انواع بیماری های عفونی

تجربه کردن علائمی مانند کاهش سطح انرژی که همراه با از دست دادن اشتها است، علائمی از شروع یک بیماری عفونی است. نادیده گرفتن این علائم می تواند دردسرساز شود. انواع مختلفی از بیماری های عفونتی وجود دارد و علائم
سه‌شنبه، 9 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
انواع بیماری های عفونی
انواع بیماری های عفونی

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

 


تجربه کردن علائمی مانند کاهش سطح انرژی که همراه با از دست دادن اشتها است، علائمی از شروع یک بیماری عفونی است. نادیده گرفتن این علائم می تواند دردسرساز شود. انواع مختلفی از بیماری های عفونتی وجود دارد و علائم آن ها ممکن است با هم متفاوت باشد، اما به طور کلی، این احساس بیماری و ایجاد تهوع در فرد از جمله شایع ترین علائم بیماری های عفونی می باشد.

انواع بیماری های عفونی

هپاتیت

هپاتیت، یک بیماری ویروسی بوده که در آن کبد ملتهب می شود. تغییر رنگ پوست و ادرار تیره برخی از علائم شایع هپاتیت می باشند. درمان هپاتیت در اولین روزهای وقوع آن بسیار ضروری می باشد. به این دلیل که، در صورتی که هپاتیت B یا C درمان نشوند، می توانند باعث آسیب های برگشت ناپذیری به کبد گردند.

ذات الریه

ذات الریه چیزی نیست جز عفونت ریه. این بیماری معمولا با التهاب ریه ها مشخص شده و اغلب منجر به عفونت باکتریایی و ویروسی می گردد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند ، اغلب از مشکلات تنفسی و درد قفسه ی سینه شکایت دارند. آزمایشات خون و رادیوگرافی قفسه ی سینه ابزار تشخیصی مورد استفاده جهت نشان دادن حضور ذات الریه می باشند. در موارد نادر، آنفولانزای فصلی یا سرماخوردگی تشدید شده و باعث بروز ذات الریه می گردند.

سل

بیماری سل توسط سرفه های مکرر تشخیص داده می شود. اساسا سل یک بیماری باکتریایی ریه ها بوده و علائمی آن معمولا هنگامی که بیماری به مراحل پیشرفته می رسد، تشخیص داده می شود. این بیماری صرفنظر از سن در هر فردی می تواند بروز کند. هنگامی که بیماری پیشرفت کرد، سرفه تشدید شده و همراه با این سرفه ها خون نیز تولید می شود. این سرفه های بد معمولا بیش از سه هفته ادامه داشته و باعث درد قفسه ی سینه می گردد.

برفک دهان

برفک دهان به عنوان یک عفونت قارچی طبقه بندی می شود. این بیماری منجر به رشد بیش از حد قارچ ها در مخاط دهان می گردد. برفک دهان یک احساس ناراحت کننده در دهان بیمار ایجاد می کند. دلیل این امر توسعه ی ضایعات سفید بر روی زبان و در موارد شدید این زخم ها بر روی لثه و لوزه ها نیز دیده می شود. برفک دهانی در نوزادان وجود داشته، اما در اکثر موارد، یک مسئله ی جزئی بوده و رفع می گردد. با این حال، به منظور کاهش درد اطراف دهان، پزشک ممکن است برخی داروهای ضد قارچی تجویز کند.

مالاریا

مالاریا به عنوان یک عفونت انگلی طبقه بندی می شود. این انگل از طریق نیش پشه وارد بدن ما می شود. به عبارت دیگر، نحوه ی انتقال این عفونت از طریق تماس با پشه می باشد. فرد مبتلا به مالاریا معمولا تب و تعرق بیش از حد را تجربه می کند.

تب دانگ

تب دانگ یک بیماری ویروسی بوده که توسط گزش پشه ایجاد می شود. پشه های آدس مصری به عنوان حاملان ویروس عمل کرده و هنگامی که گزش انجام شد، ویروس به بدن فرد انتقال می یابد. این عفونت ویروسی باعث افزایش ناگهانی درجه حرارت بدن شده که معمولا به محدوده ی بین 104 تا 105 درجه فارنهایت می رسد. به غیر از تب، بیمار ممکن است جوش های قرمز را نیز بر روی اکثر مناطق پوست تجربه کند.
وبا
وبا به عنوان بیماری عفونی باکتریایی طبقه بندی شده که روده را تحت تاثیر قرار می دهد. در این بیماری، باکتری در روده ی کوچک ساکن بوده و تولید سم می کند. این موضوع در نهایت باعث ایجاد اسهال و درد شکم می شود. نوشیدن آب آلوده یا خوردن غذاهای غیر بهداشتی دلایل عاصلی بیماری وبا می باشند. اسهال آبکی ایجاد شده به دلیل وبا در فرد باعث کم آبی بدن بیمار می گردد. بنابراین نوشیدن مایعات برای جلوگیری از کم آبی ضروری می باشد.
در کل شناسایی عفونت قبل از استفاده از هر گونه دارویی ضروری می باشد. یک عفونت باکتریایی معمولا با آنتی بیوتیک ها درمان می گردد، در حالی که افرادی که از عفونت های قارچی رنج می برند، نیاز به داروهای ضدقارچی دارند. در مورد عفونت های انگلی مانند مالاریا، معمولا داروهای ضد مالاریا به منظور کاهش شدت علائم بیماری تجویز می گردد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.