سالم بودن جسد شیخ صدوق

مرحوم شیخ صدوق که با دعای امام زمان(عج) متولد شد، عالمی ربانی و فقیه و محدثی عالیقدر بود. او صاحب کتابهای بسیار ارزشمندی همانند خصال، عیون اخبار الرضا، من لایحضره الفقیه و... است و قبر شریفش در ری
شنبه، 28 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
سالم بودن جسد شیخ صدوق
سالم بودن جسد شیخ صدوق(رحمت الله علیه)
 
 

مرحوم شیخ صدوق که با دعای امام زمان(عج) متولد شد، عالمی ربانی و فقیه و محدثی عالیقدر بود. او صاحب کتابهای بسیار ارزشمندی همانند خصال، عیون اخبار الرضا، من لایحضره الفقیه و... است و قبر شریفش در ری، در حوالی قبر شاه عبدالعظیم حسنی است. در سال 1238، مقبره او دچار شکستگی و خرابی شد، پس عده ای مشغول به بازسازی و تعمیر قبر شدند. چون به سرداب قبر برخورد کردند، دیدند جسم او سالم و خیلی جسیم بود و در ناخنش اثر خضاب هنوز ظاهر بود. این خبر در تهران منتشر شد و به فتحعلی شاه قاجار رسید؛ او با جمعی از علما و ارکان دولت (بر سر مرقد وی) رفتند و از نزدیک، جسد او را همان طور که مردم گفته بودند، سالم یافتند. بدین ترتیب شاه دستور داد مقبره او را به بهترین وجه بسازند و تعمیر کنند و تزیین نمایند.(1)
صاحب کتاب روضات الجنات گوید: من با بعضی از اشخاصی که خودشان جسد صحیح و سالم مرحوم صدوق (ره) را دیده بودند، ملاقات کردم وآنها هم (صحت این قضیه را) تصدیق کردند.(2)

پی نوشت‌ :

1- قصص العلما، ص 396
2- منتخب التواریخ، ص 775

منبع: کیهان



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.