تعبیر خواب ، حرف آ

ابن‏سيرين گويد: اگر بيند كه بر فراز آب همى رفت، چون آب دريا و رودخانه و آن چه بدين نمايد، دليل كند بر قوت ايمان و اعتقاد پاك وى، و اگر بيند كه از آب صاف خوشگوارى بسيار بخورد، دليل كند كه عمرش دراز بود و معيشت وى خوش بود و اگر بيند كه آب شور همى خورد، تأويل به خلاف اين بود و اگر بيند كه از دريا آب خوشگوار همى خورد، دليل كند كه به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت يابد و اگر بيند كه جمله آب دريا را بخورد دليل كند كه پادشاهى همه جهان را گيرد.
سه‌شنبه، 16 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب ، حرف آ
حرف آ
تعبیر خواب ، حرف آ

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور



آب

ابن‏سيرين گويد: اگر بيند كه بر فراز آب همى رفت، چون آب دريا و رودخانه و آن چه بدين نمايد، دليل كند بر قوت ايمان و اعتقاد پاك وى، و اگر بيند كه از آب صاف خوشگوارى بسيار بخورد، دليل كند كه عمرش دراز بود و معيشت وى خوش بود و اگر بيند كه آب شور همى خورد، تأويل به خلاف اين بود و اگر بيند كه از دريا آب خوشگوار همى خورد، دليل كند كه به قدر آن، از پادشاه مال و نعمت يابد و اگر بيند كه جمله آب دريا را بخورد دليل كند كه پادشاهى همه جهان را گيرد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه آب گرم همى خورد، دليل بود كه بيمارى و رنج كشد. اگر بيند بر وى آب گرم همى ريختند، چنان كه او را خبر نباشد، دليل كند كه بيمار شود يا غمى سخت بدو رسد و اگر بيند كه در آب بيفتاد، دليل كند كه در رنج و غم گرفتار شود و اگر بيند كه آب به جام برداشت، دليل كند كه بر مال و زندگى فريفته شود و اگر بيند كه در كاسه‏ى آبگينه به زن خويش آب داد، و كاسه‏ى آبگينه را نسبت به جوهر زنان كرده‏اند و آب كه در كاسه‏ى آبگينه باشد فرزند و طفل بود كه در شكم مادر بود.
جابر مغربى گويد: آب‏ها كه به وقت زياد شود، دليل كند كه در آن سال فراخى و نعمت بود و اگر آب‏هاى بسيار ديد كه به زمين خورد، دليل كند كه مردمان عامه آن سال را سلامت و عافيت بود.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: آب دادن باغ و كشت، از جوى‏ها و رودها، دليل كند بر مال و رستگارى از غم و اندوه و آب دادن مردمان را، دليل كند بر دين و ديانت و كردارهاى نيك و پسنديده.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: به آب فرو رفتن در خواب را، معبران بر پنج وجه تعبير كنند. اول: يقين. دوم: قوت. سوم: كار دشوار. چهارم: نديمى. پنجم: عمل از جهت رئيس شهر. بدان كه تعبير باران در حرف (بى) بيان كنيم و تعبير آب سرچشمه و آب جوى به حرف (جيم) و آب دريا را به حرف (دال) و آب رود به حرف (را) و آب كاريز به حرف (كاف) و هم بر اين قياس خواب‏هاى ديگر را به ترتيب هر چيزى به موضعش باز نماييم.
برايت مى‏گويد: ديدن آب در خواب، نشانه‏ى كيفيت و چگونگى حالات درونى شما است و آب پاك و زلال، نشانگر موفقيت و پيروزى شما مى‏باشد. آب كثيف و كدر نيز نشانه‏ى روابط مشكوك و نامطمئن است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه خانه شما را آب فراگرفته است، نشانه‏ى آن است كه براى پيروز شدن شر مبارزه خواهيد كرد. اگر در خواب ببينيد با ظرفى آب را از درون قايق به سطح دريا خالى مى‏كنيد، علامت آن است كه به بيمارى سختى دچار خواهيد شد و وظايف سنگينى را بر دوش خود خواهيد داشت. اگر در رؤيا خود را مشغول آب بازى با ديگران ببينيد، به معنى آن است كه ناگهان به مسائل عاشقانه علاقمند خواهيد شد.

