بیماری قانقاریا و درمان آن

قانقاریا (کانگرن یا سفاقلوس) یا مردگی اعضا: به دلیل عفونت‌های مزمن و نرسیدن خون به عضو مربوطه، تغذیه مختل شده و کم کم باعث پوسیدگی و مردن نسوج آن می‌گردد که در مرحله‌ی اول بایستی هرچه زودتر
جمعه، 6 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بیماری قانقاریا و درمان آن
 قانقاریا و درمان آن

نویسنده: احمد حاجی شریفی

 

قانقاریا (کانگرن یا سفاقلوس) یا مردگی اعضا: به دلیل عفونت‌های مزمن و نرسیدن خون به عضو مربوطه، تغذیه مختل شده و کم کم باعث پوسیدگی و مردن نسوج آن می‌گردد که در مرحله‌ی اول بایستی هرچه زودتر داروهایی که باعث انبساط عروق می‌شوند را مصرف کرد که اگر در مورد درمان زود عمل نشود پیشرفت کرده و لاعلاج خواهد شد تا حدی که لازم می‌شود آن عضو به طور کلی قطع گردد.

اقدامات درمانی:

اقداماتی که در مراحل اولیه‌ی بیماری مؤثر واقع می‌شوند بدین شرح است: برای شستشو به طور مرتب می‌توانید از آب جوشانده‌ی پیزُر (نی‌های کنار رودخانه) یا از آب جوشانده‌ی گزنه استفاده کنید و برای درمان آن نیز می‌توانید پوست و برگ انجدان را نرم بسایید و بر آن بپاشید.
* وسمه، صبر زرد، خون سیاوشان و مغز گردوی سوخته شده از هرکدام 10 گرم و انزروت و مردارسنگ از هرکدام 20 گرم، همه را نرم بسایید، بعد با 20 گرم روغن زیتون مخلوط کرده، سپس بپزید و ضماد کنید.
* گزنه‌ی کوبیده را با کمی نمک مخلوط کرده و بر آن ضماد کنید.
* تخم ترب را نرم بسایید و با کمی سرکه مخلوط کرده و بر آن ضماد کنید.
* چند عدد ساقه‌ی ریوند چینی را پس از شستن کامل 20 دقیقه بجوشانید، بعد به مدت 1 ساعت روی آن ضماد کنید و روزی یک بار این کار را انجام دهید.
منبع مقاله :
حاجی شریفی، احمد، (1395)، دائرة المعارف گیاه درمانی ایران، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ پازدهم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.