چطور کابينت ها را تميز کنيم؟

يک بطري داراي قابليت افشانه را از مقدار مساوي آب و سرکه سفيد پر کنيد و يک قاشق چايخوري نمک به آن بيفزاييد.خوب تکان دهيد تا نمک کاملا حل شود.همچنين مي توان آب ليمو را جايگزين سرکه کرد. -ماليدن لايه اي از جوش شيرين و آب (يا آب ليمو)نيز اثربخش است.آن را بر سطح بماليد ،بگذاريد 15دقيقه بماند و سپس آبکشي کنيد.
چهارشنبه، 10 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چطور کابينت ها را تميز کنيم؟
چطور کابينت ها را تميز کنيم؟
چطور کابينت ها را تميز کنيم؟

مترجم:نيلوفر مومن خاني



پاک کننده هايي براي روي کابينت

يک بطري داراي قابليت افشانه را از مقدار مساوي آب و سرکه سفيد پر کنيد و يک قاشق چايخوري نمک به آن بيفزاييد.خوب تکان دهيد تا نمک کاملا حل شود.همچنين مي توان آب ليمو را جايگزين سرکه کرد.
-ماليدن لايه اي از جوش شيرين و آب (يا آب ليمو)نيز اثربخش است.آن را بر سطح بماليد ،بگذاريد 15دقيقه بماند و سپس آبکشي کنيد.
-يا 2 قاشق سوپ خوري سرکه سفيد،2 قاشق سوپ خوري آمونياک و 1 فنجان آب گرم را ترکيب کنيد.محلول به دست آمده را با دستمال يا اسفنج بر سطح بماليد و بشوييد.

خرده هاي نان

يک سيني فلزي کوچک و زيبا زير توستر قرار دهيد.به اين ترتيب،خرده نان هايي که معمولاً کاملاً برسطح کابينت پراکنده مي شوند و در آخر کار شما را به تميز کردن زمين مي کشانند،فقط داخل اين سيني مي ريزند.

پرهيز از تجمع باکتري

با استفاده از دستمال کاغذي خونابه هاي باقيمانده بر سطح کابينت را پاک کرده و فورا آن را دور بيندازيد.سپس سطح را با استفاده از دستمال آغشته به سرکه سفيد پاک کنيد.

زدودن لکه هاي چربي روي قفسه ها

به منظور برطرف کردن لکه هاي چربي روي قفسه هاي آشپزخانه ،لايه ضخيمي از جوش شيرين و آب تهيه کنيد و روي سطح بماليد.بگذاريد به همين حالت بماند تا کاملاً خشک شود. سپس هرآن چه را که قابل برداشتن است برداريد و بعد آن را حسابي با دستمالي آغشته به سرکه سفيد تميز کنيد،در آخر ،با آب گرم آبکشي کنيد.
-داخل قفسه ها را مي توان با دستمال مرطوبي آغشته به جوش شيرين تميز کرد.همين کار را با دستمالي آغشته به سرکه تکرار کنيد.

کپک قفسه

چنانچه ازآب براي تميز کردن قفسه ها استفاده مي کنيد پس از اتمام کار حتما سطح را کاملا خشک کنيد.در غير اين صورت ،لابه لاي ترک ها و شکاف ها کپک خواهد زد.مطمئنا از چنين پيشامدي بيزاريد!

لکه هاي روي قفسه

معمولا لکه هاي معمولي روي قفسه هاي رنگ شده آشپزخانه به راحتي به وسيله يک دستمال نرم آغشته به مايع ظرفشويي معمولي پاک مي شوند.

بوي داخل قفسه

هر از گاهي به داخل قفسه ها برسيد.به اين صورت که سطح داخلي را با دستمالي آغشته به سرکه سفيد پاک کنيد.با اين کار نه تنها بوي کپک از بين مي رود،بلکه ضد عفوني نيز مي شود.
-بهتر است ليوان ها را به طور راست داخل قفسه بچينيد.اگر دهانه آن ها را به سمت پايين بگذاريد.احتمال اين که بوي ماده سازنده قفسه را به خود بگيرند،زياد است.
منبع:مجله موفقيت (ش166)




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.