فهرست میوه‌های با پتاسیم بالا

موز، پاپایا، انبه، پرتقال و غیره، برخی از میوه‌هایی هستند که غنی از پتاسیم هستند. از جمله این میوه‌ها در رژیم غذایی شما قطعا می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به هیپوکالمی کمک کند، که وضعیتی است که سطح پایین
جمعه، 13 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
فهرست میوه‌های با پتاسیم بالا
فهرست میوه‌های با پتاسیم بالا

مترجم: مهناز مزارعی
موز، پاپایا، انبه، پرتقال و غیره، برخی از میوه‌هایی هستند که غنی از پتاسیم هستند. از جمله این میوه‌ها در رژیم غذایی شما قطعا می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به هیپوکالمی کمک کند، که وضعیتی است که سطح پایین پتاسیم در خون مشخص می‌شود. این مقاله لیستی از میوه‌هایی است که منبع خوبی از این مواد معدنی هستند.
پتاسیم ماده‌ای است که برای عملکرد سالم بدن انسان مورد نیاز است. این کمک می‌کند تا پروتئین‌ها را تولید کند که به نوبه خود باعث بهبود و رشد عضلات می‌شود. همچنین پتاسیم نقش مهمی در فعالیت الکتریکی قلب دارد. برای عملکرد مطلوب بدن، سطح پتاسیم خون و سلول‌ها باید در سطح مناسب باشد. محدوده متعادل برای سطح پتاسیم در بدن بین 3.5 تا 5.0 میلی‌اکی‌والان می‌باشد. سطح پتاسیم سالم در بدن بین 3.7 تا 5.2 میلی اکی‌والان است. اگر مقدار پتاسیم بالاتر یا کمتر از محدوده مرجع باشد، ممکن است مشکلات بهداشتی ایجاد شود. برخی از انواع میوه‌های درخت، میوه های خشک و آب میوه ها می‌توانند توسط افرادی که سطح پتاسیم خون کم دارند مصرف شود. این میوه‌ها شامل: زردآلو، موز، هلو، انبه‌ها، انجیر خشک شده، آلو، مویز، خرما، آب گوجه فرنگی ، آب گریپ فروت، آب انار، آب پرتقال. سطح پتاسیم بالا باعث ایجاد هیپوکالمی می‌شود، که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ایجاد کند. از سوی دیگر، هیپوکالمی (سطح پتاسیم کم، به ویژه کمتر از 2.5 میلی مول بر لیتر می‌تواند باعث ایجاد بیماری شود. افرادی که تحت تاثیر هیپوکالمی قرار دارند باید مواد غذایی مورد نیاز خود را که این ماده معدنی غنی است، افزایش دهد. توصیه می‌شود که میوه‌ها را که منبع خوبی از این مواد معدنی هستند استفاده کنید.

فهرست میوه‌های حاوی پتاسیم

برخی از انواع میوه‌های درخت، میوه های خشک و آب میوه ها می‌توانند توسط افرادی که سطح پتاسیم خون کم دارند مصرف شود. این میوه‌ها شامل: زردآلو، موز، هلو، انبه‌ها، انجیر خشک شده، آلو، مویز، خرما، آب گوجه فرنگی ، آب گریپ فروت، آب انار، آب پرتقال
طبق اداره کشاورزی ایالات متحده، 100 گرم از میوه‌های زیر دارای این مقدارپتاسیم است که این میوه‌ها شامل:

پتاسیم (به ازای 100 گرم)

میوه ها

پتاسیم (میلی‌گرم)

مویز

892

آلو

732

خرما مجول

696

انجیر

680

آواکادو

485

موز

358

کیوی

312

طالبی

267

آب آلو

276

زردآلو

259

انجیر

232

انار

214

هلو با پوست

201

آب پرتقال

200

هلو

190

انبه

168

آب طالبی

162

توت فرنگی

153

گلابی

116

هندوانه

112

سیب

107


ترکیب این میوه‌ها در رژیم غذایی شما مطمئنا سودمند خواهد بود. شما حتی می‌توانید آب این میوه ها را بگیرید و استفاده کنید. در موارد شدید، از رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه استفاده کنید.
منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.