پیوند مو

پیوند مو اولین بار در سال 1950 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. پیوند مو شامل برداشتن موهای نازک از قسمت پشت سر و قرار دادن آن در نواحی کم پشت یا بدون مو در قسمت های میانی و جلویی سر می
پنجشنبه، 4 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
پیوند مو
پیوند مو

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

پیوند مو اولین بار در سال 1950 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. پیوند مو شامل برداشتن موهای نازک از قسمت پشت سر و قرار دادن آن در نواحی کم پشت یا بدون مو در قسمت های میانی و جلویی سر می باشد. پیوند مو بیشتر در مطب پزشک و با یک بی حسی موضعی انجام می شود.
اگر شما از کم بودن موها یا طاسی خود رنج می‌ برید و احساس خجالت می‌کنید، عمل پیوند مو می‌ تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید. بسیاری از افراد با انجام عمل پیوند مو اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند.
برای انجام عمل پیوند مو، جراح ابتدا داروی بی حسی را به منطقه ای که قرار است مو از آنجا برداشته شود تزریق می‌ کند. سپس مو از ناحیه مورد نظر برداشته می‌شود. تعداد موهایی که در هر جلسه برداشته شده به نوع مو، کیفیت و اندازه و منطقه ای که قرار است پیوند بخورد بستگی دارد. موهای برداشته شده به وسیله ایجاد یک سوراخ یا شکاف بسیار ظریف در پوست سر قرار می‌گیرد. بسته به مقدار موی پیوند شده هر جلسه ممکن است 4 تا 8 ساعت طول بکشد.
بهبودی: پس از عمل پیوند مو پوست سر شما ممکن است دچار درد و ناراحتی شود. شما برای چند روز ممکن است نیاز به خوردن داروهای مسکن داشته باشید. پانسمان باید 1 تا 2 روز روی سر بماند. جراح ممکن است برای بهبود زخم ‌ها آنتی بیوتیک یا داروهای ضدالتهابی تجویز کند. 2 تا 3 هفته بعد از عمل، موهای پیوند شده شروع به ریزش می‌کنند؛ اما در طی چند ماه دوباره شروع به رشد می‌کنند. 60 % موهای پیوندی در اغلب افراد طی 6 تا 9 ماه بعد از عمل دوباره رشد می‌کنند. برخی از جراحان ممکن است داروهای محرک رشد مو مانند ماینوکسیدیل را بعد از عمل پیوند مو تجویز کنند.
هر عمل جراحی با خطر خونریزی و عفونت همراه است. عمل پیوند مو نیز می تواند خطراتی مانند خونریزی و عفونت را به همراه داشته باشد. گاهی عمل پیوند مو می‌تواند با التهاب، عفونت یا فولیکولیت همراه باشد؛ که در این موارد می‌توان از آنتی بیوتیک یا کمپرس ‌ها استفاده کرد. برای به حداقل رساندن خطرات عمل جراحی پیوند مو بهتر است آزمایشاتی را از قبل انجام دهید تا از سلامت کامل خود مطمئن شوید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.