زمانی که در محل کار، کاری ندارید انجام دهید، چه کنید

خب، پیش از آن که بحث درمورد راه‌های مهیج دیگری که می‌توانید در محل کار انجام دهید را شروع کنیم، آخرین شانس‌تان را توضیح می‌دهیم. قطعا باید از رئیس‌تان درخواست کار کنید اما طبق معمول به درخواست شما توجهی نخواهد شد.
يکشنبه، 26 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
زمانی که در محل کار، کاری ندارید انجام دهید، چه کنید
زمانی که در محل کار، کاری ندارید انجام دهید، چه کنید

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون
 

هر حرفه‌ای دارای زمان سکون و آرامش است، زمانی که مطلقا کاری برای انجام دادن موجود نیست. اگر فکر می‌کنید که در قبال کار انجام نداده، حقوق دریافت می‌کنید، پس پیشنهاد می‌کنیم تنها وقت کوتاهی بگذارید و نکات ارائه شده در این مقاله را رعایت کنید تا شاید بتوانید از زمانتان بهتر استفاده کنید.
آیا در محل کار، کاری برای انجام دادن ندارید؟ تبریک میگوییم! شما در میان آن دسته از افرادی قرار دارید که بدون انجام کار، پول دریافت می‌کنید! در حالی که مابقی افراد جهان تلاش و می‌کنند و زحمت می‌کشند، شما به سادگی در اتاق مجهز به تهویه مطبوع خود می‌نشینید، قهوه می‌نوشید، کاری انجام نمی‌دهید، به خانه می‌روید و روز بعد مجددا برمی‌گردید تا این‌که کاری انجام ندهید! وای! چه زندگی‌ای! مطمئن هستم که تعداد کثیری از افراد هستند که اگر این شانس به آن‌ها داده شوند، دوست دارند جای شما باشند. به دور از شوخی، من متوجه هستم که چقدر نشستن در دفتر و کاری انجام ندادن می‌تواند برای شما خسته و کسل کننده باشد. رفتن به محل کار و نبودن کاری برای انجام دادن و مشغول شدن، به خصوص برای افرادی که سخت کوش و با پشتکار هستند و آن‌هایی که به داشتن زندگی دارای نظم و برنامه عادت دارند، بسیار سخت است.
اگر در محل کار هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، ممکن است به فکرتان برسد که با یک دوست صمیمی، تماس بگیرید، کارهای مربوط به حساب بانکیتان را سروسامان دهید یا مطالعه‌ای کوتاه داشته باشید. با این حال، شما باید به محض این که این افکار شاد به ذهنتان خطور می‌کند، آن‌ها را از ذهنتان پاک کنید چرا که محل کار مکانی برای انجام کارهای شخصی نیست.
دوست من، به یاد داشته باش که ممکن است این راه‌ها برای سپری کردن زمان عالی به نظر برسند اما شما باید از انجام این کار خودداری کنید، چرا که در هر صورت شما همچنان در محل کار حضور دارید! بنابراین در این جا قانونی‌ترین راه‌ها جهت سپری کردن زمان در دفتر کار آورده شده است.

زمانی که در محل کار، کاری نداریم، چه کار کنیم؟

به پیش رئیس خود بروید

خب، پیش از آن که بحث درمورد راه‌های مهیج دیگری که می‌توانید در محل کار انجام دهید را شروع کنیم، آخرین شانس‌تان را توضیح می‌دهیم. قطعا باید از رئیس‌تان درخواست کار کنید اما طبق معمول به درخواست شما توجهی نخواهد شد. شاید باید یک بار دیگر این کار را انجام دهید اما این بار با دقت بیشتری پیش بروید. برای رئیس خود توضیح دهید که چقدر برای کارمند شایسته‌ای همچون شما، تمام روز، در یک جا نشستن، منتظر یک تماس نشستن می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد. اگر او شما خواست تا بی‌خیال باشید و منتظر بمانید تا کاری پیش آید، پس از او بپرسید که آیا می‌توانید در طول ساعات اداری، کارهای شخصی احتمالی انجام دهید. پس از انجام این کار، به احتمال زیاد شما با دستی پر از فایل‌ از اتاق رئیس‌تان بیرون می‌آیید، در این صورت می‌توانید نکات ارائه شده زیر را نادیده بگیرید و به سر کار برگردید. اما اگر این راهکار، عملی نبود، به راهکار بعدی مراجعه کنید.

