Left 4 Dead

بعد از مدتها يک بازي بسيارخوب براي کساني که به بازيهاي خون آشامي علاقمند هستند، منتشر شد تا اين دسته از علاقمندان بازيها بيشتر از اين معطل نشوند. امسال سال خوبي براي بازيهاي اين چنيني نبود اما به نظر مي رسد بعد از عرضه چند بازي خوب اميد به بازيهاي بهتر نيز در دل علاقمندان اين نوع بازيها زنده شده باشد. اگر از داستان بازي بخواهيد بدانيد، همين قدر کافي است که اين بازي اصلاً داستان ندارد. بله درست شنيده ايد، از خط داستاني و مراحل داستاني در اين بازي خبري
شنبه، 3 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
Left 4 Dead
Left 4 Dead
Left 4 Dead




مشخصات بازي

ناشر:Valve

توليد کننده:Valve

سبک بازي: اکشن
تاريخ انتشار: 2009

حداقل امکانات مورد نياز

Processor:3.0 GHz
RAM:1 GB
Video Card: 128 MB
بعد از مدتها يک بازي بسيارخوب براي کساني که به بازيهاي خون آشامي علاقمند هستند، منتشر شد تا اين دسته از علاقمندان بازيها بيشتر از اين معطل نشوند. امسال سال خوبي براي بازيهاي اين چنيني نبود اما به نظر مي رسد بعد از عرضه چند بازي خوب اميد به بازيهاي بهتر نيز در دل علاقمندان اين نوع بازيها زنده شده باشد.
اگر از داستان بازي بخواهيد بدانيد، همين قدر کافي است که اين بازي اصلاً داستان ندارد. بله درست شنيده ايد، از خط داستاني و مراحل داستاني در اين بازي خبري نيست. اما اگر هميشه از بازيهاي بدون داستان قوي فراري بوده ايد، بايد اين بازي را به عنوان يک استثنا بپذيريد. اين بازي همينطوري بسيار عالي است و شايد بعد از انجام آن از نبودن داستان راضي هم باشيد.
بخش تک نفره(Single Player) بازي چهار کاراکتر با نام هاي Francis, ZoeY،LOUiS و Bill
را در دل زامبي ها رها مي کند. يک دموي کوتاه ولي زيبا تنها مقدمه ايست که شما را با شخصيت کاراکترها و ظاهر بهم ريخته و شلوغ شهر آشنا مي سازد. در اين بخش چهار مرحله وجود دارد که براي يک بازي بسيار کم به نظر مي رسد. شما در انتخاب کاراکتر مورد نظرتان مختاريد و پس از انتخاب کاراکتر از سوي شما هوش مصنوعي (AI) بازي به خوبي کنترل سه کاراکتر ديگر را در اختيار مي گيرد. بازي از ديدگاه اول شخص بيان مي شود اما در بسياري از مواقع به حالت سوم شخص وارد مي شود و دوربين بازي کاراکتر را در ميان انبوه زامبي ها نشان مي دهد.
هوش مصنوعي يارانتان يکي از مهمترين پارامترهاي بازي و از نقاط قوت آن به شمار مي آيد. مثلاً وقتي به چنگ يک زامبي افتاديد يکي از سه کاراکتر ديگر به سرعت به کمکتان مي آيد و شما را نجات مي دهد. اگر خط سلامت شما در حال به پايان رسيدن باشد، باز هم يکي از کاراکترهايي که توسط AI بازي کنترل مي شوند به شما کمک مي کنند تا خط سلامتتان را پر کنند. در کل همکاري و کمک به هم يک اصل مهم در پيشبرد مراحل به شمار مي رود.
اين بازي پر از نوآوري هاي خاص است و همه اين نوآوري ها مربوط به هوش مصنوعي بازي نمي شود. اغلب زمينه هاي بازي از دوربين گرفته تا کارگرداني داراي نوآوري هستند.
حالت تک نفره بازي با وجود اينکه از داستان خاصي تبعيت نمي کند و اصول و قواعد اوليه ي بازيهاي شوتر اول شخص را زير پا گذاشته است جذابيت خاص خود را دارد، اما اين جذابيت فقط ذره اي از لذتيست که بازيکن در بخش هاي چند نفره بازي حس مي کند. به همين دليل شايد کساني که حالت چند نفره را انجام ندهند، به هيچ وجه از لذت اصلي بازي با خبر نخواهند شد.
در ابتداي هر مرحله شما داراي يک اسلحه ي کلت نسبتاً ضعيف با تير بي نهايت و يک سلاح ديگر شامل يک يوزي خواهيد بود. با پيشروي در مرحله سلاح هاي قوي تري در اختيارتان قرار مي گيرد که جذابيت اکشن شلوغ بازي را برايتان چندين برابر خواهد کرد. علاوه بر اينها، آيتم هاي ديگري نيز مانند نوعي نارنجک در اختيارتان قرار خواهد گرفت.
در هر صحنه ي بازي بيش از 20 يا30 زامبي روي سر شما مي ريزند. روند بازي با وجود خطي بودن، کاراکتر را در چالش قرار مي دهد زيرا در هر مرحله با توجه به نوع پيشروي شما و مهارت هم تيمي هايتان مي توانيد ترفندي خاص را اتخاذ کنيد. در پايان هر کدام از مراحل کاراکترهاي زنده مانده با نوعي وسيله نقليه از معرکه فرار مي کنند. بدون شک جذاب ترين قسمت هر مرحله مبارزه ايست که قبل از فرار با دسته هاي ده تايي و گاه صدتايي زامبي ها انجام مي دهيد تا وسيله ي فرار از راه برسد.
گرافيک اين بازي بسيار بالاست. در هر صحنه ده ها دسته زامبي وجود دارد که هر کدام داراي شکل و شمايل منحصر به خود هستند. تک تک اين زامبي ها داراي آناتومي خاص خود هستند و با بهترين جزئيات طراحي شده اند. بازي اصلاً سنگين نيست. افکت هاي انفجار بازي بسيار زيبا هستند و شليک به شکم پف کرده ي يک Boomer خون آشام حتماً جالب خواهد بود.
منبع: علم روز شماره 163




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.