تأثیر استفاده از قرص‌های ضد بارداری در دوره قاعدگی چگونه است؟

دوره قاعدگی نشانه رسیدن به بلوغ در دختران است و با تولد کودک و همچنین سم زدایی بدن زنان ارتباط دارد. اما دوره قاعدگی چه مدت طول می‌کشد؟ به طور متوسط، دختران اولین دوره قاعدگی خود را در 12 یا 13
پنجشنبه، 23 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تأثیر استفاده از قرص‌های ضد بارداری در دوره قاعدگی چگونه است؟
تأثیر استفاده از قرص‌های ضد بارداری در دوره قاعدگی چگونه است؟

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

دوره قاعدگی نشانه رسیدن به بلوغ در دختران است و با تولد کودک و همچنین سم زدایی بدن زنان ارتباط دارد. اما دوره قاعدگی چه مدت طول می‌کشد؟ به طور متوسط، دختران اولین دوره قاعدگی خود را در 12 یا 13 سالگی تجربه می‌کنند. ولی، سن قاعدگی ممکن است بسته به عوامل ارثی و سبک زندگی متفاوت باشد. برخی دختران اولین دوره قاعدگی خود را در سن 10 سالگی تجربه می‌کنند و برخی دیگر در 15 سالگی. اکثراً، مادر و دختر اولین دوره قاعدگی خود را در سن یکسان تجربه می‌کنند. برای پاسخ دادن به این سؤال که دوره قاعدگی چه قدر طول می‌کشد؟ باید بدانیم که دوره قاعدگی از موردی به مورد دیگر متفاوت است زیرا، هر کسی ساختار بدنی متفاوتی دارد.

دوره قاعدگی تحت شرایط عادی

تحت شرایط عادی و در اکثر موارد، دوره قاعدگی حدود 3 تا 6 روز طول می‌کشد. با این وجود، اولین دوره قاعدگی ممکن است حداکثر 10 روز طول بکشد. این بدان خاطر است که اولین دوره قاعدگی می‌باشد و چرخه قاعدگی باید منظم شود. ولی، با تنظیم شدن چرخه، می‌توان از مدت دوره قاعدگی مطمئن شد. دوره قاعدگی در برخی زنان کوتاه بوده و تنها دو روز طول می‌کشد. اما چنانکه گفته شد دوره قاعدگی حداقل 3 و حداکثر 6 روز طول می‌کشد. مدت 7 روز نیز عادی تلقی می‌شود. لکه بینی تنها برای مدت یک روز به معنای قاعدگی نیست و می‌تواند علت دیگری داشته باشد. بعد از 3-4 دوره قاعدگی اول، دوره‌های قاعدگی نباید بیشتر از 7 طول بکشد و در صورت تداوم این مدت بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

دوره قاعدگی هنگام مصرف قرص‌ ضد بارداری

اکثر زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند از مدت زمانی که دوره قاعدگی آن‌ها طول خواهد کشید آگاه نیستند. اگر این سؤال شماست، باید بدانید که قرص‌های ضد بارداری مختلف تأثیرات متفاوتی روی چرخه قاعدگی دارند. با این وجود، بهترین قرص ضد بارداری قرصی است که باعث ایجاد تغییرات عمده در چرخه قاعدگی شما نشود. اکثر قرص‌های ضد بارداری باعث می‌شود چرخه قاعدگی 28 روز باشد. این شرایط عادی است. به طور متوسط، هنگام استفاده از قرص‌های ضد بارداری، دوره قاعدگی باید حداقل 2 و حداکثر 9 روز باشد. دوره قاعدگی برخی زنان ممکن است 12 روز طول بکشد. در این صورت توصیه می‌شود با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

دوره قاعدگی نامنظم

افراد زیادی ممکن است با بی‌نظمی قاعدگی مواجه شوند. بی‌نظمی قاعدگی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد از اینرو، باید به پزشک مراجعه کرد. بازگردیم به سؤال خودمان، دوره قاعدگی نامنظم چند روز طول می‌کشد؟ باید خاطر نشان کرد که دختران جوان بیشتر با بی‌نظمی قاعدگی روبرو می‌شوند چون، چرخه قاعدگی آن‌ها هنوز به طور کامل تنظیم نشده است. بدین ترتیب، دوره قاعدگی ممکن است 3 تا 10 روز طول بکشد. اگر طول دوره قاعدگی تقریباً همیشه ثابت بماند، وضعیت طبیعی دارید؛ اگر نه، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت بی‌نظمی مشخص شود. توجه داشته باشید حتی اگر دوره‌های قاعدگی بی‌نظم هم باشند، مدت آن‌ها باید بین 4-12 روز باشد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.