چای برگ زیتون

چای برگ زیتون دارای خواص دارویی است که به ایجاد ایمنی در برابر بسیاری از عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که آن را برای پوست و سلامت کلی مفید می‌سازد
يکشنبه، 13 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چای برگ زیتون
چای برگ زیتون

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

چای برگ زیتون دارای خواص دارویی است که به ایجاد ایمنی در برابر بسیاری از عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که آن را برای پوست و سلامت کلی مفید می‌سازد. می‌توانید بسته چای برگ زیتون را در بازار خریداری نمایید. چای کیسه‌ای آن را خریداری نکنید به این دلیل که به اندازه خود برگهای آن مؤثر نمی‌باشند. هنگامی که برگهای این چای را تهیه کردید، آن را در آب بجوشانید. اجازه دهید آب کاملاً به جوش آید، پس از آن می‌توانید با استفاده از یک صافی یا غربال، برگهای آن را خارج سازید. اکنون می‌توانید این چای را بدون افزودن هیچ گونه شکر یا قند نوشیده یا کمی عسل و چند قطره آب لیمو به این چای افزوده و نوش جان کنید. برگ زیتون، نسل‌های زیادی است که به جهت خواص دارویی خود مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال تا همین اواخر، استفاده از این گیاه قدیمی اهمیت خود را از دست داده و میوه‌ی آن اهمیت بیشتری را به خود اختصاص داده است. نکته جادویی در خصوص این درخت آن است که هر ذره و جزء از آن می‌تواند برای منظوری خاص مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که زیتون فوق‌العاده مغذی است، برگهای آن به طور علمی مورد آزمایش قرار گرفته و به اثبات رسیده است که حاوی آنتی بیوتیک، ایمونوسیمولاسیون و نیز خواص ضد پیری هستند. خوشبختانه، تولید کنندگان گیاهان دارویی شروع به فروش چای برگ زیتون و سایر محصولات آن در بازار کرده‌اند. این برگها با دست چیده، شسته و خشک می‌شوند و سپس به گونه‌ای به عمل آورده می‌شوند که به حفظ روغن‌های ضروری طبیعی آن کمک شود.

فوائد سلامتی بخش چای برگ زیتون

• ثابت شده است که اثری قوی بر روی سطح کلسترول داشته و هنگامی که به طور مرتب مصرف شود، به کاهش یا پایین آمدن کلسترول بد (LDL) تا حد زیادی کمک می‌کند.
• همچنین به کاهش فشار خون، که در صورت افزایش بیش از حد آن می‌تواند پیامدهای مهلک بر روی قلب و نیز مغز داشته باشد، کمک می‌کند.
• این برگها دارای خواص ضد قارچی و نیز ضد باکتریایی بوده که به درمان بیماریهای معده کمک کرده، اسیدیته معده و اسهال را کاهش داده ، به جلوگیری از ایجاد کرم در بدن کمک می‌کنند.
• سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل است که نوشیدن این چای می‌تواند به پاکسازی پوست و قرار نگرفتن آن در معرض بروز آکنه یا چین و چروک کمک کند. با این حال، عصاره بدست آمده از این برگ در قالب پماد احتمالاً نتایج بهتری بر روی پوست از خود نشان خواهد داد.
• در برابر سرماخوردگی، سرفه و گلودرد، بدن را ایمن ساخته به این دلیل که خواص آنتی بیوتیک این برگ به از بین بردن این عفونت ویروسی کمک می‌کند.
• نوشیدن این چای همچنین تا حدودی دارای پیشرفت جزئی یا آهسته در کنترل گسترش تبخالهای ویروسی داشته است. با این حال، استعمال موضعی روغن این برگ، نتایج بسیار بزرگتری را در بسیاری افراد نشان داده است.
• سیستم ایمنی بدن را با از بین بردن رادیکالهای آزاد یا رها کردن آنتی اکسیدانهایی که در مقابل عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کنند، تقویت می‌سازد.
• همچنین به کاهش التهاب کمک کرده و به همین دلیل است که برای رفع زخم معده و گلو درد بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: خواص چند چای گیاهی

 

طریقه دم کردن چای برگ زیتون

می‌توانید بسته چای برگ زیتون را در بازار خریداری نمایید. چای کیسه‌ای آن را خریداری نکنید به این دلیل که به اندازه خود برگهای آن مؤثر نمی‌باشند. هنگامی که برگهای این چای را تهیه کردید، آن را در آب بجوشانید. اجازه دهید آب کاملاً به جوش آید، پس از آن می‌توانید با استفاده از یک صافی یا غربال، برگهای آن را خارج سازید. اکنون می‌توانید این چای را بدون افزودن هیچ گونه شکر یا قند نوشیده یا کمی عسل و چند قطره آب لیمو به این چای افزوده و نوش جان کنید. اعتقاد بر این است که برگ زیتون دارای طعمی دلپذیر بوده و عطر و رایحه‌ی شگفت‌انگیزی دارد، بنابراین دست به کار شده و این چای را تهیه و نوش جان کنید.
مضرات استفاده از چای کیسه‌ای آن است که موجب از بین رفتن روغن‌های عصاره‌ای آن شده که کاملاً هدف از مصرف چای برگ زیتون را با شکست مواجه می‌سازد. به همین دلیل است که چای‌های کیسه‌ای را نباید استفاده کرد و این نکته را بخاطر داشته باشید که تنها از چای برگهای آن استفاده کنید.
بعضی بر این باورند که افراد مبتلا به دیابت، فشار خون پایین یا فشار خون بالا نباید از چای تهیه شده از برگهای زیتون استفاده کنند. در هر صورت بهتر است که پیش از اقدام به تهیه و مصرف این چای، با پزشکتان مشورت نمایید. حتماً ابتلاء به هرگونه بیماری را به پزشک خود اطلاع داده به طوریکه بتواند اثرات این چای را با هر عارضه ارتباط داده به شما عنوان کند که آیا نوشیدن این چای برای شما اشکال دارد و یا خیر.
منبع مقاله :
برگرفته از سایت بازل
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.