پایان رونق استخراج معدن در غرب استرالیا

رشد پایدار اقتصاد استرالیا در دهه گذشته عمدتاً به دلیل رونق معادن در بخش غربی کشور بوده است. اکثر منابع معدنی این کشور به کشورهای آسیایی، به ویژه چین صادر می‌شود. چین بیشتر مواد خام استرالیا را خریداری
چهارشنبه، 16 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
پایان رونق استخراج معدن در غرب استرالیا
پایان رونق استخراج معدن در غرب استرالیا

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

رشد پایدار اقتصاد استرالیا در دهه گذشته عمدتاً به دلیل رونق معادن در بخش غربی کشور بوده است. اکثر منابع معدنی این کشور به کشورهای آسیایی، به ویژه چین صادر می‌شود. چین بیشتر مواد خام استرالیا را خریداری می‌کند. با این حال، نشانه‌هایی از به پایان رسیدن رونق استخراج معدن در استرالیا مشاهده می‌شود.
ارزشمندترین منابع استرالیا سنگ آهن و زغال سنگ هستند. سنگ آهن به تنهایی بیش از 50% از صادرات استرالیا را به خود اختصاص می‌دهد. حدود یک چهارم تولید سنگ آهن در جهان متعلق به غرب استرالیا است. هر نیم دلار بدست آمده در استرالیا از بخش غربی این کشور تأمین می‌شود. استرالیا می‌داند که رونق استخراج معدن تا ابد ادامه نخواهد یافت و خود را برای آیند آماده می‌سازد. این کشور دارای ذخایر نفت و گاز طبیعی زیادی در شمال است که منتظر بهره برداری می‌باشند. گاز طبیعی مایع امکان دارد که محصول بزرگ بعدی صادرات استرالیا باشد. رونق استخراج معدن در غرب استرالیا همچنین موجب افزایش جمعیت این منطقه شده است. در مقایسه با یک دهه گذشته، رشد آن بالغ بر 25% بوده و به سریعترین منطقه رو به رشد در این قاره بدل شده است. این رونق همچنین موجب بروز مشکلات اجتماعی شده است، به این دلیل که مردان بیشتری نسبت به زنان به این منطقه وارد می‌شوند.
بسیاری از مهاجران تازه از راه رسیده در معادن کار می‌کنند. شرکتهای خارجی به طور مرتب کارکنان خود را به این منطقه وارد و خارج می‌سازند. در نتیجه، خانه‌های بیشتری ساخته شده و قیمت املاک و مستغلات افزایش یافته است. صاحبان زمین با اجازه دادن به استخراج معدن در زمینشان سود می‌برند. افرادی که در غرب استرالیا کار می‌کنند بیشتر از سایر افراد کشور کسب درآمد می‌کنند، اما هزینه امرار معاش نیز افزایش یافته و موجب شده است غرب استرالیا به یکی از گرانترین مناطق برای زندگی تبدیل شود.
با این حال، همه چیز برای این منطقه معدنی خوب پیش نمی‌رود. رونق اقتصادی آن وابسته به اقتصاد جهانی است و چون نرخ رشد چین در حال کاهش است، انتظار می‌رود که استرالیا نیز از این امر متضرر شود. قیمت سنگ آهن در حال کاهش بوده به این دلیل که تقاضای جهانی آن در حال کم شدن است.
پایان رونق استخراج معدن در غرب استرالیا
معدن سنگ آهن واقع در غرب استرالیا
استرالیا می‌داند که رونق استخراج معدن تا ابد ادامه نخواهد یافت و خود را برای آیند آماده می‌سازد. این کشور دارای ذخایر نفت و گاز طبیعی زیادی در شمال است که منتظر بهره برداری می‌باشند. گاز طبیعی مایع امکان دارد که محصول بزرگ بعدی صادرات استرالیا باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با استرالیا


منتقدان اقتصادی از این امر شکایت دارند که دولت پول زیادی را در معادن سرمایه گذاری کرده است، در حالی که صنعت گردشگری و سایر صنایع عقب مانده‌اند. آنها عنوان می‌کنند که استرالیا نبایستی اقتصاد خود را به یک بخش و به چند کشور محدود در حال توسعه وابسته سازد.
در هر صورت، واقعیت این است که استرالیا رکود جهانی چند سال گذشته را پشت سر گذاشته و تقریباً هیچ آسیبی از آن ندیده است.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اینگیلیش آنلاین
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.