سیب زمینی تنوری با مایکروویو

سیب زمنی تنوری (Baked potatoes in the microwave) از غذاهای خوشمزه ای محسوب می شود که می توان هم به عنوان میان وعده و هم به عنوان وعده غذایی مصرف کرد.
يکشنبه، 17 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیب زمینی تنوری با مایکروویو

طرز پخت سیب زمینی تنوری در مایکروفر

مواد لازم برای 4 نفر :

مواد غذایی  مقدار
سیب زمینی متوسط 4 عدد
نمک ، فلفل ، آویشن به میزان لازم
کره 25 گرم
پنیر پیتزا 100 گرم ، رنده شده
جعفری به میزان لازم ، ساطوری
 

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با مایکروفر

1 ـ سیب زمینی ها را کاملاً بشویید و ضد عفونی کنید ( با پوست سرو می شود ) ، سپس با چاقوی تیز شکاف های عمیقی درون آن ایجاد کنید ، به صورتی که سیب زمینی باز نشود .

2ـ سیب زمینی ها را روی سه پایه بلند فلزی مایکروویو قرار دهید و دستگاه را به مدت 12 تا 15 دقیقه با ترکیب (گریل با مایکرو ) 60 % روشن کنید.

3 ـ بعد از پخته شدن آنها ، با چاقو روی سیب زمینی ها یک به علاوه ایجاد کنید و داخل آن را با نمک ، فلفل و آویشن بریزید و کره و پنیرپیتزا را روی آن قرار دهید .

4 ـ سیب زمینی ها را این بار داخل ظرف گذاشته و آن را روی سه پایه بلند فلزی قرار دهید و مجدداً دستگاه را به مدت 5 ـ 3 دقیقه با گریل روشن کنید تا پنیر برشته شود .روی غذا را با جعفری خرد شده تزئین کنید . در صورتی که بخواهید پنیر برشته تر شود می توانید زمان گریل را تا 4 دقیقه اضافه کنید .

نکته :
1 ـ برای پختن سیب زمینی با چاقو شکاف های عمیق روی آن ایجاد کرده و آنها را مستقیم روی سینی شیشه ای قرار دهید ، دستگاه را به مدت 12 ـ 8 دقیقه با قدرت 100 درصد روشن کنید تا پخته شوند (بدون آب ) .

2 ـ اگر سیب زمینی ها درشت بود باید وسط کار یک بار آن را پشت و رو کنید .
 
فیلم طرز تهیه سیب زمینی تنوری با مایکروویو

منبع:
1. نشریه هنر آشپزی(ش56)
2. فیلم / آپارات


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.