ویتامین‌های مایع در مقابل قرص‌های ویتامین

ویتامین‌های مایع جذب سریع را فراهم ساخته، در حالی که قرص‌های ویتامین، ماندگاری و تاریخ مصرف بیشتری داشته و موجب جذب بهتر می‌شوند به این دلیل که برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌مانند. از طریق این مقاله شک و تردید
سه‌شنبه، 11 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ویتامین‌های مایع در مقابل قرص‌های ویتامین
 ویتامین‌های مایع در مقابل قرص‌های ویتامین

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون



 

ویتامین‌های مایع جذب سریع را فراهم ساخته، در حالی که قرص‌های ویتامین، ماندگاری و تاریخ مصرف بیشتری داشته و موجب جذب بهتر می‌شوند به این دلیل که برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌مانند. از طریق این مقاله شک و تردید خود را نسبت به این دو شکل از ویتامین برطرف نمایید. تنها به خواندن ادامه دهید.
غیر از پیروی از یک رژیم غذایی سالم بسیاری از افراد مکمل‌های ویتامین را به منظور غلبه بر کمبود ویتامین در بدن خود استفاده می‌کنند. این راه خوبی جهت تأمین مواد مورد نیاز بدن بوده و در اغلب اوقات حتی توسط پزشکان تجویز می‌شود. اما معرفی ویتامین‌های مایع موجب سردرگمی میان افراد زیادی شده است. خوب، اجازه دهید نگاهی به نکات مثبت و همچنین منفی هر دو شکل ویتامین بیاندازیم.
تفاوت میان ویتامین‌های مایع و قرص‌های ویتامین
تفاوت عمده میان ویتامین‌های مایع یا شربت ویتامین در مقابل قرص‌های ویتامین ناشی از وضعیت آنها است. یکی از این ویتامین‌ها به صورت مایع و دیگری به شکل جامد می‌باشد. همانطور که می‌دانیم مایع به سرعت جذب می‌شود، بدیهی است که ویتامین مایع کار خود را پیش از قرص‌های ویتامین آغاز می‌کند. این سردرگمی‌ها به دلیل قول و وعده‌هایی است که توسط شرکتهایی که اخیراً روند ویتامین مایع را آغاز کرده‌اند، به مشتریان داده می‌شود. خوب شما می‌توانید اطلاعات دقیق را در جدول پیش رو بیابید.

ویتامین‌های مایع

قرص‌های ویتامین

شربت ویتامین به شکل مایع بوده و در نتیجه نیاز به شکسته و تجزیه‌ی بیشتر ندارند.

قرص‌های ویتامین یا ویتامین‌های جامد به شکل کپسول و یا قرص بوده که درون معده رفته و آنگاه جهت پردازش بیشتر، شکسته و تجزیه می‌شوند.

مصرف آنها آسان بوده و بسیاری از کسانی که دارای مشکلات دهانی و معده می‌باشند، می‌توانند به راحتی این شکل از ویتامین را بدون هیچ گونه ناراحتی مصرف نمایند.

مصرف این شکل از ویتامین سخت بوده و می‌تواند مشکلاتی را به خصوص در افرادی که دچار مشکلات دهانی و معده شده‌اند، ایجاد نماید.

بدن شروع به جذب ویتامین‌های مایع می‌کند به این دلیل که پیش از این به شکل ساده در آمده است. عمل جذب از خود دهان شروع می‌شود.

جذب قرص‌های ویتامین هنگامی آغاز می‌شود که به شکل ساده‌تر خود در درون معده شکسته شوند. عمل جذب در روده‌ی کوچک صورت می‌گیرد.

آنزیم‌های موجود در ویتامین‌های مایع که موجب تسهیل عمل جذب می‌شوند، طول عمر کمی دارند.

آنزیم‌های موجود در قرص‌های ویتامین طول عمر بسیار زیادی دارند به این دلیل که به شکل جامد نگهداری و ذخیره می‌شوند.

بخشی از ویتامین در معده به دلیل وجود اسید معده از بین می‌رود. مابقی آن آنگاه جذب شده و بخش بسیار کمی از آن به روده‌ی کوچک که به عنوان اندام مهم جذب مواد مغذی و مواد معدنی در نظر گرفته می‌شود، می‌رسد.

هنگامی که قرص‌های ویتامین به معده می‌رسند، به دلیل وجود اسید شروع به حل شدن می‌کنند. آنگاه از آنجا که حل شده‌اند، جهت انجام فرایند جذب بیشتر به روده‌ی کوچک فرستاده می‌شوند. بنابراین بخش عمده‌ی این قرص‌ها در روده‌ی کوچک جذب می‌شوند که اتفاق خوبی است.

آیا ویتامین‌های مایع حقیقتاً از قرص‌های ویتامین بهتر هستند؟
در جدول بالا، نکات مثبت و منفی هر دو شکل ویتامین را مشاهده کردیم. این امر نشان می‌دهد که وعده‌ی شرکتهای دارویی مبنی بر تأثیری معجزه آسا پس از مصرف ویتامین‌های مایع، ممکن است کاملاً درست نباشد. تردیدی نیست که ویتامین‌های مایع بسیار عالی عمل می‌کنند، اما اشکالاتی را نیز به همراه دارند. با این حال، اگر بخواهیم از افرادی صحبت کنیم که نمی‌توانند به دلیل برخی مشکلات از قرص‌ها و کپسول‌های ویتامین استفاده کنند، بایستی بگوییم که این افراد می‌توانند بدون هیچ گونه تردید بهترین ویتامین‌های مایع را مصرف نمایند. اما اگر شما این مشکلات را ندارید، آنگاه چرا سراغ قرص‌ نمی‌روید که می‌تواند در روده‌ی کوچک بهتر جذب شود.
خوب، اکنون دیگر انتخاب با شما است. حال که اطلاعاتی را در خصوص دو شکل از مکمل‌های ویتامین بدست آورده‌اید، تنها نکات مثبت و منفی آن را به ذهن سپرده و بر اساس وضعیت سلامت خود ویتامینی را انتخاب و مصرف نمایید. بهتر آن است که جهت اطمینان، پیش از مصرف هرگونه مکمل ویتامین با یک پزشک مشورت نمایید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.