درد مرتبط با استرس و اضطراب در قفسه‌ی سینه

درد قفسه‌ی سینه احتمالا ترسناک‌ترین علامتی بوده که می‌تواند تجربه شود. زمانی که احساس درد یا ناراحتی در ناحیه‌ی قفسه ی سینه می‌کنید، این احتمال وجود دارد که به مشکلات قلبی مبتلا شده باشید. اما دردهای ناشی
دوشنبه، 13 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درد مرتبط با استرس و اضطراب در قفسه‌ی سینه
درد مرتبط با استرس و اضطراب در قفسه‌ی سینه

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

درد قفسه‌ی سینه احتمالا ترسناک‌ترین علامتی بوده که می‌تواند تجربه شود. زمانی که احساس درد یا ناراحتی در ناحیه‌ی قفسه ی سینه می‌کنید، این احتمال وجود دارد که به مشکلات قلبی مبتلا شده باشید. اما دردهای ناشی از اضطراب و ترس نیز ممکن است در قفسه‌ی سینه بروز کند.
اضطراب یا وحشت چیزی است که همه‌ی ما در برخی از دوره‌های زندگی آن را تجربه می‌کنیم. اگرچه ممکن است همه‌ی ما در این مواقع درد ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه را تجربه نکنیم اما این درد شایع‌ترین علامن ناشی از استرس و اضطراب زیاد در بدن می‌باشد. در واقع، تقریبا 40 درصد از افرادی که در هنگام استرس به درد قفسه‌ی سینه مبتلا می‌شوند، حمله ی وحشت‌زدگی را تجربه می‌کنند. ذهن انسان همیشه تمایل به فکر کردن به بدترین حالات ممکن در زندگی را دارد، به همین دلیل مهم نیست که چقدر به مسائل بهداشتی و سلامت جسمی خود اهمیت می‌دهید، چون در هر صورت درد ناشی از اضطراب در قفسه‌ی سینه خود را نشان خواهد داد. هنگامی‌که این درد را تجربه می‌کنیم ناخوداگاه اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که تصور می‌کنیم این درد ممکن است ناشی از آغاز مشکلات قلبی باشد که این موضوع تنها درد و اضطراب ما را بیشتر خواهد کرد. به جای فکر کردن در مورد این مسائل، بهتر است آرام باشیم و نفس عمیق بکشیم. روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها بین درد قفسه‌ی سینه ناشی از بروز مشکلات قلبی و درد ناشی از اضطراب تمایز قائل شوید. در ادامه با برخی از این روش

‌ها آشنا خواهید شد.

درد قفسه‌ی سینه ناشی از اضطراب و حملات وحشت‌زدگی
اگرچه درد قفسه‌ی سینه که به دلیل اضظراب تجربه می‌شود از بسیاری جهات مشابه با درد ناشی از بروز مشکلات قلبی می‌باشد، اما برخی تفاوت های مشخص بین این دو درد وجود دارد. یک مثال کوچک در رابطه با تفاوت بین این دو درد این است که در درد ناشی از مشکلات قلبی، حتی زمانی‌که شما اقدام به حرکت کردن نیز می کنید، باز هم درد ادامه دارد. اما در مورد درد ناشی از استرس و اضطراب در قفسه‌ی سینه، زمانی‌که شما توجه و فکر خود را از عامل استرس زا دور می‌کنید، این درد نیز کاهش می‌یابد. به علت استرس و پیش بینی حملات قلبی، در بسیاری موارد، مردم بلافاصله و با عجله به پزشک و اتاق‌های اورژانس مراجعه می‌کنند، اما این درد چندان نگران کننده نیست و می‌تواند با رفع مشکلات روحی روانی فرد، برطرف گردد.
برای روشن‌تر شدن موضوع، مهم است که ماهیت درد قفسه‌ی سینه مرتبط با استرس و اضطراب را درک کنید. در زیر برخی از نکات مهم در رابطه با ماهیت این درد را ذکر می‌کنیم.
درد معمولا محدود به یک منطقه‌ی کوچک می‌باشد.
درد معمولا ماهیت تند و شدیدی دارد.
درد معمولا در فاصله‌ی زمانی کوتاه بروز می‌کند.
به محض این‌که تمرکز خود را بازیافتید و به اوضواع مسلط شده و اضطراب را از خود دور کردید، درد نیز رفع می‌گردد.
این درد ممکن است در مواقعی‌که در حال استراحت بوده و هیچ‌ گونه فعالیت فیزیکی ندارید نیز رخ دهد.
با این‌حال، مواردی وجود دارد که در آن‌ها درد قفسه‌ی سینه ناشی از اضظراب از سینه به شانه، گردن، سر و معده نیز انتشار می‌یابد. ساده‌ترین راه برای شناسایی درد ناشی از مشکلات قلبی و درد ناشی از استرس این است که استرس خود را از بین ببرید که در این مواقع به وضوح خواید دید که درد قفسه‌ی سینه نیز رفع می‌گردد.
درد قفسه‌ی سینه و استرس دو مقوله‌ی مرتبط با هم می‌باشد. هر چند که این دو موضوع تفاوت‌های جزئی نیز با هم دارند، اما هنوز هم می‌توان گفت که بسیار به هم مرتبط هستند. استرس عامل تقویت کننده‌ی مشکلات قلبی می‌باشد. بنابراین، اگرچه ممکن است درد قفسه‌ی سینه ناشی از مشکلات قلبی نباشد، اما باز هم این درد علائم هشدار دهنده‌ای بوده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین در هنگام بروز مکرر این مشکل باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده تا علت اختلالات ایجاد شده در قفسه ی سینه، الگوهای تنفسی و تپش قلب شما را بررسی کند.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.