کالریهای موجود در چای سبز

چای سبز مدتهای مدیدی است که با کاهش وزن و مجموعه‌ای از فوائد سلامتی بخش در ارتباط بوده است. اجازه دهید به کالریهای موجود در یک فنجان چای سبز از طریق این مقاله نگاهی بیاندازیم.
چهارشنبه، 7 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
کالریهای موجود در چای سبز
کالریهای موجود در چای سبز

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 
چای سبز مدتهای مدیدی است که با کاهش وزن و مجموعه‌ای از فوائد سلامتی بخش در ارتباط بوده است. اجازه دهید به کالریهای موجود در یک فنجان چای سبز از طریق این مقاله نگاهی بیاندازیم.
چای سبز از میان اشکال مختلف چای کمترین عمل پردازش بر روی آن انجام می‌شود و به جهت خواص سلامتی بخش فراوان از آن تعریف می‌شود. از آنجا که حداقل پردازش بر روی آن صورت گرفته، محتوای کاتچین پلی‌فنول آن دست نخورده مانده و این همان چیزی است که به خواص تغذیه‌ای بالای آن نسبت داده می‌شود.

کالریهای موجود در چای سبز

کالری موجود در چای سبز صفر می‌باشد. بله واقعیت دارد! این چای هیچ کالری به بدن شما نمی‌افزاید. این بدان معناست که می‌توانید به هر مقدار که دوست دارید بدون افزودن هیچ گونه کالری، از این چای نوش جان کنید. با این حال، چنانچه چای خود را شیرین نمایید، میزان کالری بدیهی است که صفر نخواهد بود. اما چنانچه از شیرین کننده‌های بدون کالری استفاده کنید، فنجان چای سبز شما باز هم برابر با صفر خواهد بود.
چیزی که حتی شگفت‌انگیزتر است این می‌باشد که مصرف چای سبز به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. میزان یا سرعت سوخت و ساز مقداری است که در آن بدن ما کالری می‌سوزاند. نوشیدن 3 یا 4 فنجان چای سبز دیده شده است که سرعت سوخت و ساز را تا 4% در 24 ساعت افزایش می‌یابد. کاتچین و پلی‌فنولهای موجود به عنوان افزایش دهنده‌های سوخت و ساز عمل کرده در نتیجه، مقدار کالریهای سوزانده شده توسط بدن افزایش می‌یابد.

فوائد سلامتی بخش

کمک به کاهش وزن

مصرف چای سبز میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده، در نتیجه، منجر به سوزاندن کالریهایی بیشتر از معمول می‌شود. علاوه بر آن، کاتچین موجود در این چای از حرکت گلوکز به درون سلولهای چربی جلوگیری می‌کند. در نتیجه این چای به عنوان تنظیم کننده گلوکز عمل کرده و از افزایش ناگهانی قند خون پس از صرف وعده غذایی جلوگیری می‌کند. همچنین از ذخیره چربی جلوگیری می‌نماید. با این حال، جهت مشاهده هرگونه تغییر، لازم است که این چای را برای مدت زمان طولانی مصرف کرده و همچنین نیاز است آن را با رژیم غذایی متعادل و سالم همراه سازید.

روند پیری را آهسته می‌سازد

مصرف منظم این چای می‌تواند تا حدی شروع نشان‌های دردناک پیری مانند چین و چروک، لکهای ناشی از افزایش سن و غیره را آهسته سازد. بر اساس آزمایشی که توسط محققانی از تایوان، ایالات متحده و ژاپن بر روی موش انجام شده، مشخص گردید که چای سبز دارای خواصی است که می‌تواند روند پیری را آهسته سازد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز، به ویژه اپیگالوکتشین گالات (EGCG) مانع از رشد سلولهای سرطانی در بدن می‌شود. در واقع، همچنین سلولهای سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافتهای سالم از بین می‌برد. در نتیجه مصرف این چای می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

مبارزه با آلرژی

افراد زیادی با آلرژیهای مختلفی همچون آلرژی به گرده، آلرژی به گرد و غبار، آلرژی به مغزهای گیاهی و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان ژاپنی، چای سبز به کاهش شروع پاسخهای آلرژیک در بدن کمک می‌نماید. آنها دریافتند که آنتی اکسیدانهای موجود در این نوع چای، به عنوان مانعی بر سر راه فرایندهای بیوشیمایی دخیل در شروع پاسخهای آلرژیک عمل می‌کنند.
به منظور برخورداری از این فوائد، لازم است که چای سبز را به طور منظم مصرف کنید. بنا به گفته‌ای، اهمیت دارد به خاطر داشته باشید که چای سبز نوعی معجون سحر و جادو نیست و حفظ یک شیوه‌ی زندگی سالم از اهمیت زیادی برخوردار است.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های متخصص این شاخه‌ی علمی در نظر گرفته شود.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.