کتب دینی، نقشه‌ی راه و ماهیت یهودیان

بر اساس اظهارات یهودیان، در حملاتی که در طول تاریخ، آشوری‌ها نظیر شلمنیسر سوم و بعد از آن، تیگلاث پلیسر سوم در سال 734 قبل از میلاد و نیز بخت النصر دوم - حاکم کلده - در سال 598 قبل از میلاد، به
چهارشنبه، 12 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کتب دینی، نقشه‌ی راه و ماهیت یهودیان
 کتب دینی، نقشه‌ی راه و ماهیت یهودیان

 

نویسنده: سید هاشم میرلوحی




 

1- تورات (عهد عتیق):

بر اساس اظهارات یهودیان، در حملاتی که در طول تاریخ، آشوری‌ها (1) نظیر شلمنیسر سوم (2) و بعد از آن، تیگلاث پلیسر سوم (3) در سال 734 قبل از میلاد و نیز بخت النصر دوم (4) - حاکم کلده (5) - در سال 598 قبل از میلاد، به فلسطین داشته‌اند، باعث شده است تا تورات (6) (اصلی) از بین برود. بعد، در طول گذشت هزار سال و یا بیشتر (7) - کتابی به نام عهد عتیق (8) - که حاصل دین و فرهنگ یهودیان (9) است، نوشته و جمع‌آوری شده است. (10)

2- تلمود:

نکته‌ی دیگر اینکه یهودیان این گونه ادعا می‌کنند که حضرت موسی (علیه‌السلام) مطالبی را به صورت گفتاری، در طول حیات خود به آنها گفته است که آنرا میشنا (11) می‌خوانند. (12) در زمان حضرت عیسی (علیه‌السلام) - یعنی حدوداً 1300 سال بعد از رحلت حضرت موسی (علیه‌السلام) - هنوز میشنا نوشته نشده بود و به صورت شفاهی نقل می‌شد. میشنا، انجیل را باطل می‌خواند. حضرت عیسی (علیه‌السلام)، سنن و مطالب میشنا را - که ساخته و پرداخته‌ی یهودیان است - و همچنین کسانی که آن را آموزش می‌دادند، سرزنش و محکوم می‌نمود. در انجیل مَرقُس - فصل هفتم، آیات 13-1 اخطار مشهور حضرت عیسی (علیه‌السلام) درباره‌ی سنت مردمی است که انجیل را باطل می‌شمارند (13)، که اشاره آن حضرت به میشنا (و نیز مجموعه‌ی تلمود) می‌باشد.
در طول چند قرن، یهودیان صهیونیست مطالب دیگری را تحت عنوان جمارا (14) - که تفسیر میشنا توسط خاخام‌ها است - به میشنا اضافه نمودند و مجموعه‌ی میشنا و جمارا را تلمود (15) نامیدند (16). براساس اظهارات یهودیان، برای اولین بار، تلمود بابلی (17) در سال 1522-1520 میلادی و تلمود اورشلیمی (18) در سال 1523 میلادی در ونیس (19) توسط دنیول بامبرگ (20) به چاپ رسید (21). متن «میشنا» در این دو تلمود، مشابه می‌باشد، ولی بخش «جمارا» در آنها متفاوت است. یهودیان، نام دیگری را بر روی «تلمود اورشلیمی» نهاده‌اند و آن را «تلمود فلسطینی (22)» نیز می‌خوانند. براساس اظهارات یهودیان، تلمود اورشلیمی بین قرن‌های سوم تا پنجم میلادی و تلمود بابلی، بین قرون سوم تا ششم میلادی نوشته شده است (23). یعنی تقریباً 1800 سال بعد از رحلت حضرت موسی (علیه‌السلام) و 300 تا 600 سال بعد از میلاد حضرت عیسی (علیه‌السلام) نوشته شده است! یهودیان، تلمود بابلی را معتبرترین تلمود - در بین تلمودها - می‌خوانند.
در گذشته، در بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکا، یهودیان را - به علت اعتقاد شدید آنها به تلمود - تلمودیان (24) می‌نامیدند. بسیاری از یهودیان، تلمود را بالاتر از تورات می‌دانند. تعداد قلیلی از یهودیان، از جمله گروهی به نام کاریتز (25) و نیز یهودیان اتیوپی (26) که برای چندین قرن از یهودیان اروپا و غیره فاصله داشته‌اند، به تلمود اعتقاد ندارند. بر این اساس، رژیم صهیونیستی اسرائیل، در موارد و زمینه‌هایی، اجازه‌ی فعالیت را به آنها نمی‌دهد.
حال اگر شما در تلمود به اصطلاح معتبر آنان - یعنی تلمود بابلی (یا بابلیان) - می‌بینید که یهودیان صهیونیست، به غیر یهود (27) ناسزا گفته‌اند و آنها را حیوان و نطفه‌ی حیوان خوانده‌اند (28) و یا این که می‌گویند مسیحیان و غیر یهود را - حتی بهترین آنها را - باید کشت، (29) و یا تهمت‌هایی را به حضرت مریم (سلام الله علیها) و حضرت عیسی (علیه‌السلام) زده‌اند (30) و موضوعاتی از این قبیل، تعجب برانگیز نمی‌باشد. خصلت و صفت یهودیان (به اصطلاح صهیونیست) - در طول تاریخ - این‌گونه بوده است. شما از آنها سؤال کنید که اجداد آنها، چه تعداد از پیغمبران خدا را - پیامبران بنی‌اسرائیل را - کشته‌اند؟ (31) البته قاتلان پیامبران الهی و نسل‌های بعدی آن قاتلان، سعی داشته‌اند تا این جنایات را پنهان نگاه دارند و یا اینکه کاملاً آنرا منکر شوند!
یاوه‌هایی که یهودیان صهیونیست اظهار می‌دارند، چیزی نیست که حضرت موسی (علیه‌السلام) و یا دیگر پیامبران بنی‌اسرائیل (علیهم‌السلام) گفته باشند. این یاوه‌ها، ساخته و پرداخته‌ی یهودیان صهیونیست می‌باشد و علت آن، خصلت و خویی است که آنها دارند! آنها دشمنان بشر و بشریت می‌باشند.

