قهوه بدون کافئین و بارداری

زنان باردار اغلب مصرف کافئین را به دلیل اثرات مضر کافئین بر روی جنین یا کودک متولد نشده کاهش می‌دهند. اگر آن کافئین است که نیاز است از آن خودداری شود، آیا قهوه بدون کافئین می‌تواند جایگزینی سالم برای آن
پنجشنبه، 9 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
قهوه بدون کافئین و بارداری
قهوه بدون کافئین و بارداری

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 

زنان باردار اغلب مصرف کافئین را به دلیل اثرات مضر کافئین بر روی جنین یا کودک متولد نشده کاهش می‌دهند. اگر آن کافئین است که نیاز است از آن خودداری شود، آیا قهوه بدون کافئین می‌تواند جایگزینی سالم برای آن باشد؟ اجازه دهید ارتباط بین مصرف بیش از حد قهوه بدون کافئین و مشکلات بارداری را بررسی کنیم.
بسیاری از ما به سادگی نمی‌توانیم روز خود را بدون قهوه در هنگام صبح شروع کنیم. اثرات محرک قهوه بخاطر کافئین آن است که یک آلکالوید است که در دانه‌ها، میوه‌ها یا برگ برخی از گیاهان یافت می‌شود. چون جذب کافئین با سرعت بسیار بالایی اتفاق می‌افتد، شخص می‌تواند تاثیر آن را در عرض یک دقیقه حس کند. با این حال، مصرف بیش از حد این نوشیدنی می‌تواند منجر به برخی عوارض جانبی در بدن گردد. شخص حتی ممکن است معتاد شود. عجیب نیست که زنان مصرف قهوه را کاهش می‌دهند یا از مصرف این نوشیدنی در دوران بارداری خودداری می‌کنند.
آیا مصرف قهوه بدون کافئین در دوران بارداری بی ضرر است؟
اکثر زنان باردار که به علت عوارض جانبی مضر کافئین بر روی جنین نگران هستند برایشان جای سوال است که آیا مصرف قهوه بدون کافئین مضر است یا نه. تحقیقات در مورد قهوه بدون کافئین و بارداری چه چیزی را آشکار کرد؟
پروسه کافئین زدایی به طور کامل کافئین موجود در دانه‌های قهوه را حذف نمی‌کند. روش حلال، روش آب سوئیسی و روش دی اکسید کربن برخی از روش‌هایی هستند که برای کافئین‌زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پروسه‌ها شامل حذف اکثریت محتوای کافئین در عین حفظ محتوایی است که به نوشیدنی عطر و طعم می‌دهند. بنابراین، قهوه بدون کافئین حاوی کافئین با مقادیر کمتر است.
زنانی که باردار هستند باید از مصرف قهوه بدون کافئین و قهوه معمولی خودداری کنند. در اینجا گفته می‌شود که چرا در دوران بارداری باید از مصرف قهوه خودداری شود.
• کافئین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است. این ماده ضربان قلب و همچنین فشار خون را افزایش می‌دهد.
• از آنجا که کافئین ادرار آور است مصرف بیش از حد قهوه باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود.
• اعتقاد بر این است که مصرف بیش از حد این نوشیدنی می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.
• جنین مواد مغذی و همچنین اکسیژن را از طریق جفت دریافت می‌کند. تحقیقات نشان دادند که قهوه می‌تواند از سد جفت عبور کند. در حالی که بزرگسالان می‌توانند کافئین را متابولیز کنند، انجام این کار را توسط جنین یا کودک متولد نشده نمی‌توان گفت.
• در واقع، سطوح بالای کافئین می‌تواند در رشد کودک تاثیرگذار باشد.
چه مقدار، مقدار زیادی است؟
درست مانند قهوه طبیعی، مصرف بیش از حد قهوه بدون کافئین نیز منجر به برخی مشکلات سلامتی می‌گردد. این واقعیت که قهوه بدون کافئین حاوی مقادیر کمتری کافئین است آن‌را یک جایگزین سالم‌تر برای قهوه معمولی می‌سازد، اما چون کافئین به طور کامل حذف نمی‌شود، در مورد مصرف آن تصمیم با خودتان است.
هرچند برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف دو فنجان قهوه در روز ممکن است منجر به هیچ آسیبی به شما و بچه‌هایتان نشود، اثر کافئین ممکن است بسته به وضعیت سلامت کلی باشد. برای برخی از زنان، دوزهای پایینتر نیز ممکن است منجر به مشکلات سلامتی گردد. در واقع، مصرف بیش از حد کافئین ممکن است به صورت مستقیم نیز بر کودک تاثیرگذار باشد. چون سیستم بدن کودک نسبت به مادرش حساس‌تر است، باید برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از کودک مراقبت شود. مصرف بیش از حد قهوه بدون کافئین ممکن است منجر به مسائل زیر گردد:
• رفلکس اسید
• سوزش معده
• مشکلات قلبی
• پوکی استخوان
زیادی هر چیزی بد است، برای قهوه بدون کافئین نیز چنین است، اگر ممکن است، از مصرف قهوه در دوران بادرای خودداری کنید. اگر قادر به انجام این کار نیستید، در این صورت مصرف خود را به 1 یا 2 فنجان در روز محدود کنید. زندگی که در درون شماست از هر چیز وسوسه‌کننده دیگر مهمتر است. بنابراین مصرف قهوه را کاهش دهید.
سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و تلاشی برای جایگزینی توصیه‌های پزشک متخصص در مورد این موضوع نمی‌باشد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.