مزایای دمیدن ساده ی اسانس پرتقال شیرین

اسانس پرتقال دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب، ضد افسردگی، مقوی غرایز جنسی و ضد عفونی کننده می باشد. همه ی این خواص برای اهداف متعددی سودمند می باشد.
چهارشنبه، 8 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مزایای دمیدن ساده ی اسانس پرتقال شیرین
مزایای دمیدن ساده ی اسانس پرتقال شیرین

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 
 

اسانس پرتقال دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب، ضد افسردگی، مقوی غرایز جنسی و ضد عفونی کننده می باشد. همه ی این خواص برای اهداف متعددی سودمند می باشد.
اسانس پرتقال از پوست میوه ی پرتقال توسط روش پرس سرد استخراج می شود. همچنین به عنوان یک محصول جانبی از تولید آب پرتقال نیز به دست می آید.
مزایای اسانس پرتقال
اسانس پرتقال به طور گسترده به عنوان یک جزء معطر در صابون ها، مواد شوینده، عطر و طیف گسترده ای از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ اسانس پرتقال (شیرین) از زرد تا نارنجی متنوع بوده و بافتی مانند آب دارد. بوی این میوه لذت بخش، تازه و مانند مرکبات می باشد.
هنگامی که اسانس از میوه ی پرتقال استخراج می شود، برای حدود 6 ماه مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، خواص ضد عفونی کننده، مقوی غرایز جنسی، ضد اسپاسم، ضد التهاب، ضد نفخ، آرامبخش و ضد افسردگی این اسانس باعث شده تا برای اهداف متعددی مورد استفاده قرار گیرد.
مزایای اسانس پرتقال
اسانس پرتقال التهاب داخلی و خارجی ایجاد شده توسط هر گونه عواملی مانند عفونت، ادویه جات، بلع سم و اثرات منفی آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگر را تسکین می بخشد.
اسانس این میوه دارای خواص تحریک قوای جنسی بوده و به طور منظم به منظور درمان بیماری هایی مانند ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی در طول مقاربت جنسی، عدم میل جنسی، ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می گیرد.
اسانس پرتقال دارای مزایای زیبایی نیز می باشد. این اسانس تولید کلاژن را که برای سلامتی پوست ضروری می باشد را افزایش می دهد. باعث کاهش پف و خطوط زیر پوست شده و چین و چروک پوست را حذف می کند و از این رو پیری را به تاخیر می اندازد. جریان خون را به سمت پوست افزایش داده و درخشندگی طبیعی پوست را به ارمغان می آورد.
اسانس پرتقال ضد اسپاسم بوده و از این رو به طور گسترده در درمان اسپاسمی که باعث بسیاری از بیماری ها مانند تشنج، سرفه ی مداوم، گرفتگی عضلات و اسهال می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.
این اسانس برای افزایش هضم مناسب، کمک به رفع یبوست و افزایش جذب ویتامین C نیز استفاده می شود.
باعث مهار رشد میکروبی شده و بنابراین بریدگی ها و زخم ها را ضدعفونی می کند. کاربرد این اسانس بر روی زخم باعث مهار رشد قارچ ها و باکتری های بیماری زا می گردد.
این اسانس دارای اثر تسکین دهنده بر روی ذهن و روح شما می باشد و بی قراری و استرس را کاهش می دهد. خستگی را نیز تسکین می بخشد. به عنوان یک عامل ضد افسردگی، به ویژه برای زنان در طول قاعدگی و یائسگی عمل می کند.
از مزایای دیگر این اسانس شامل ارتقاء تفکر مثبت و حمایت از عملکرد صحیح مغز می باشد. ترکیب این اسانس با اسطوقدوس باعث درمان اختلالات خواب می گردد.
یکی دیگر از مزایای این اسانس این است که سم زدایی در بدن را ترویج می بخشد. همچنان که ادرار افزایش می یابد، بدن شما اسید اوریک، نمک ها، آلاینده های شیمیایی و آب اضافی را از بدن خارج می کند.
این اسانس ترشح غده های درون ریز و برون ریز در بدن را افزایش می دهد. مصرف این اسانس باعث بهبود ترشح شیر، تولید آنزیم های گوارشی و صفرا و ترمیم دوره ی قاعدگی می گردد.
مزایای استفاده از اسانس پرتقال تنها به حفظ سلامتی شما محدود نمی گردد. شما می توانید از این اسانس برای اهداف تمیز کردن خانه نیز استفاده کنید. این ها شامل حذف چربی ها و لکه ها از کف، مبلمان و سقف خانه می باشد.
شما ممکن است از این اسانس به عنوان خوشبو کننده ی اتاق استفاده کنید. 3 تا 4 قطره از این اسانس به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را به کمک یک اسپری برای از بین بردن بوی بد اتاق، در هوا پخش کنید.
این اسانس هنگامی که با اسانس های دیگر مانند اسانس رزماری و سرو ترکیب می شود، سلولیت را حذف می کند. 4 قطره از هر کدام از این اسانس ها را با یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین تصفیه نشده و آلی مخلوط کنید. بخشی از بدن را با حرکات چرخشی برای مدت 5 دقیقه در روز با این اسانس ماساژ دهید.
استفاده ی منظم از این اسانس، به صورت داخلی و خارجی، به عنوان یک ماده ی مقوی برای بدن شما می باشد. اسانس پرتقال عملکرد همه ی سیستم های بدن را بهبود می بخشد. باعث حفظ سرعت بهینه ی سوخت و ساز، بهبود سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدن شما می گردد. شما می توانید همه ی مزایای این اسانس را تنها با استفاده از آن در مقادیر مطلوب به دست آورید. بنابراین، بدون استفاده از دستورالعمل های مناسب و مشورت با یک پزشک واجد شرایط از این اسانس استفاده نکنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.