ریزش مو ناگهانی در زنان جوان

وقتی موهای شما به عنوان یک زن جوان به صورت ناگهانی بریزد چه اتفاقی می‌افتد؟ بعدش چه کاری میکنی؟ این سوالات و برخی دیگر از پرسش‌های مرتبط در بخش‌های زیر پاسخ داده خواهد شد.
سه‌شنبه، 14 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ریزش مو ناگهانی در زنان جوان
ریزش مو ناگهانی در زنان جوان

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

وقتی موهای شما به عنوان یک زن جوان به صورت ناگهانی بریزد چه اتفاقی می‌افتد؟ بعدش چه کاری میکنی؟ این سوالات و برخی دیگر از پرسش‌های مرتبط در بخش‌های زیر پاسخ داده خواهد شد.
ریزش ناگهانی موهای زنان جوان یک مسئله مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل پیدا کنید. در بخش‌های زیر، ما به این موضوع با جزئیات بیشتری نگاه خواهیم کرد و روش‌های علمی و درمان بیان می‌شود.

علل رایج

آسیب روحی روانی و استرس

استرس عامل اصلی بسیاری از شرایط در بدن شناخته شده است، که یکی از آنها ریزش مو است. هنگامی که فرد تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد بدن مواد شیمیایی خاصی را که مانع عملکرد طبیعی بدن و باعث ریزش مو می‌شود، آزاد می‌کند. از لحاظ پزشکی، این اصطلاح به نام تلوژن افوویوم شناخته شده است که باعث ریزش شدید مو می‌شود.
ریزش مو شدید می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های طاسی در زنان شود مشکلات روحی مانند مرگ، زایمان یا استرس به دلیل کار باید مورد توجه قرار گیرد.

کمبود رژیم غذایی

عدم تعادل رژیم غذایی منجر به کمبودهایی در بدن می‌شود و می‌تواند باعث ریزش مو شود. مو از یک پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است بنابراین وقتی بدن بخشی از این پروتئین را دریافت نمی‌کند، منجر به ریزش مو می‌شود. کمبود مواد مغذی همچون ویتامین A یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان است.

عدم تعادل هورمونی

تستوسترون هورمون اصلی مسئول تولید مو در بدن است. هنگامی که تعادل هورمونی در بدن وجود ندارد، بر تولید تستوسترون تاثیر می‌گذارد و در نتیجه باعث ریزش مو می‌شود.

بیماری‌ها و عفونت‌ها

چندین بیماری و عفونت وجود دارد که می‌تواند منجر به ریزش ناگهانی مو شود. برخی از آنها عبارتند از:
آلوپسی ارئاتا یک بیماری خود ایمنی است که در آن برخی از فولیکول‌های مو آلوده می شوند. در نتیجه سیستم ایمنی بدن با حمله به این فولیکول ها باعث ریزش غیر طبیعی مو می‌شود. فرم شدیدتری از این وضعیت، آلوپسی است که در آن مو به طور کامل ریزش می‌کند.
عفونت قارچی که بر روی پوست سر تاثیر می‌گذارد و برخی از عفونت های قارچی نظیر لوپوس اریتماتوز سیستمیک می تواند منجر به ریزش مو شود.

دیگرعوامل

علل دیگر ریزش مو در سن جوان ممکن است به دلیل بستن محکم مو باشد.

درمان

ریزش مو زنان با توجه به شرایطی که موجب ریزش ناگهانی مو می شود تعیین می‌شود. اگر کمبود مواد مغذی موجب ریزش مو شود خوردن نوع مناسب غذا از ریزش مو جلوگیری می‌کند. اگر استرس موجب ریزش مو شود با آرام کردن شرایط میتوان ریزش مو را کاهش داد. ماساژ مو برای کمک به بهبود گردش خون و منجر به رشد مومی‌شود. به غیر از این، چندین کرم و دارو که با مشاوره گرفتن از متخصص پوست برای درمان عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌توان استفاده کرد. کاشت مو نیز به عنوان روش‌ بسیار موثر برای درمان ریزش مو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ریزش مو می‌تواند باعث ایجاد استرس و نگرانی در شما شود چون ممکن است نتیجه یک بیماری اساسی باشد - که اگر درمان نشود می‌تواند منجر به عوارض بیشتری شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.