آبادانى

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه جايگاهى خراب را آباد همى كرد، چون مسجد و مدرسه و خانقاه و آن چه را بدين ماند، دليل كند بر صلاح دين و خرد و ثواب آخرى كه وى را حاصل شود و اگر بيند كه زمينى خراب از خود آبادان همى كرد، چون سر او دكان و مانند اين، دليل كند كه خير و فايده‏ى اين جهان يابد و اگر بيند كه جايگاه آبادان بيفتاد و خراب شد، دليل كند كه به اهل آن جايگاه، بلا و مصيبت رسد.
جابر مغربى گويد: اگر كسى خويشتن را به خواب در جايگاهى آبادان مقيم بيند دليل كند كه خير و منفعت يابد به قدر آبادانى كه ديده بود و اگر به خلاف بيند، دليل بر شر و فساد و مضرت وى كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن آبادانى به خواب بر چهار وجه بود. اول: بر صلاح كارهاى اين جهانى. دوم: خير و منفعت. سوم: بر داد و كامرانى. چهارم: بر گشايش كارهاى بسته.

آب معدنى

برايت مى‏گويد: ديدن آب معدنى در خواب، به معنى اوقات سالم و خوش است. هم چنين نوشيدن آب معدنى گازدار، به معناى اين است كه شما نمى‏توانيد از چيزهاى دلربا و زيبا و چشم‏گير صرف نظر كنيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب آب معدنى بخوريد، نشانگر اين است كه بخت يار شما خواهد شد و فرصت‏هاى بسيار خوب و طلايى در زندگى به دست خواهيد آورد.

آب ميوه

برايت مى‏گويد: آب ميوه نشان‏دهنده‏ى غرايز روحى و روانى و هيجانات و علايق شما مى‏باشد و آب ميوه گرفتن، بيانگر فريب خوشى‏هاى ظاهر را خوردن مى‏باشد كه به زودى هشيار مى‏شويد.

آب بينى

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: آب بينى، دليل بر فرزند كند. اگر بيند آب از بينى او همى آمد، دليل كند كه وى را فرزند آيد و اگر بيند كه از بينى او خل بيرون آمد همين دليل كند.
كرمانى گويد: اگر بيند كه از بينى او آب همى آيد دليل كند كه وامش داده شود و از رنج و سختى و غم برهد.
محمد بن سيرين گويد: آب بينى در خواب فرزند بود؛ ليكن اگر ببيند كه آب بينى بر اندام وى افتاد دليل كه وى را پسر آيد. اگر بيند كه بر زمين افتاد دليل كند كه دختر آيد. اگر بيند كه آب بينى در سراى همسايه افكند، دليل كند كه با زن همسايه خيانت كند و اگر بيند كه آب بينى خود را در بستر مردى افكند، همين دليل كند. اگر بيند كه آب بينى خود را همى خورد دليل كند كه او را فرزند شود. اگر بيند كه آب بينى او زرد شود دليل بود كه فرزندش بيمار گردد.

آب تنى

بيتون مى‏گويد: اگر ببينيد كه در آبى زلال مشغول آب تنى هستيد، علامت آن است كه شادى‏هاى بسيار ولى زودگذر وارد زندگى شما خواهد شد. اگر در خواب ببينيد در آب گل آلود شنا مى‏كنيد، علامت آن است كه تجربه‏ى اندوهناكى شما را احاطه خواهد كرد. ديدن كودكان مشغول آب تنى، بيانگر اين موضوع مى‏باشد كه افرادى مقتدر از شما حمايت خواهند كرد. اگر زمى در خواب ببيند كه در آبى بسيار پاكيزه اما كف آلود آب تنى مى‏نمايد، دليل بر آن است كه به زودى به بزرگ‏ترين آرزوى خود دست پيدا خواهد كرد.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر ببينيد كه در هوايى آزاد آب تنى مى‏كنيد، به معنى اين است كه موفقيت بسيارى در پيش روى شما است. اگر ببينيد كه در يك آبشار آب تنى مى‏كنيد نشانگر اين است كه نقشه‏هاى شما با شكست روبه‏رو مى‏شود. اگر ببينيد كه با لباس آب تنى مى‏كنيد، بدانيد كه با كسى مشاجره خواهيد كرد.

آبجو

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه در كافه‏اى مشغول نوشيدن آبجو مى‏باشيد، بدانيد كه نااميدى شما مهم و حقيقى مى‏باشد. اگر ديديد كه ديگران نيز مشغول نوشيدن آبجو هستند، معنى آن اين است كه دشمنان و بدخواهان شما با توطئه و دسيسه‏چينى آرزوهايتان را بر باد مى‏دهند. اگر در خواب ببينيد كه در كارخانه آبجوسازى هستيد، نشانگر آن است كه به خاطر خلافى كه ظاهرا مرتكب شده‏ايد، مورد تعقيب قرار مى‏گيريد، البته بى‏گناهى خود را به اثبات مى‏رسانيد.

آبرو

برايت مى‏گويد: داشتن شغل آبرومند در خواب، نشانگر زندگى شاد است. اگر ببينيد كه شغل يا موقعيت خوبى را با كسانى تقسيم كرديد، نشانگر آن است كه خبر ناگوارى را به شما خواهند داد. اگر آبروى كسى را بريزيد، اوقات بدى خواهيد داشت. عذرخواهى كردن به صورت رسمى از كسى، بيانگر اين است كه آدم با وجدانى هستيد.

آب دهان

بيتون مى‏گويد: ديدن آب دهان، نشانگر روابط بى‏ارزش و از دست دادن كار خودتان است. اگر در خواب ببينيد كه به روى كسى آب دهان مى‏اندازيد، نشانه‏ى آن است كه رفتارتان مورد ملامت و سرزنش ديگران قرار مى‏گيرد.
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند آب دهان مى‏انداخت، سخنى گويد كه او را حلال نباشد و اگر بيند كه در مسجد آب دهان مى‏انداخت دليل كه سخن در دين گويد و نيز به هر موضع كه آب دهان انداخت، در اصل آن موضع گويد: اگر بيند آب دهان بر ديوار انداخت دليل كه مالى هزينه كند در رضاى حق تعالى. اگر آب دهان به زمين افكند، دليل كه ضياع خرد. اگر آب دهان به ديوار افكند، دليل كه عهد بشكند يا قسم دروغ گويد.
كرمانى گويد: اگر آب دهان گرم بود، دليل درازى عمر است، اگر سرد بود، دليل مرگ است، اگر سياه بود غم و اندوه است، آب دهان زرد دليل بيمارى است. آب دهان خشك دليل درويشى است.

آبشار

بيتون مى‏گويد: آبشار را در خواب ديدن، علامت آن است كه با سختى و خشونت ثروتى جمع خواهيد كرد. ثروتى كه در آينده‏ى شما نقش بسيار مهمى را دارا خواهد بود.
برايت مى‏گويد: ديدن آبشار به اين معنا است كه يكى از اعضاى خانواده‏ى شما دچار مشكل سختى خواهد شد.

آبپاش

برايت مى‏گويد: ديدن آبپاش به معنى اين است كه صاحب يك باغ در جايى خوش آب و هوا خواهيد شد.

آب شدن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد تكه‏اى يخ آب مى‏شود، علامت آن است كه
امرى باعث نگرانى و تشويش شما مى‏شود. ولى به زودى برايتان سود زيادى را به دنبال خواهد آورد. اگر ببينيد كه پس از يخبندانى سخت و طولانى يخ‏ها آب مى‏شود نشانه‏ى آن است كه در شرايطى بسيار مساعد زندگى خواهيد كرد.

آبگير

برايت مى‏گويد: ديدن آبگير نشانه‏ى آن است كه براى كسى از اطرافيانتان اتفاق بدى رخ خواهد داد.

آبگوشت

بيتون مى‏گويد: ديدن آبگوشت در خواب، نشانه‏ى صداقت و درستكارى و حمايت دوستان است. اگر فردى عاشق، آبگوشت را در خواب ببيند، بيانگر عشقى پايدار است. اگر شخصى در خواب ببيند كه مشغول تدارك آبگوشت است، علامت آن است كه آينده‏ى خود و ديگران را در اختيار خواهد گرفت.

آبستنى

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه شكم او بزرگ شده بود چون زن آبستن، دليل كند كه او را مال و نعمت دنيا حاصل گردد و هر چند كه شكم بزرگ‏تر بيند، مال دنيا بيشتر بود.
كرمانى گويد: اگر فرزند نابالغ خود را آبستن بيند، دليل كه اگر پسر بود، پدرش را نعمت و مال حاصل گردد و اگر بيننده‏ى خواب دختر بود، مادرش را نعمت و مال حاصل شود.
برايت مى‏گويد: اگر مردى در خواب ببيند كه آبستن است، به پول و ثروت فراوانى مى‏رسد.

آب نبات

هانس كورت مى‏گويد: اگر ببينيد كه آب نبات درست مى‏كنيد، علامت آن است كه دست به كار بسيار بزرگ و سودآورى خواهيد زد. اگر ببينيد كه آب نبات مى‏خوريد،
نشانگر يك تفريح و گردش دسته جمعى مى‏باشد.

آبله

محمد بن سيرين گويد: آبله در خواب زيان مال بود. اگر بيند كه بر تن او آبله بود، به قدر آن خواسته مال او را حاصل شود.
كرمانى گويد: اگر بيند كه بر تن او آبله بود، به قدر آن مال حرام حاصل شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: آبله به تن ديدن بر پنج وجه بود: اول: زيادتى مال. دوم: زن خواهد. سوم: پسرش آيد. چهارم: حاجت روا شدن. پنجم: از ترس و بيم ايمن شود، چون آبله‏ى سفيد.
برايت مى‏گويد: ديدن آبله يا داشتن آبله در خواب، بيانگر ثروتمند شدن شما است.
بيتون مى‏گويد: ديدن مرد آبله رو در خواب، علامت آن است كه شما به بيمارى بسيار سختى مبتلا مى‏شويد و نمى‏توانيد كارها و طرح‏هاى خود را عملى كنيد.

آب و هوا

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه تحت تأثير رطوبت و دماى هوا قرار گرفته‏ايد، نشانه‏ى آن است كه آينده روشن و خوبى نخواهيد داشت و بدبختى به شما روى مى‏آورد. تنفس در هواى گرم، علامت آن است كه به خاطر گناهى كه مرتكب شده‏ايد، رنج خواهيد برد. ديدن آب و هوا در خواب، به معنى آن است كه بيننده‏ى خواب دچار اتفاقات بدى خواهد شد.

آبگينه

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: آبگينه در خواب زن بود، اگر بيند كه در آبگينه آب همى خورد، دليل كند كه زن خواهد و مال يابد، اگر بيند كه در آبگينه به كسى شراب داد، دليل كند كه از بهر كسى زن خواهد.
محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه آبگينه‏ى سفيد داشت و نامش بر آن جا نوشته بود، دليل كند كه دولت دينى و دنيايى يابد و حاجت او روا گردد و خرمى يابد.
جابر مغربى گويد: اگر بيند كه آبگينه داشت، بيفتاد و بشكست، دليل كند اگر زن دارد طلااقش دهد و اگر زن ندارد، زنى از خويشان وى رحلت كند و بدان كه آبگينه به تأويل، به منزله‏ى خداوندگار بود و بعضى از معبران گفته‏اند: آبگينه كسى بود كه كارهاى زنان گذارد و پيوسته او را با زنان مخالطت بود.

آتش

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر كسى آتش بى‏دود در خواب بيند دليل كه به پادشاهى نزديك شود و كار بسته‏اى او گشاده شود. اگر بيند كه كسى وى را در آتش افكند و وى را سوخت دليل كند كه پادشاه بر وى ستم كند.
كرمانى گويد: اگر بيند كه شعله‏ى آتش به مردمان همى انداخت، دليل كند كه در ميان مردم، عداوت و دشمنى افكند و اگر بازرگانى بيند كه آتش در دكان و كالاى او افتاد، دليل كند كه كالايى كه دارد بر باد دهد.
اسمعيل اشعث گويد: اگر كسى بيند كه از آسمان، مانند باران آتش مى‏باريد، دليل بر بلا و فتنه و خون ريختن بود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد خانه‏ى شما در آتش مى‏سوزد، تعبير آن اين است كه همسرى مهربان و فرزندانى، بسيار خوب نصيب شما خواهد شد. مشاهده‏ى آتش روشن در خواب، علامت آن است كه اتفاقات خوشايندى براى شما پيش خواهد آمد.

آتش افروختن

محمد بن سيرين گويد: آتش افروختن به خواب، پادشاه را قوت بود و آتش بى‏دود، فروغ قوت بود و آتش با دود، پادشاه ستمگر و غم و اندوه و زيان بود. و اگر بيند كه آتش برافروخت تا گرم شود، يا كسى ديگر بدان گرم شود، دليل كه چيزى طلب كند كه از آن منفعت يابد. و اگر بيند كه بى‏فايده آتشى برافروخت، دليل كند كه بى‏سبب جنگ و خصومت كند.
كرمانى گويد: اگر بيند در جايگاهى آتشى برافروخت تا اهل آن جايگاه را بسوزاند، دليل بود كه اهل آن موضع را غيبت كند و بدى گويد. و اگر بيند آتش را در تنور يا در آتشدان همى افروخت بى آن كه طعام پزد، دليل كند كه با مردى از خويشان و يا اهل بيت، او را جنگ و خصومت افتد و دولتش افزون گردد.
جابر گويد: اگر بيند كه در بيابان آتش مى‏افروخت كه مردمان از نور آن آتش راه مى‏يافتند، و هر كس به موضع و مقام خويش مى‏رفتند، دليل كند كه از علم و حكمت او بهره يابند و راه راست گيرند. اگر بيند كه آن آتش فرومى‏رود و نور او زايل مى‏گردد، دليل كند كه احوالش متغير باشد و از دنيا رحلت كند و اگر بيند كه آن آتش در بيابان افروخت، نه به راه راست، دليل كه علم او مردمان را به راه ضلالت برد.

آتش بازى

بيتون مى‏گويد: آتش بازى در خواب، علامت تندرستى و سلامتى است. اگر دخترى در خواب بيند كه آتش بازى مى‏كند، دليل ديدن مكان‏ها دور مى‏باشد.
اچ ميلر مى‏گويد: ديدن آتش دليل فريب خوردن و نااميد شدن است.

آتش دوزخ

برايت مى‏گويد: آتش دوزخ، نشانه‏ى بدشانسى در كار است.

آتشفشان

بيتون مى‏گويد: ديدن آتشفشان در خواب، نشانه‏ى مخالفت دوستان و آشنايان با شهرت شما مى‏باشد.

آتش‏سوزى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه جايى آتش گرفته و كسى نسوخته نشانه‏ى شادمانى و خوشحالى براى شما خواهد بود.

