آمار مربوط به فقر

فقر وضعیتی است که طی آن افراد دارای پول کم و یا بدون پول یا اموال مادی هستند. در این‌جا ما برخی حقایق مربوط به فقر که از جمله مسائل مهم بین المللی در عصر مدرن است را بیان می‌کنیم.
جمعه، 18 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آمار مربوط به فقر
آمار مربوط به فقر

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
فقر وضعیتی است که طی آن افراد دارای پول کم و یا بدون پول یا اموال مادی هستند. در این‌جا ما برخی حقایق مربوط به فقر که از جمله مسائل مهم بین المللی در عصر مدرن است را بیان می‌کنیم.
فقر به عنوان وضعیت بسیار فقیرانه تعریف می‌شود. معیارهای لازم جهت در نظر گرفتن "فقر شدید" بسته به منظقه و قانون متنوع می‌باشد. بانک جهانی "فقر مطلق" را به عنوان وضعیتی که فرد دارای کمتر از 25/1 دلار درآمد در روز برای زنده ماندن می‌باشد، تعریف می‌کند. با وجود آمارهای متفاوت در مطالعات مختلف مربوط به فقر، می‌توان نتیجه گرفت که نزدیک به بیش از 1 میلیون نفر از مردم در جهان در فقر مطلق زندگی می‌کنند. یونیسف اعلام کرده که تقریبا 30000 کودک هر روزه به دلیل فقر می‌میرند. در مجموع، 50000 مرگ و میر روزانه می‌تواند به دلیل فقر رخ هد. تا زمانی‌که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، بیش از 25 نفر در جهان بر اثر فقر جان خود را از دست می‌دهند. با این‌حال، به غیر از تعریف قانونی، فقر می‌تواند به شکلی بهتر به عنوان یک وضعیت غیر استاندارد از زندگی که همه‌ی ابعاد زندگی افراد و خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، توضیح داده شود. همانطور که مهاتا گاندی رهبر تاریخی هند بیان کرده، فقر بدترین فرم خشونت به شمار می‌رود.
حقایق مربوط به فقر
یونیسف اعلام کرده که تقریبا 30000 کودک هر روزه به دلیل فقر می‌میرند. در مجموع، 50000 مرگ و میر روزانه می‌تواند به دلیل فقر رخ هد. تا زمانی‌که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، بیش از 25 نفر در جهان بر اثر فقر جان خود را از دست می‌دهند.
جمعیت جهان در حال حاضر بیش از 7 میلیارد نفر می‌باشد. تقریبا نیمی از این افراد روزانه کمتر از 50 دلار درآمد دارد.
حدود 640 میلیون کودک بی خانمان در جهان وجود دارند.
یک میلیارد نفر از جمله بیش از 400 کودک هیچ گونه دسترسی به منبع آب نوشیدنی امن و سالم ندارند.
تقریبا 5/2 میلیارد نفر در جهان به بهداشت مناسب دسترسی ندارند.
در همین لحظه، نزدیک به نیمی از همه‌ی مردم دنیا که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند از مشکلاتی مانند آب آشامیدنی ناسالم و امکانات بهداشتی نامناسب رنج می‌برند.
حدود 270 میلیون کودک به هیچ گونه خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، بیش از 30 میلیون کودک واکسن‌های ضروری جهت پیشگیری از بروز برخی بیماری‌های خاص را دریافت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: وضعیت تورم و رابطه آن با فقر در ایران


بیش از 120 میلیون کودک به دلیل فقر نمی‌توانند تحصیل کنند. دختران به احتمال زیاد به علت ماهیت پدرسالارانه‌ی جامعه در سراسر جهان از تحصیل محروم می‌مانند.
نزدیک به یک میلیارد نفر یعنی یک نفر از هر هفت نفر در جهان، آموزش کافی برای خواندن یک کتاب را هم دریافت نمی‌کنند.
علی رغم قانون ممنوعیت کار برای کودکان که در اکثر کشورها وضع شده، باز هم تقریبا 250 میلیون کودک در سراسر جهان مجبور به کار برای خود و خانواده‌هایشان می‌باشند.
اگرچه بیماری‌هایی مانند ذات الریه و مالاریا در حال حاضر از موضوعات نگران کننده در جهان مدرن نیستند، اما بیش از 5 میلیون کودک سالانه بر اثر این دو نوع بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
تنها 20 درصد از جمعیت کشورهای توسعه یافته بیش از 80 درصد منابع جهان را مصرف می‌کنند. عدم تعادل منابع در جهان دارای تاثیر آشکار بر فقر جهانی می‌باشد.
براورد شده که حدود 500 میلیون نفر در کشورهای آمریکا، آسیا و آمریکای لاتین در فقر مطلق زندگی می‌کنند.
در حالی‌که جهان در قرن بیست و یکم به پیشرفت‌های فناوری ارزشمندی دست یافته است، اما بسیاری از مردم در این دوره از مشکلات زیادی از جمله فقر رنج می‌برند. فقر پدیده‌ای بوده که زمان زیادی برای ریشه کن شدن نیاز دارد. تلاش‌های زیادی توسط سازمان ملل، دولت‌ها و سازمان‌های غیر دولتی برای از بین بردن فقر صورت گرفته است و امید بر این است که این پدیده‌ی تلخ جهانی در اسرع وقت ریشه کن شود.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اپینیون فرانت
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.