آيا مي توانيد باهوش تر باشيد ؟

بعد از دبيرستان و دانشگاه ما مغزمان را زياد تحت فشار قرار نمي دهيم و اين موجب مي شود که قدرت عقلاني ما تحليل رود . کليد حل مشکل کارکردن با مغز است . بله کار کردن ، اين کار کردن به شدت مسحور کننده است و...
سه‌شنبه، 13 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آيا مي توانيد باهوش تر باشيد ؟
آيا مي توانيد باهوش تر باشيد ؟
آيا مي توانيد باهوش تر باشيد ؟

نويسنده : A.J.James
مترجم : محمود کريمي
منبع:راسخون
آيا مي توانيد باهوش تر باشيد ؟ بله ، مي توانيد . آيا خوب نيست که بتوانيد سخنراني هاي درست و حسابي را به دلخواه خود ايراد کنيد يا به عمق شکاف هاي مغز خود دست يابيد و اطلاعات و آمار را بيرون بکشيد ؟

آيا ممکن است ؟

بعد از دبيرستان و دانشگاه ما مغزمان را زياد تحت فشار قرار نمي دهيم و اين موجب مي شود که قدرت عقلاني ما تحليل رود . کليد حل مشکل کارکردن با مغز است . بله کار کردن ، اين کار کردن به شدت مسحور کننده است و هنوز هم نقطه ي اتکاء ذهن هاي تند و تيز است . شما بايد به طور مداوم و پايدار به مغزتان کاري براي انجام دادن بدهيد تا بتوانيد « روي فرم » بماند .
مثل يک قهرمان بدنسازي بازنشسته که پس از رها کردن مسابقات حجم عضلات وي رو به کم شدن مي گذارد ، مغزي که قبلاً کار مي کرده اگر الان کار نکند يواش يواش بازنشسته مي شود ( حتماً ديده ايد که والدين ما هر وقت صحبت از درس خواندن مي شود ، مي گويند ما ديگر نمي توانيم ، دليل اين صحبت هم همين است )

چکار مي توانيم بکنيم ؟

مغزتان را آموزش و تمرين بدهيد . سرگرمي هاي ذهني پيدا کنيد که يک کمي تلاش ذهني بخواهد ، مثل : جدول کلمات ، آي کيوي ( I.Q ) سودوکو يا هر چيز ديگري که به آن علاقه داريد ( البته در اين راه هدف اصلي را گم نکنيد . اين سرگرمي ها براي آن است که مغزتان ورزش کند و قوي تر شود و بتوانيد به کار يا درس يا هر چيز ديگري که هست ، سريعتر و بهتر رسيدگي کنيد . اينها وسيله اي براي رسيدن به هدف هستند ، خود هدف نيستند ) .

اگر اين کار را نکنيم ، چه مي شود ؟

متاسفم ، اين کار را مي کنيد يا مغزتان از دست مي رود .

آيا مي توانيم پيشرفت کنيم ؟

صد در صد مي توانيد . اگر سلول هاي خاکستري پير شده ي مغزتان را کمي قوي تر کنيد ، عمل روحي شما هم بهتر مي شود و بعد از آن هم چيزهاي ديگر .
توجه : کپي يا استفاده از مطالب اين مقاله بدون ذکر نام نويسنده و سايت راسخون ممنوع است و شرعاً مجاز نمي باشد .
منبع : Goarticles.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط