نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008

حتما همه بازیکن ها (مخصوصا ایرانی) با بازی شاهزاده ایرانی آشنا هستید و با نسخه های قیبلی اون خاطرات زیادی دارید.به دنبال همین علاقه و استقبال شرکت ubi بعز از اتمام نسخه the Two Thrones به فکر ساخت نسخه جدید بازی شاهزاده ایرانی افتاد و بالاخره بعد از بازی Assassin's Creed به طور جدی تیم سازنده بازی ساخت بازی رو پیش بردند و بالاخره در 9 دسامبر سال 2008 نسخه جدید شاهزاده ایرانی به بازار عرضه شد.
شنبه، 15 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008
نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008
نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008





GAME INFO
publisher: Ubisoft
developer: Ubisoft Montreal
genre: Action Adventure
MINIMUM REQUIREMENTS
PIV 2600, 1GB HDD, 8GB HDD, 256MB video card ESRB rating: T
homepage:
prince-of-persia.uk.ubi.com
Release date: Dec 09, 08 (released)

حتما همه بازیکن ها (مخصوصا ایرانی) با بازی شاهزاده ایرانی آشنا هستید و با نسخه های قیبلی اون خاطرات زیادی دارید.به دنبال همین علاقه و استقبال شرکت ubi بعز از اتمام نسخه the Two Thrones به فکر ساخت نسخه جدید بازی شاهزاده ایرانی افتاد و بالاخره بعد از بازی Assassin's Creed به طور جدی تیم سازنده بازی ساخت بازی رو پیش بردند و بالاخره در 9 دسامبر سال 2008 نسخه جدید شاهزاده ایرانی به بازار عرضه شد.
سبک بازی همانند سبک سه گانه قبلی این بازی یعنی همان Action/Adventure هست و امکناتا و تغییرات جدید در این نسخه چه از لحاظ gameplay و چه graphic این نسخه رو کاملا از سه گانه قبلی مجزا می کنه.

داستان کلی بازی و شخصیت ها

دقت:کسانی که می خواهند داستان بازی را ندانند و خودشان با انجام بازی متوجه آن شوند این قسمت را نخوانند!!!)
سیر کلی داستان نبرد بین خوبی و بدی و اورمزد و اهریمن است.شاهزاده در ابتدای بازی در طوفانی از شن نشان داده می شود که ظاهرا به دنبال بار ها و کاروان طلا و جواهراتش می گردد.اما در همین میان با دختری به نام الیکا برخورد می کند که تحت تعقیب چند محافظ و شمشیر زن است و تصمیم به دفاع و کمک به وی را می گیرد و این گونه وارد داستان این نبرد می گردد.الیکا شاهزاده آن منطقه است و یکی از معدود محافظان باقی مانده برای محافظت از درخت زندگی.پدر وی پادشاه آن سرزمین با مرگ همسرش و وضع آشفته اطرافش رو به اهریمن می آورد و از وی کمک می خواهد و با بریدن درخت زندگی اهریمن را که توسط اورمزد در این درخت طلسم شده بود آزاد می کند.(که در انتهای داستان مشخص می گردد که الیکا نیز قبلا یک بار کشته شده است و پدرش برای زنده کردن وی به اهریمن کمک کرده)اما به دلیل قدرتی که معبدی که درخت در آنجا محافظت می شد اهریمن به طور کامل نتوانست خود را آزاد کند و به طور تدریجی شروع به افزایش قدرت و تسخیر سرزمین ها کرد.حال در این شرایط شاهزاده تصمیم به کمک به الیکا را می گیرد تا سرزمین های تسخیر و تاریک شده را شفا و پاک سازی کند.سرانجام شاهزاده و الیکا به کمک قدرت های اورمزد موفق به پاک سازی مناطق تسخیر شده می شوند.الیکا به امید ان که با این پاک سازی روح پدرش نیز از چنگ اهریمن آزاد خواهد شد به معبد باز می گردد تا اهریمن را به طور کامل مجددا در درخت زندگی طلسم کند اما پدرش مانع وی می شود و شاهزاده و الیکا چاره ای جز مبارزه با وی را ندارند.سرانجام بعد از مبارزه با پادشاه و فرار از دست تاریکی های اهریمن شاهزاده و الیکا موفق به طلسم کردن اهریمن می شوند.اما این طلسم به قیمت جان الیکا تمام می شود.شاهزاده که نتوانست مرگ الیکا را تحمل کند به سراغ درخت های زندگی می رود و همه آن ها را قطع می کند تا الیکا زنده شود و بار دیگر اهریمن آزاد می شود اما این بار به طور کامل و معبد را نابود می سازد....(ادامه داستان در نسخه بعدی)

نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008

تصویر بالا مربوط به آخرین قسمت بازی است که مربوط به قطع درختان زندگی و زنده کردن الیکا می شود.
شاهزاده:فردی شوخ طبع و شجاع و طلا دوست! که برای امرار معاش و زندگی بازرگانی می کند و گاهی دست به غارت مقبره ها می زند.(طبق گفته خود شاهزاده در این نسخه....ممکن است حقیقت چیز دیگری باشد).وی پدر و مادرش را در جنگ از دست داده و زیر نظر عمویش بزرگ شده است.وی در یکی سفر های خود یکی از بار های خود را گم کرده و دست سرنوشت وی را با الیکا آشنا می کند.شاهزاده در ابتدا اعتقاد زیادی به اهریمن و اورمزد نداشت و تنها معتقد بود که انسان خود سرنوشتش را نوشته و رقم می زند و مرگ پایان کار برای آدمی است که همین اعتقاد باعث شد که در انتهای این نسخه برای زنده کردن دوباره الیکا که قبلا نیز توسط پدرش به این روش زنده شده بود درخت های زندگی را که خود دوباره ترمیم کرده بود قطع کند.شاهزاده بر خلاف شخصیت آسوده و شوخ طبعش در بسیاری از شرایط برای اطرافیانش ابراز نگرانی و ناراحتی می کند و سعی در کمک به آن ها دارد و البته خشونتی هم در شخصیت وی وجود دارد که کمتر بروز داده می شود.شاهزاده در ابندا تنها از قاعده عقلی پیروی می کرد و کاری به احساسات نداشت اما با آشنایی با الیکا ارزش احساسات را فهمید و در انتها هم بر خلاف آنچه عقلش حکم میکرد از روی احساسات برای زنده کردن الیکا اهریمن را آزاد کرد.
الیکا:دختری ساده و مهربان که از کودکی در کنار درخت زندگی و در همان معبد بزرگ شده است و از دنیای بیرون خود تنها خیالات و تصوراتش را دارد.وی بسیار به فکر دیگران است و به همین خاطر تا آخرین نفس برای پاک سازی سرزمین ها تلاض می کرد.وی دارای قدرت های جادویی خاصی است که از هورمزد و از طریق مرگ الیکا به الیکا رسیده است.وی قبلا در معبد به علت ریزش آن سقوط کرده و کشته شده اما پدرش که این غم را در کنار غم مرگ مادر الیکا نمی توانست تحمل کند دخترش را زنده می کند.
الیکا در طی بازی به شاهزاده به وسیله قدرت های هورمزد بسیار کمک می کند و جانش را نجات می دهد.
پادشاه پدر الیکا:وی در ابتدا از پیروان اورمزد بود اما با مرگ همسرش دچار آشفتگی می شود و مشکلات بعدی را برای شاهزاده و الیکا رغم می زند..

نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008

اورمزد:خدای خوبی ها و نیکی ها که در سرزمین الیکا مورد پرستش است.وی اهریمن را در درخت زندگی طلسم کرده و پیروانش از آن مرافبت می کنند.
اهریمن:که در اتنهای بازی به صورت یک Dragon طاهر می شود.وی در درخت زندگی طلسم بود تا این که یک بار توسط پدر الیکا و بار دیگر توسط شاهزاده آزاد می شود.
Curropteds:
4 فرمانده اهریمن که مامور تسخیر سرزمین های اطراف معبد هستند.
Warrior:یکی از جنگجویان و رهبران پر افتخار که توسط اهریمن تسخیر می شود و یکی از 4 منطقه تسخیر شده به اسم City of Lights است...سرانجام بعد از شکست از شاهزاده جان وی و الیکا را در هنگام ریزش شهر نجات می دهد و با اتفخار می میرد.

نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008
تصویر نبرد آخر با Warrior

CanCubine:زن ساحره ای که به دنبال قدرت و فرمانروایی به اهریمن پیوسته و در طول بازی سعی در فریب دادن شاهزاده برای استفاده از قدرت هایش را دارد.وی مسئول تسخیر Royal Palace است.وی به دشت شاهزاده و الیکا کشته می شود.
Alchemist:یکی دیگر از تسخیر شده ها که مالک قسمت دیگری از سرزمین های تسخیر شده به اسم Vale است و در قدیم در همین سرزمین زندگی می کرده اما در طی یافتن راهی برای جاودانگی روح خود را به اهریمن می دهد.وی به دست شاهزاده و الیکا کشته می شود.
Hunter:وی در قدیم شاهزاده ای جنگجو بوده که برای رسیدن به قدرت برای کشتن مردان جنگجوی دیگر توسط اهریمن تسخیر می شود.وی معتقد بوده که بیشتر مردان شمشیر زن حیواناتی درنده هستند و باید شکار شوند. وی در Ruined Citadel سکونت دارد.وی در انتها بعد از شکست از شاهزاده روحش آزاد می شود و به آرامش می رسد.

امکانات بازی:

در این نسخه نیز همانند نسخه های قبلی شاهزاده جدید شما امکاناتی از قبیل راه رفتن از روی دیوار و .... را دارد(البته شیوه مبارزه و شمشیر زنی اش متفاوت است).از امکانات اولیه بازی می توان به کمک گرفتن از یک همراه در بازی به نام الیکا اشاره کرد.وی شما را نه تنها در نبردها بلکه در پریدن از روی موانع و .... یاری می کند که همه این کار ها به کمک قدرت هورمزد است که به وی رسیده است.الیکا قدرت پرواز دارد و می تواند در پریدن از روی صخره ها و ... به شما کمک کند و ارتفاع پرش شما را زیاد کند.همچنین در این نسخه کمبود ماسه های زمان را در صورت اتفاده از صخره و ... احساس نخواهید گرد زیرا الیکا با قدرت پبرواش شما را نجات می دهد و به اولین سکو که ایستاده بودید می برد.وی همچنین در حل معما ها نیز با مشورت کردن و ایده دادن به شما کمک می کند.در نبرد می توانید تکنیک های زیادی را به کمک وی اجرا کنید و حمله هایی با damage بالا به دمشن بدهید.البته نبرد ها در این نسخه به صورت تن به تن شده و سرعت شما در از پا در آوردن دشمن تا حدودی کمتر می شود اما راخت ترین راه برای نابود کردن دشمن استفاده از قدرت ها و تکنیک ها برای پرت کردن دشمن از سکوی مبارزه به پایین است(بیشتر صحنه های مبارزه این شرایط را دارند)
شما در بازی با استفاده از قدرت الیکا حدود 20 منطقه را پاک سازی می کنید (24 با محل سکونت corrupted ها) و در هر بار پاک سازی Light Seed هایی دریافت یا در منطقه آزاد می کنید که به الیکا قدرت می بخشد تا بتواند از قدرت های اورمزد استفاده کند.کمترین تعداد اولیه برای باز کردن اولین قدرت 60 عدد Lightseed و بیشترین تعداد 540 تا در باز کردن 4 امین و آخرین قدرت است.پس بهتر است بعد از پاک سازی هر منطقه به دنبال Light Seed های آزاد شده باشید.همچنین با پاکسازی کامل یک منطقه می توانید فرمانده Corrupted آن منطقه را نیز شکار و از پا در آورید که با این کار نیز Light Seed دریافت می کنید.(25 عدد)

نقد کامل Prince of Persia 2008 به همراه راهنمای بازی Prince of Persia 2008

تصویر بالا تصویری از معبد قبل از تسخیر و آلودگی است.

قدرت های اورمزد:

که 4 قدرت می باشد و هرکدام در حقیقت در طلسم کردن اهریمن کاربرد داشته اند.هرکدام از این قدرت ها 4 محل را برای پاک سازی برای شما آزاد می کنند.هر کدوم از این قدرت ها تنها زمانی که بر روی سکو های مخصوص آن ها در بازی بایستید کاربرد خواهد داشت.این قدرت ها را می توانید به کمک الیکا استفاده کنید.
Step of Ormazd:که به شما امکان پرش های بلند را می دهد.
Hand of Ormazd:که به شما امکان پرواز موفق و پرش را می دهد.
Wings of Ormazd:امکان پرواز
Breath of Ormazd{امکان دویدن با سرعت زیاد
از امکانات دیگر بازی نقشه بازی می باشد.شما می توانید به وسیله نقشه بازی مکانی که می خواهید به آنجا روید را مشخصی کنید و در صورتی که قبلا آن جا پاک سازه شده باشد به کمک قدرت الیکا می توانید به انجا منتقل شوید و درغیر این صورت با مشخص کردن آن منطقه و به کمک نوری که الیکا برای هدایت شما پخش می کند به آنجا روید.
در مورد بازگشت به هریک از مناطق هم نگران نباشید زیرا بازی OpenWorld می باشد و شما می توانید هر چندبار که بخواهید به هر کدام از مناطق می خواهید بروید.
از امکانات بارز بازی های شاهزاده ایرانی پرش بر روی دیوار و حرکات آکروباتیک است و این ها چیزی هایی هستند که در این نسخه به کمال رسیده اند و شما را مجذوب خود خواهند کرد.یکی از مهمترین تغییرات در پرش ها این است پرض ها بر روی دیوار ها بسیار نرم و راحت شده و به هر شکلی که بخواهید می توانید از دیوار ها بالا بروید !!! امکاناتی مثل سر خوردن و راه رفتن روی سقف و ... هم برای روان تر شدن حرکات و پرش ها به بازی اضافه شده است که ترکیب آن ها با ستفاده از قدرت های هورمزد بازی را بسیار سرگرم کننده و مهیج می کند.
سلاح های شاهزاده یکی شمشیر جدید اش است و دیگری Gauntlet که پنجه هایی بسیار تثز هستند که در نبرد و یا صخره نوردی و پایین امدن از ارتفاعات بدون صدمه کمک بسیار می کند.در انتها از امکانات ریز بازی امکان صحبت با الیکا می باشد که به این طریق شما با وی و داستان بازی و یا حل بعضی معما ها آشنا می گردید.
ٌٌٍExtras:که شامل امکانات اضافه بازی است که دو بخش Art Gallery و Skin Manager را دارا است که در بخش دوم شما می توانید به طور مثال از Skin شاهزاده نسخه های قبل با اتمام بازی استفاده کنید.

موسیقی و صداگذازی بازی:

موسیقی بازی در همان سبک نسخه های قبلی است و موسیقی صفحه اصلی بازی مربوط به نسخه the Two Thrones می باشد.صدای شخصیت ها مطابق با شخصیت و قیافه هایشان است.اما نکته مهم در صدای بازی صحبت کردن الیکا به فراسی است.هنگام کمک خواستن از وی و استفاده از قدرت اورمزد الیکا فارسی صحبت می کند(که البته صدا گذار فارسی الیکا احتملا ایرانی نبوده است!)

گرافیک بازی:

گرافیک شخصیت های اصلی بازی بازیکن را به یاد یکی از شاهکار های قبلی ubisoft یعنی XIII می اندازد.گرافیک بازی بسیار بهبود یافته و بر خلاف نسخه های warrior within و the two Thrones کاملا قابل قبول است و ترکیب رنگ های جادوها و محیط شما را مجذوب خود خواهد کرد.

به طور خلاصه:

GamePlay این بازی بسیار زیبا است و شما را به سمت خود خواهد کشید و داستان بازی نیز همان روند Action/Adventure/Romance را طی می کند و برای بازیکن هایی که به دنبال بازی با داستان خوب هستند توصیه میگردد !این نسخه از بازی را می توان یکی از جذاب ترین های سری شاهزاده ایرانی دانست و برای نسخه های بعدی امید فراوانی داشت...

راهنمای کوتاه بازی:

کشتن 4 فرمانروا (Corrupteds)
Warrior:تا قبل از نبرد نهایی با وی باید تنها وی را از صحنه نبرد به پایین پرت کنید.در انتها باید وی را به طرف 3 خرابه واقع در گوشه های صحنه نبرد ببرید تا کشته شود.
Cancubine:از قدرت های وی غیب و ظاهر شدن است و از سکو به پایین پرت نمی شود.در نبرد نهایی که وی الیکا را نا پدید می کند برای شناسیایی الیکای واقعی باید خودتان را به پایین پرت کنید تا الیکا واقعی طاهر شود و به کمک شما بیاید.

معما ها:

معمای چرخ دنده ها:فلش قرمز 2 چرخش و فلش آبی 1 چرخش
معمای باز کردن راه آب:در ابتدا آخرین مسیری که به مقصد می رسد راهش را درست کنید و بقیه را نسبت به آن تنظیم کنید.
منبع: www.forum.parsigold.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما