انواع مختلف استراحت و تفریح

هزاران فعالیت وجود دارند که می‌توان آن‌ها را صرف نظر از سن در زمان استراحت انجام داد و در اوقات فراغت به آن‌ها پرداخت و با دوستان و اعضای خانواده از انجام آن‌ها لذت برد. در این مقاله، نمونه‌هایی از چنین فعالیت‌هایی ارائه شده است.
شنبه، 25 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
انواع مختلف استراحت و تفریح
انواع مختلف استراحت و تفریح

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون
 

هزاران فعالیت وجود دارند که می‌توان آن‌ها را صرف نظر از سن در زمان استراحت انجام داد و در اوقات فراغت به آن‌ها پرداخت و با دوستان و اعضای خانواده از انجام آن‌ها لذت برد. در این مقاله، نمونه‌هایی از چنین فعالیت‌هایی ارائه شده است.
به هنگام غرق شدن در مسائل کاری و گرفتاری در کارهای روزمره، هر کسی به تازه ساختن روح و جسم و استراحت و داشتن این گونه فعالیت‌ها نیاز پیدا می‌کند. گر چه که فعالیت‌های بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها فعالیتی را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال ایده‌ها و پیشنهادات جدید هستید، این مقاله به شما بسیار کمک خواهد کرد!
ما می‌توانیم تضمین کنیم که قطعا پس از این که پیشنهاداتی که در این مقاله به شما ارائه می‌شود را مطالعه کردید می‌توانید بهترین تصمیم را جهت سپری کردن اوقات فراغت و داشتن مناسب‌ترین فعالیت تفریحی داشته باشید. خب، برای شروع، ما باید به این حقیقت اذعان کنیم که "تفریح" به طرز تفکر افراد بستگی دارد که ممکن است انجام کاری از نظر یک شخص مایه شادی باشد اما از نظر فرد دیگری این طور نباشد و برعکس.

فعالیت‌های تفریحی در فضای سرپوشیده یا محیط داخلی

اگر شما آدم بیرون رفتن نیستید یا اگر نمی‌توانید به لیل اوضاع جوی نامساعد به بیرون بروید یا به هر دلیل دیگری قادر به خروج از خانه نیستید، همیشه راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید مشغول به انجام آن‌ها شوید.

مطالعه کردن

نمی‌توانیم بر مزایای مطالعه کردن آن‌طور که باید تاکید کنیم. احساس می‌کنیم که افرادی که عاشق کتاب خواندن هستند، در زمان تنهایی به هیچ وجه از خواندن خسته نمی‌شوند. مطالعه کردن نه تنها بهترین راه تفریح است بلکه منبع وسیعی از کسب علم و دانش نیز است. کتاب خواندن می‌تواند یکی از بهترین فعالیت‌هایی باشد که می‌توانید در محیط خانه از انجام آن لذت ببرید. شما می‌توانید کتاب یا رمان به هر سبکی که دوست دارید را انتخاب کنید. داستانی، غیر داستانی، شعر، روزنامه، مجله یا حتی کتاب‌های طنز! بنابراین، دفعه بعدی که به دنبال انجام کارهایی در خانه هستید، می‌توانید کتاب به دست بگیرید و شروع به خواندن آن کنید!

نوشتن

چه چیزی بهتر از این که یک بعدازظهر کسل کننده را با روان کردن قلم خلاق بر روی کاغذ و نوشتن تراوشات ذهنی خود بگذرانید. خب، نمی‌تواند سرگرمی باشد اما به خوبی می‌تواند از بین برنده استرس و تنش باشد. پس از داشتن یک هفته کاری طاقت فرسا، سعی کنید بنشینید و آخر هفته خود را با نوشتن سپری کنید و به محض این که شروع به این کار کنید، از همجوم تمامی افکار مثبتی که به سویتان می‌آید شگفت‌زده خواهید شد.

کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی

خب، قبل از آن که به شما انواع گزینه‌هایی که می‌توانید در کامپیوتر یا بازی‌های ویدئویی داشته باشید را بگوییم ابتدا به شما هشدار می‌دهیم که این بازی‌ها می‌توانند بسیار اعتیادآور باشند! هیچ پایانی برای نوع بازی‌هایی که می‌کنید، وجود ندارد. فرقی نمی‌کند که علایق شما کدام‌اند، آشپزی، خلبانی، دوچرخه‌سواری، فضانوردی، یادگیری زبان، تجارت، شما بازی را پیدا خواهید کرد که کاملا به آن علاقه دارید! در صورتی که قصد دارید یک کنسول بازی کامپیوتری را خریداری کنید، باید به شما پیشنهاد کنیم که سرگرم‌کننده‌ترین آن‌ها عبارتند از: Nintendo Wii، Sony's PlayStation و مسلما Microsoft Xbox.

جستجو در اینترنت

خب، اگر هیچ کار دیگری وجود ندارد که انجام دهید، همیشه می‌توانید به اینترنت وصل شوید. اینترنت برای شما سیل عظیمی از گزینه‌های تفریحی را فراهم می‌آورد که از جمله آن‌ها بازی‌های آنلاین، خرید اینترنتی، مشاهده فیلم، وبلاگ نویسی، شبکه‌های اجتماعی حتی خواندن خبرهای اینترنتی می‌باشند.