تظاهر به کار کردن

اگر فکر می‌کنید که با کار نکردنتان، تاثیر بدی بر روی همکاران و زیردستانتان که می‌بینند شما کاری نمی‌کنید، می‌گذارید یا اگر با دیدن این که دیگران کار می‌کنند و شما کاری انجام نمی‌دهید، احساس ناخوشایندی دارید، پس این ترفند را به کار برید. تا زمانی که کار واقعی ندارید که انجام دهید باید به داشتن کاری خیالی عادت کنید. همیشه نگران به نظر برسید وبه سرعت راه بروید، اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهید که انگار سرتان بسیار شلوغ است و استرس دارید. اگر شخصی به سمت شما آمد و از شما چیزی پرسید، به سرعت با لحنی عصبانی جواب دهید، به گونه‌ای که کسی متوجه نشود که شما چه گفتید، آن‌ها را مطمئن کنید که بسیار سرتان شلوغ است. البته که این ترفند شما را راضی نخواهد کرد ولی در هر صورت وجه شما را خراب نمی‌کند.

اینترنت

اینترنت، بهترین ابزار برای به کارگیری ذهن‌های بی‌کار است. در اینترنت به جستجوی موضوعات بی‌شمار مورد علاقه‌تان بپردازید. در صورتی که در سازمان شما، امکان وبلاگ نویسی وجود دارد، تجارب خود را به اشتراک بگذارید یا توانایی‌های نوشتاری خود را بهبود بخشید. مطمئن هستم که با انجام این کار دیگر حتی به یادتان هم نخواهد آمد که کاری ندارید. اگر فکر می‌کنید در اینترنت، کاری برای انجام دادن وجود ندارد، پس خدا به شما رحم کند. شاید باید به این فکر کنید که چرا شما در محل کار، کاری برای انجام دادن نداردید!

درخواست تغییر موقعیت شغلی

این راهکار، زمانی که هیچ کاری ندارید تا در محل کار انجام دهید، عملی‌ترین راهکار است. با مدیریت صحبت کنید و درخواست کنید تا در صورت امکان موقعیت شغلی‌تان را به طور موقتی تغییر دهند. با این کار، نه تنها چیزهای جدید یاد می‌گیرید، بلکه شرکت شما از این کار سود خواهد برد. پس از تمامی این‌ها، چه کسی حاضر است منابعش را بر روی کسی که اصلا هیچ کاری انجام نمی‌دهد خرج کند؟ این راهکار همچنین رفتار و مهارت‌های شما که همه کاره و سازگار با شرایط هستید را نشان خواهد داد که این امر قطعا در آینده شغلی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تقسیم حجم کاری

اگر تغییر موقعیت شغلی امکان پذیر نیست، ممکن است از همکارانتان بخواهید تا حجم کارشان را با شما تقسیم کنند. با این حال، دقت داشته باشید که این کار را به گونه‌ای انجام ندهید که آن‌ها فکر کنند تا آخر عمر می‌توانید این لطف را در حقشان بکنید. به یاد داشته باشید، شما به آن‌ها در کارشان کمک می‌کنید چرا که کار بهتری برای انجام دادن ندارید. همچنین، توقع نداشته باشید که در ازای این کار شریف‌تا در آینده بهره ببرید.

به دنبال کار دیگری باشید

اگر تصمیم خود را گرفتید که قید این کار را بزنید و به دنبال کار دیگری باشید، پس می‌توانید از زمان هد رفته خود برای جستجوی کار دیگر استفاده کنید. با این حال، حواستان باشد که از محل کار فعلی‌تان با محل کاری دیگر تماس نگیرید. این کار را در دفتر شخصی انجام دهید یا در روزنامه به دنبال آن باشید. شما حتی می‌توانید از این زمان مرده برای تهیه رزومه خود استفاده کنید تا این که بتوانید فرصت‌های شغلی بهتری را ایجاد کنید. هر کاری از دست تان برمی‌آید انجام دهید تا کار جدیدی را شکار کنید و در انجام این کار بسیار مخفیانه عمل کنید.

به خانه بروید

این کار هم برای خودتان و هم برای شرکت بسیار موثر است. هر چه زودتر محل کارتان را ترک کنید، ممکن است بتوانید زودتر به وظایف شخصی خود برسید. همچنین، شرکت نیز دیگر لازم نیست تا منابع بیشتری را خرج شما کند. با این حال اگر کار شما کاری در محل کار پیش آمد باید در ساعت کاری در محل کار بمانید. این موضوع را با بالادستی‌های خود در میان بگذارید زیرا شما نمی‌خواهید به دلیل زود ترک کردن محل کار، مورد مواخذه و بازخواست قرار گیرید.
اگر در محل کار، کاری ندارید که انجام دهید، می‌توانید به چند روش فکر کنید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مهارت‌های حرفه‌ای تان را بهبود بخشید. من مطمئن هستم که شما با ایده‌هایی روبه‌رو خواهید شد. گرچه اگر به نظر هیچ چیز مثمرثمر نباشد پس وقت بنشینید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. چنین زمانی ممکن است در طول زندگیتان دوباره رخ ندهد!

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.