زرافه‌های باستانی چه شکلی بودند؟

گاهی اوقات حیوانات و گیاهان به خوبی با جهان اطراف خود هماهنگ شده‌اند. برای مثال، روباه قطب شمال با یخ قطبی در شمال دور سازگار شده است. این حیوان دارای خزی ضخیم است که به گرم شدن او کمک می کند و رنگ سفید
شنبه، 4 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
زرافه‌های باستانی چه شکلی بودند؟
 زرافه‌های باستانی چه شکلی بودند؟

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون

سازواری

گاهی اوقات حیوانات و گیاهان به خوبی با جهان اطراف خود هماهنگ شده‌اند. برای مثال، روباه قطب شمال با یخ قطبی در شمال دور سازگار شده است. این حیوان دارای خزی ضخیم است که به گرم شدن او کمک می کند و رنگ سفید دشمنانش را برای دیدن او دچار مشکل می کند. با پاهای مو دار، او می تواند به راحتی در برف راه برود. گونه زایی هنگامی اتفاق میافتد که یک گونه خود را به دو یا چند گونه جدید تقسیم میکند. این اتفاق، برای مثال، زمانی که یک گروه از حیوانات یا گیاهان در مکان های مختلف زندگی می کنند می افتد. زرافه ها نیز با دنیایی که در آن زندگی می کنند سازگار شده‌اند. زرافه‌های باستانی معمولا گردن بلند نداشتند، اما آنهایی که توانستند مواد غذایی بیشتری از برگهای درختان به دست آورند دارای گردن دراز شدند. زرافه های گردن دراز نسبت به دیگر زرافه ها تولید مثل بیشتری کردند و در نتیجه آنها به بلندترین حیوانات خشکی زمین در جهان تبدیل شدند.
سازگاری می تواند گیاهان یا حیوانات را به طور یکسان تحت تأثیر قرار دهد، حتی اگر از آنها رابطه ای با هم نداشته باشند. بدن کوسه ها و دولفین ها مشابه هستند، اما کوسه یک نوع ماهی و دلفین یک پستاندار است.

گونه زایی

گونه زایی هنگامی اتفاق میافتد که یک گونه خود را به دو یا چند گونه جدید تقسیم میکند. این اتفاق، برای مثال، زمانی که یک گروه از حیوانات یا گیاهان در مکان های مختلف زندگی می کنند می افتد. گاهی اوقات گونه ها به زیستگاه های جدید مهاجرت می کنند. در موارد دیگر جمعیت ممکن است به وسیله بلایای طبیعی مانند سیل و فوران آتشفشانی تقسیم شود.
هنگامی که گونه ها از هم جدا می شوند، هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و به روش های جداگانه ای توسعه می یابند. با گذشت زمان، دو گروه بیشتر و بیشتر متفاوت می شوند، به این دلیل که آنها در زیستگاه های مختلف زندگی می کنند، شاید با غذای بیشتر یا کمتر و یا آب و هوای گرم و سردتر. اگر آنها دوباره یکدیگر را پیدا کنند، دیگر نمی توانند بچه هایی داشته باشند، زیرا کاملا متفاوت هستند.

سرعت تکامل

تکامل چگونه سرعت می گیرد؟ گاهی اوقات بسیار سریع اتفاق می افتد. تنها چند دهه حشراتی رشد کردند که توانستند در مقابله با حشره کش ها خود را زنده نگه دارند. ویروس ها نیز به سرعت رشد می کنند. ویروس ایدز قبل از دهه 1980 ناشناخته بود.
بعضی از حیوانات میلیون ها سال به آرامی تکامل می یابند و سپس تغییر بسیار سریع رخ می دهد.

تکامل انسان

فسیل ها نشان می دهند که بسیاری از گونه هایی که در حال حاضر منقرض شده اند متعلق به همان خانواده بوده اند که ما انسان ها به آن تعلق داریم - Homo Sapiens. قدیمی ترین اعضای این خانواده نخستیها (پستانداران اولیه) هستند که چند میلیون سال پیش در آفریقا زندگی می کردند. آنها قادر به راه رفتن راست و دارای مغز بودند که کمی بزرگتر از مغز یک میمون انسان نما بود.

چارلز داروین

چارلز داروین یک دانشمند انگلیسی بود که طبیعت را مطالعه کرد. او در کتاب مشهور خود "در مورد مبدأ گونه ها" ادعا کرد که تمام گیاهان و حیوانات زنده از اشکال اولیه زندگی به وجود آمده اند.
داروین در سال 1809 در انگلستان متولد شد. پدرش دکتر بود و مادرش هنگامی که او 8 ساله بود فوت کرد. گرچه داروین علاقه مند به طبیعت بود، به تحصیل در پزشکی به یک دانشگاه فرستاده شد، اما در آنجا کار قابل توجهی نکرد.
در سال 1831، چارلز داروین برای سفر به HMS Beagle برای مطالعه تاریخ طبیعی دعوت شد. این سفر پنج سال طول کشید و داروین را به جزایر گالاپاگوس و سایر نقاط در ساحل غربی آمریکای جنوبی برد. در آنجا او فسیل ها را در سنگ های قدیمی مطالعه کرد و متوجه شد که بین آنها و زندگی گیاهی و حیوانی ارتباط وجود دارد. با گذشت زمان، او تئوری انتخاب طبیعی خود را توسعه داد. این گیاهان و حیواناتی که به محیط مناسب تر می روند، می توانند زنده بمانند و فرزندان بیشتری تولید کنند.
هنگامی که کتابش منتشر شد، بحثهای زیادی را به وجود آورد، اما در زمانی کوتاه، توسط دانشمندان سراسر دنیا پذیرفته شد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.