نظافت و پاكیزگى در اسلام

از این نظر كه مسلمان دوست مى دارد با مردم معاشرت كند و با آنان آمیزش داشته باشد به نظافت بدن و لباسش مى رسد زیرا لباس نظیف غم و اندوه را از بین مى برد. طهارت براى نماز نیز هست، لباس پاكیزه موجب خوارى و ذلت دشمن مى گردد، مسلمان براى برادر مسلمانش لباسهاى خوبش را مى پوشد، همانگونه كه دوست دارد افراد بیگانه او را در قیافه اى نیك مشاهده كنند. مسلمان از قذارت و كثافت به دور است زیرا بنده چرك و كثیف بد بنده اى است، بلكه در نظافت و پاكیزگى مى كوشد كه
سه‌شنبه، 19 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نظافت و پاكیزگى در اسلام
نظافت و پاكیزگى در اسلام
نظافت و پاكیزگى در اسلام





از این نظر كه مسلمان دوست مى دارد با مردم معاشرت كند و با آنان آمیزش داشته باشد به نظافت بدن و لباسش مى رسد زیرا لباس نظیف غم و اندوه را از بین مى برد. طهارت براى نماز نیز هست، لباس پاكیزه موجب خوارى و ذلت دشمن مى گردد، مسلمان براى برادر مسلمانش لباسهاى خوبش را مى پوشد، همانگونه كه دوست دارد افراد بیگانه او را در قیافه اى نیك مشاهده كنند. مسلمان از قذارت و كثافت به دور است زیرا بنده چرك و كثیف بد بنده اى است، بلكه در نظافت و پاكیزگى مى كوشد كه این خود، از ایمان محسوب مى گردد و خداوند پاكیزگان را دوست مى دارد.
مسلمان بدنش را از چرك پاك مى كند، به هنگامى كه داخل حمام مى شود لنگ مى بندد، عورتش را حفظ مى كند، به عورت دیگران نگاه نمى كند، با لنگ صورتش را خشك نمى كند كه طراوت صورت را از بین مى برد، هنگامى به حمام مى رود كه شكمش پر از غذا نباشد زیرا موجب ضعف بدن مى گردد، در حمام به پشت نمى خوابد كه موجب آب شدن پیه كلیه ها است، در حمام آب سرد نمى نوشد كه موجب فساد معده است. موهاى زیربغل و پشت عورت را با نوره از بین مى برد كه موجب پاكیزگى بدن، طرد میكربهاى مضر، امنیت از بیماریها و از بین رفتن فقر است و ازاله این موها را بیش از چهل روز تأخیر نمى اندازد زیرا این سنت است. سر را با سدر مى شوید كه موجب جلب روزى و از بین برد ن وس وسه هاى شیطان است.
منبع: http://www.tahoor.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.