وقتی والدینتان مشاجره می‌کنند چه می‌توانید بکنید

شاید بسیاری از نوجوانان شاهد دعوا و مشاجرۀ والدینشان بوده باشند، واقعیت این است که بسیاری از این دعواها اختلاف سلیقه‌‌های کوچکی است که به زودی حل و فصل می‌شوند اما گاهی ممکن است جر و بحث والدین مدام
دوشنبه، 12 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
وقتی والدینتان مشاجره می‌کنند چه می‌توانید بکنید
وقتی والدینتان مشاجره می‌کنند چه می‌توانید بکنید

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

شاید بسیاری از نوجوانان شاهد دعوا و مشاجرۀ والدینشان بوده باشند، واقعیت این است که بسیاری از این دعواها اختلاف سلیقه‌‌های کوچکی است که به زودی حل و فصل می‌شوند اما گاهی ممکن است جر و بحث والدین مدام و طولانی باشد.
اگر شما احساس می‌کنید که مشاجره پدر و مادرتان برایتان بسیار آزار دهنده شده است و باعث مضطرب شدن شما می‌شود، زمان آن رسیده که اقدامی انجام دهید. شما می‌توانید با یکی از والدین خود و یا هر دوی آنها در مورد مشاجره‌هایشان صحبت کنید. آنها ممکن است متوجه نباشند که این قضیه تا چه حد باعث ناراحتی شما شده است بنابراین شما باید به آنها بگویید که این موضوع چقدر بر شما تاثیر گذاشته است و چه حسی دارید. اگر این کار موثر نبود می‌توانید صحبت کردن با دیگر اعضای خانواده را امتحان کنید، آنها شاید بتوانند کمکتان کنند یا می‌توانید به مشاور مدرسه و معلمتان مراجعه کنید تا راهی در اختیار شما بگذارند.
اگر این دعواها و مشاجره‌ها در خانواده شما بیش از حد بالا گرفت به یک فرد بزرگسال اطلاع دهید. صحبت کردن با یکی از خویشاوندان، مشاور مدرسه، معلم محبوبتان، و یا هر بزرگسال دیگری که مورد اعتماد شماست می‌تواند مفید باشد. گاهی اوقات پدر و مادری که با یکدیگر مشاجره می‌کنند ممکن است ناخودآگاه کنترل خود را از دست بدهند و به یکدیگر و به دیگر اعضای خانواده آسیب وارد کنند. در این صورت در جریان گذاشتن شخصی دیگر به خانواده اجازه می‌دهد که کمک دریافت کنند و کمک می‌کند که بچه‌ها در بحبوحه دعوا آسیب نبینند.
خانواده سالم و شاد
اگر خانواده شما گاهی با هم مشاجره می‌کنند، سعی کنید نگران نباشید: هیچ خانواده ای کامل و بی نقص نیست. حتی در شادترین خانه‌ها هم ممکن است مشکل و مشاجره به وجود بیاید. معمولا اعضای خانواده آنچه را که آزارشان میدهد مطرح کرده و در مورد آن صحبت میکنند. سپس سعی میکنند با یکدیگر به سازش یا توافق برسند. اینگونه همه احساس بهتری خواهند داشت و اوضاع به روال گذشته برخواهد گشت.
بخشی از یک خانواده بودن بدان معناست که همه در کنار هم باشند و تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا زندگی بهتری برای یکدیگر مهیا کنند. مشاجره اتفاق می‌افتد و این اشکالی ندارد – این قضیه بخشی از یادگیری زندگی کردن در کنار هم و کنار آمدن با یکدیگر است. آموختن مهارت‌های حل اختلاف و صحبت کردن در مورد مسائل و یادگرفتن احترام گذاشتن به حریم خصوصی دیگران در آینده نیز برای زندگی شما مفید واقع خواهد شد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.