موسیقی

گوش دادن به موسیقی نیز خود نوعی سرگرمی است، لازم نیست که حتما خواننده یا موسیقی‌دان باشید تا از موسیقی لذت ببرید. شما می‌توانید در مسیر محل کار به خانه، هنگام آشپزی، تمیز کردن خانه، شستشوی لباس‌ها از شنیدن به موسیقی دلخواه‌تان لذت ببرید. اساسا هر زمانی، بهترین زمان است. به نظر گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد اما حتما باید آن را تجربه کنید تا به آن پی ببرید. از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

انواع بازی‌ها

شنا، تنیس روی میز، اسکواچ، بدمینتون، شطرنج یا دیگر بازی‌ها، بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن زمان در خانه و لذت بردن هستند.

فعالیت‌های تفریحی خارج از خانه یا در فضای باز

اگر فردی هستید که به خارج از خانه رفتن علاقه‌مند هستید و به دنبال فعالیت‌های خارج از خانه هستید، پس در ادامه با ما همراه باشید چرا که ما تعدادی از فعالیت‌های عالی را جمع‌آوری کردیم که می‌توانید هر یک از آ‌ن‌ها را انتخاب کنید. به فهرست زیر رجوع کنید، اطلاعات آن را بخوانید و انتخاب خودتان را بکنید! اجازه دهید تا شادی و سرگرمی به زندگیتان وارد شوند.

پیاده‌روی

اگر یک روز آفتابی دل‌انگیز با وزش نسیم است پس چه گزینه‌ای بهتر از رفتن به پیاده روی در دامان طبیعت؟ کوله پشتی خود را ببندید و به پیاده‌روی بروید، چه با اکیپ دوستان و چه خودتان تنهایی! پیاده‌روی یک تجربه بی‌نظیر برای کمک به فراموشی استرس‌های شما خلاصی از شر تمام انرژی‌های منفی شما است.

پیک نیک

خب، در نزدیکی شما مکانی برای پیک نیک وجود دارد؟ به پیک نیک رفتن چه طور است؟ زمانی که به مکان سرسبز یا اردوگاهی می‌روید از طبیعت لذت ببرید، آتشی روشن کنید و با دوستانتان دور آن بنشینید و غذا و چای گرم میل کنید.

ماهیگیری

ماهیگیری یک ورزش مورعلاقه برای بسیاری از دوستداران سرسخت ماهیگیری است و بله، قبل از این که به یاد مسائل حقوقی مربوط به حیوانات بی‌افتید، بگذارید به شما بگویم که اغلب دوستداران ماهیگیری بعد ازاین که ماهی در تورشان به دام افتاد، اجازه می‌دهند تا مجددا به پیکره آبی برگردد. انواع مختلفی از ماهیگیری وجود دارد، مانند صید ماهی قزل‌آلا، ماهیگیری ورزشی، ماهیگیری پروازی یا حتی ماهیگیری یخی.

قایق رانی

یک روز لذت بخش در نزدیکی دریاچه را تصور کنید، روزی که قایق شما بر روی آب‌های نیلگون شناور است و شما مقابل نسیم شرجی ایستاده‌اید و وزش نسیم که به صورتتان می‌خورد را حس می‌کنید... احساس فوق‌العاده‌ای است، اینطور نیست؟ خب، قایق رانی هیجان انگیز است و مهم نیست که با چه کسانی به قایق رانی می‌روید؛ این گزینه می‌تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد. در یک روز آفتابی، یک پیک نیک خانوادگی در نزدیکی ساحل ترتیب دهید و به تماشای خورشید نارنجی رنگ در حال غروب بنشینید تا زمانی که خورشید در آب بیکران دریا ذوب شود. علاوه براین، در کنار انجام این کار می‌توانید از فعالیت‌های دیگری همچون قایقرانی، موج‌سواری نیز لذت ببرید.

غواصی

خب، اگر همیشه عاشق آب بوده‌اید و دوست دارید دیدن جانوران و گیاهان آبزی را تجربه کنید، پس غواصی کردن می‌‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. به مبتدیان پیشنهاد می‌شود تا با یک مربی حرفه‌ای همراه شوند و به توصیه‌های او گوش دهند. این کار واقعا هیجان‌انگیز است که ببینید ماهی‌ها و جانوران زیبای دریایی از کنار شما عبور می‌کنند یا حتی این که با دستان خودتان به ماهی غذا دهید! برای دوستداران ماجراجویی، این فعالیتی است که باید انجام دهید!

اسکیت سواری

چه کسی گفته است که تنها بچه‌ها باید اسکیت سواری کنند؟ اما باید اضافه کنیم که مهم نیست که چه سن و سالی دارید، باید از نظر فیزیکی، وزن مناسبی داشته باشید تا بتوانید این گونه ورزش‌ها را امتحان کنید! اسکیت سواری ممکن است یکی از راه‌های سرگرمی جهت سپری کردن زمان و لذت بردن از زیبایی مناظر همسایگی شما یا حتی دیدن دوستان و همسایگانتان در مسیر اسکیت سواری باشد.‌

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما