سیره عملی اهل‌بیت (ع): حضرت امام مهدی (عج)

تهیه و تدوین کتاب و رساله‏هایی در حجم کمتر و با قلمی روان و ساده، به گونه‏ای که مورد استفاده اقشار جوان و نوجوان و همین طور کسانی که از توان علمی بالایی برخوردار نیستند قرار گیرد، همواره مورد توجه
سه‌شنبه، 12 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سیره عملی اهل‌بیت (ع): حضرت امام مهدی (عج)
  سیره عملی اهل‌بیت (ع): حضرت امام مهدی (عج)



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: سیره عملی اهل‌بیت(ع): حضرت امام مهدی(عج)
موضوع: سیره امام زمان(عج)
زبان: فارسی
تیراژ: 5000
نویسنده: سیدکاظم ارفع
ناشر: مؤسسه تحقیقاتی و انتشاراتی فیض کاشانی
سال چاپ: 1376
نوبت چاپ: هشتم
تعداد صفحات: 72 صفحه

معرفی کتاب:

تهیه و تدوین کتاب و رساله‏هایی در حجم کمتر و با قلمی روان و ساده، به گونه‏ای که مورد استفاده اقشار جوان و نوجوان و همین طور کسانی که از توان علمی بالایی برخوردار نیستند قرار گیرد، همواره مورد توجه اندیشمندان آگاه و محققان دل سوز بوده است. از این رو در این زمینه آثار نسبتاً خوبی نیز در برهه‏های گوناگون چاپ و منتشر شده است، این دفتر نیز یکی از این موارد است. نویسنده در هفتاد و دو صفحه مطالبی را در زمینه معارف امام زمان(ع) با زیبایی بسیار ساده و روان در نه بخش به شرح زیر ارائه کرده است.
1. چگونگی ولادت: در این بحث با اشاره به وقایع تولد، درباره شکل و شمایل آن حضرت مطلب کوتاهی آمده است.
2. سیره عملی امام(ع): در این بخش، حکایت‏های کوتاهی از دیدار افراد با امام زمان(ع) آورده شده است. در هر یک از آنها به روش‏های برخورد و عملکرد پر از مهر و محبت آن حضرت به شیعیان اشاره شده است.
3. وظایف ما در زمان غیبت امام(ع): ندبه و استغاثه به او، انتظار فرج، محبت خود را نسبت به حضرت اظهار کردن و همچنین شناخت آن حضرت، از جمله وظایفی است که در این بخش به آنها پرداخته می‏شود.
4. چهار نایب خاص امام(ع): معرفی نواب خاص دوره غیبت صغرا و معرفی نواب عام و ارائه روایت هایی درباره آن مبحثی است که در این بخش به چشم می‏خورد.
5. کلمات حکمت آمیز: در این بخش حدود نه سخن از سخنان امام زمان(ع) به همراه ترجمه آورده شده است.
6. گفتار معصومین(ع) درباره امام مهدی(عج): در زمینه معارف امام زمان(ع)، از همه معصومین(ع) روایات کوتاه و کامل بسیاری نقل شده است. در این بخش چند روایت کوتاه از بعضی از معصومین(ع) به عنوان نمونه ارائه شده است.
7. علایم ظهور حضرت: در این بخش به ذکر عنوان حدود پنجاه و نه نشانه بسنده شده است.
8. حوادث و وقایع قیام امام(ع): به بعضی از وقایع ظهور مانند ویژگی های یاران، محل قیام، تعداد یاران، محدوده حکومت و... پرداخته شده است.
9. زندگی در عصر امام مهدی(ع): ویژگی های دوره حکومت امام زمان(ع) در زمینه‏های گوناگون مانند کشاورزی امنیت عمومی، وضع شیعیان و...
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.