3- پروتکل (32)‌های نخبگان بزرگ صهیونیست:

یکی دیگر از کتب یهودیان صهیونیست، تحت عنوان پروتکل‌های نخبگان بزرگ صهیونیست (33) می‌باشد که طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای جوامع بشری و سلطه بر جهان، در این کتاب ذکر نموده‌اند. بیش از 100 سال است که این کتاب، به دست غیر یهود افتاده و به زبانهای مختلف، ترجمه و چاپ شده است. با مطالعه‌ی این کتاب، ماهیت یهودیان صهیونیست بیش از پیش، برای شما آشکار خواهد گردید.
بعضی از یهودیان، پروتکل‌های بزرگان صهیونیست را «نقشه‌ی راه (34)» خود می‌خوانند و اقرار می‌کنند که این پروتکل‌ها، از آنِ یهودیان است و آن را موثق و صحیح می‌دانند. در حقیقت، پروتکل‌های یهودیان صهیونیست، نقشه‌ی راه آنها برای رسیدن به اهداف آنها که سلطه بر جهان است، می‌باشد. خاخام مارکوس الای رَوِج (35) از شهر نیویورک، یکی از این افراد است. او فردی است که خبرنگار روزنامه‌ی نیویورک تریبیون (36) نیز بوده است. مجله‌ی سنچری (37) در ژانویه‌ی سال 1928 میلادی، مقاله‌ای را در ارتباط با اذعان این موضوع توسط خاخام مارکوس الای رَوِج منتشر ساخت (38).
یهودیان صهیونیست در پروتکل‌های خود در ارتباط با موضوعات مختلف، از جمله سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره (و حتی ورزشی) صحبت می‌کنند. با مطالعه‌ی پروتکل‌های بزرگان صهیونیست (که یک مجموعه‌ی 800 صفحه‌ای می‌باشد) و مقایسه‌ای آن با عملکرد یهودیان - مخصوصاً در 100 سال اخیر - به نکات مهمی پی خواهید برد، از آن جمله این که:
1- یهودیان صهیونیست، دقیقاً در مسیری حرکت می‌کنند که در پروتکل‌های خود به آن اشاره دارند.
2- یهودیان صهیونیست، دنیا را به سمت اهداف خود هدایت کرده و می‌کنند، منتها، در بعضی کشورها، موفق‌تر از کشورهای دیگر بوده‌اند.

پی‌نوشت‌ها

1. Assyrian
2. Shalmaneser
3. Tiglath-pileser
4. Nebuchadnezzar
5. Chaldea
کلده (ناحیه‌ای در جنوب بابل در بین‌النهرین)، نام کشور بابل در قرن ششم قبل از میلاد.
6. Torah
7. Funk and wagnalls Encyclopedia, Funk and Wagnalls Corp. 1994, U.S.A. under "Bible-the development of the Old Testament" entry.
8. عهد عتیق (old Testament) - تورات یهودیان - شامل 39 بخش که هر بخش آن را یک کتاب می‌خوانند، به جز چند بخش آن که در آغاز به زبان آرامی بوده است،‌ به زبان عبری است. شما وقتی به کلیسای کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها رجوع می‌نمایید و عهد عتیق آنها را دریافت می‌کنید و همه‌ی آنها را - یعنی عهد عتیق یهودیان (Old Testament / Torah / Jewish Bible) و عهد عتیق کاتولیک‌ها (Old Testament / Roman Catholic Bible) و عهد عتیق پروتستان‌ها (Old Testament / Protestant Bible) - را مطالعه می‌نمایید، تفاوت‌هایی در آنها می‌یابید.
9. Israelite
10. Ibid, under "Bible-the development of the Old Testament" entry.
11. Mishnah
12. Ibid,, under "Mishnah" entry.
13. Famous warning of Jesus Christ about tradition of men that voids scripture - Mark 7:1-13.
14. Gemara - commentaries on Mishnah by rabbis.
15. Talmud
16. Ibid, under "Mishnah, Gemara, and Talmud" entries.
17. Babylonian Talmud
18. Jerusalem Talmud
19. Venice
20. Daniel Bomberg
21. Ibid, under "Talmud" entry.
22. Palestinian Talmud
23. Ibid, under "Talmud" entry.
24. Talmudist
25. Karaites
26. Ethiopian Jews
27. Gentile (Cuthean)
28. Yebamoth 98a
29. Sanhedrin 57a, Soferim 15, Rule 10.
30. Kallah 51a, Sanhedrin 106a, Sanhedrin 43a, Sanhedrin 107b, Sottah 47a, and Shabbos 104b.
31. یهودیان صهیونیست به علت اینکه پی برده‌اند که تعدادی از این کتب به دست غیر یهود افتاده است و افکار و ماهیت آنها برای جوامع بشری مشخص گردیده است، سعی در جمع‌آوری آن کتب داشته‌اند و از سال 1935 میلادی نسخ به قول خودشان اصلاح شده‌ی تلمود را چاپ کرده‌اند که در این نسخ، آن یاوه دیده نمی‌شود، ولی آنها غافلند که تعداد زیادی از مردم غیریهود، نسخ اصلی تلمود را در دست دارند و برای افشای ماهیت دد منشانه‌ی یهودیان صهیونیست، آنرا منتشر می‌سازند.
32. پروتکل از نظر لغوی به معنای توافق نامه و پیمان می‌باشد.
33. The protocols of the learned elders of Zion.
34. Road map
35. Rabbi Marcus Eli Ravage
36. New York Tribune
37. Century magazine
38. البته این خاخام در تاریخ 1952/12/1 میلادی در بوداپست مجارستان مطالب قابل توجهی را عنوان کرد که ذکر آن مطالب در این مقطع از مقوله‌ی بحث ما خارج است.

منبع مقاله :
میرلوحی، سید هاشم؛ (1390)، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر نشر معارف، چاپ سوم

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.