زندگينامه انزو بيرزوت (1927)

انزو بيرزوت د رتاريخ 26 سپتامبر سال 1927 در آيلو دل فريولي در حومه شهر اودينزه ايتاليا به دنيا آمد. دوراني كه انزو بيرزوت به عنوان بازيكن مشغول فعاليت بود،‌ به اندازه دوران مربيگري‌اش موفقيت‌آميز نبود. او از سال 1946 بازيكن حرفه‌اي فوتبال شد و ابتدا در سري B بازي كرد. پس از آن در سري A به عنوان هافبك دفاعي براي اينتر ميلان و يوونتوس تورين به ميدان رفت. سال 1955 فقط براي يك بار براي تيم ملي ايتاليا بازي كرد.
جمعه، 12 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگينامه انزو بيرزوت (1927)
زندگينامه انزو بيرزوت (1927-)
زندگينامه انزو بيرزوت (1927)

نويسنده:مريم دری منش



انزو بيرزوت د رتاريخ 26 سپتامبر سال 1927 در آيلو دل فريولي در حومه شهر اودينزه ايتاليا به دنيا آمد.
دوراني كه انزو بيرزوت به عنوان بازيكن مشغول فعاليت بود،‌ به اندازه دوران مربيگري‌اش موفقيت‌آميز نبود. او از سال 1946 بازيكن حرفه‌اي فوتبال شد و ابتدا در سري B بازي كرد. پس از آن در سري A به عنوان هافبك دفاعي براي اينتر ميلان و يوونتوس تورين به ميدان رفت. سال 1955 فقط براي يك بار براي تيم ملي ايتاليا بازي كرد.

زندگينامه انزو بيرزوت (1927)

در سال 1964 به فعاليت خود به عنوان بازيكن خاتمه داد و نخست در يوونتوس به عنوان مربي دروازه‌بان‌ها و سپس به عنوان كمك مربي تيم مشغول كار شد. در پايان دهه 1960، به دعوت فدراسيون فوتبال ايتاليا،‌ مربي تيم ملي زير 23 ساله‌هاي اين كشور شد. وي در جام‌ جهاني 1970 در مكزيك و 1974 در آلمان به عنوان دستيار فروچو والكاره‌جي (سرمربي تيم ملي) حضور داشت. بعد از حذف زودهنگام ايتاليا در دور مقدماتي جام جهاني 1974،‌ فولويو برنارديني به عنوان سرمربي تيم ملي معرفي شد،‌ اما در سال 1975 بيرزوت جانشين او شد. وي تا سال 1986 سرمربي تيم ملي باقي ماند و در 104 بازي ملي،‌ موفق‌ترين سرمربي تيم ملي ايتاليا بعد از جنگ دوم جهاني شد.
او در سه جام جهاني هدايت تيم ملي فوتبال ايتاليا را به عهده داشت. در اولين حضورش به عنوان سرمربي در جام جهاني 1978 آرژانتين،‌ با توجه به اين‌كه در مرحله مقدماتي تيم ميزبان را كه بعدا نيز قهرمان جهان شد، با يك گل شكست داده بودند، اميد به قهرماني ايتاليا بسيار زياد شد، اما در آن جام،‌ ايتاليا چهارم شد. قبل از جام،‌ بيرزوت مهاجمي تقريبا درجه دو به نام پائولو روسي را كشف كرد كه در آن جام جهاني به يك ستاره جوان تبديل شد.

زندگينامه انزو بيرزوت (1927)

بزرگ‌ترين پيروزي بيرزوت، قهرماني در جام جهاني 1982 در اسپانيا بود. بعد از كسب سه تساوي در مرحله مقدماتي، انتقادات شديدي متوجه سيستم بازي تيم بيرزوت شد. با اين وجود،‌ وقتي اين تيم در مرحله بعدي، دو تيم مدعي آرژانتين و برزيل را حذف كرد،‌ صداي منتقدين نيز قطع شد. ايتاليا در ديدار نهايي با نتيجه قاطعانه 3 بر 1 بر تيم ملي آلمان غلبه كرد و قهرمان جهان شد.
بيرزوت كه كمتر با روزنامه‌نگاران و بازيكنان معاشرت مي‌كرد،‌ مي‌توانست در اوج موفقيت از تيم ملي كناره‌گيري كند، اما از آنجايي كه بسيار وظيفه‌شناس بود،‌ تيم ملي را تا جام جهاني 1986 در مكزيك نيز هدايت كرد. اما تيم ايتاليا ديگر درخشش جام جهاني 82 را نداشت. اين تيم در مرحله يك هشتم نهايي در ديدار مقابل فرانسه از دور رقابت‌ها كنار رفت. بيرزوت پس از آن جام جهاني از سمت خود كناره‌گيري كرد.
منبع: همشهری آنلاین




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.