سیب یکی از رایج‌ترین روش‌های خانگی برای از بین بردن زگیل است. پارچه‌ای نخی را در سرکه سیب خیس کنید و روی زگیل بگذارید. اجازه دهید شب را باقی بماند. هر روز پارچه را عوض کنید و این کار را برای حداقل یک هفته تکرار کنید. جدا از این کاربرد‌ها، سرکه سیب برای کاهش چین و چروک و بوی بد بدن نیز مفید است. استفاده از سرکه سیب به روش شدن پوست و کاهش چین و چرو. کمک می‌کند. استفاده از سرکه سیب برای نیش حشرات می‌تواند احساس خارش و سوزش را از بین ببرد.
به طور خلاصه، سرکه سیب روش بسیار مفیدی برای مشکلات پوستی مختلف است. اگرچه این فواید از نظر علمی اثبات نشده‌اند ولی، کسانی که مصرف کرده‌اند، مؤثر بودن آن را تأیید می‌کنند. علاوه بر استفاده موضعی، استفاده خوراکی از سرکه سیب نیز برای دستیابی به نتایج سریع توصیه می‌شود. البته، توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات شود. اگر آلرژی یا پوست حساس دارید، از مصرف سرکه سیب خودداری کنید. البته، عوارض جانبی ناشی از مصرف سرکه سیب بسیار نادر هستند. اگر با استفاده از سرکه سیب دچار سوزش می‌شوید از آن استفاده کنید و همچنین هنگام مصرف از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.