آتش‏نشانى

بيتون مى‏گويد: ديدن آتش‏نشانى در خواب، به معنى اين است كه شما دچار دردسر بسيار بزرگى مى‏شويد.

آتش پرستيدن

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر كه آتش را مى‏پرستيد و سجده مى‏كرد، دليل كه پادشاه ستمگر را سجده كند و به خدمت او مشغول شود. اگر بيند كه تنور يا آتش يا چراغ را سجده مى‏كرد، دليل كه به خدمت زنان همى مشغول شود. و اگر بيند كه آتش را بوسه همى داد و مى‏پرستيد، دليل بود كه صاحب خبر پادشاه شود. اگر بيند كه در ميان آتش مى‏غلتيد، دليل كه براى پادشاه به طوع و رغبت بازرگانى كند، وليكن عاقبت كارش بر خطر بود، خاصه كه از آتش بر تن او آسيب رسد.
اسمعيل اشعث گويد: اگر كسى در خواب بيند كه آتش مى‏پرستيد، دليل كند كه بازدارى و عوانى كند، و آن آتش كه مى‏پرستيد، اگر بر شكل اخگرى بود، غرض او از دين جمع كردن مال بود، و مال حرام بسيار حاصل كند.

آتشكده

محمد بن سيرين گويد: آتشكده به خواب، جايگاه مكروه بود.
كرمانى گويد: آتشكده جايگاه مردم احمق و خالى بود. اگر بيند كه در آتشكده رفت و از آنجا چيزى به وى رسيد، دليل كند كه آن مقدار مذلت و خوارى به وى رسد، ليكن از بدى برهد و سرانجام پشيمانى خورد.

آثار باستانى

برايت مى‏گويد: اگر آثار باستانى را در خواب ببينيد، بدين معنى است كه تا زمان زيادى شادى و خوشحالى براى شما به دست نخواهد آمد.

آجر

برايت مى‏گويد: اگر كسى در خواب آجر سفالى سقف را ببيند، معنى آن اين است كه در مسائل مالى شانس بسيار خوبى به او روى خواهد آورد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه آجر درست مى‏كنيد، مفهوم آن اين است كه تلاش و كوششى براى به دست آوردن ثروت مى‏كنيد، بى‏فايده خواهد بود.

آخور

برايت مى‏گويد: اگر در خواب آخور ديدى، بدين معنى است كه كوشش و سعى شما براى پيشبرد كارها بى‏نتيجه خواد ماند.

آخرين وداع

بيتون مى‏گويد: آخرين وداع از شخص تازه از دست رفته در خواب، به معنى غم و غصه مى‏باشد.

آدم و حوا

برايت مى‏گويد: ديدن آدم و حوا در خواب، بدين معنى است كه اتفاقات و پيامدهاى نااميدكننده‏اى در زندگى شما رخ مى‏دهد. اگر ببينيد حوا با مار صحبت مى‏كند، نشانه‏ى آن است كه زنان فريبكار با مكر خود به شما آسيب مى‏رسانند.

آدم‏كشى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد به دست كسى كشته شده‏ايد، معنى آن اين است كه عمرى طولانى و پر ثمر خواهيد داشت.

آدم حقه‏باز

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه با آدم حقه‏بازى هم سفر مى‏باشيد، معنى آن اين است كه شما مى‏ترسيد كه در راه از بقيه عقب‏تر باشيد. پس به راهتان ادامه دهيد، اما با كمى احتياط و مراقب باشيد نقشه‏هايتان را با دقت بيشترى عملى كنيد.

آدم مست

هانس كورت مى‏گويد: ديدن آدم مست در خواب، نشانه‏ى اين است كه شما گوش يا مغزتان ايرادى دارد يا اين كه يك نفر باعث مزاحمت وناراحتى شما شده است. اگر در خواب ببينيد كه مست هستيد، اوقات خوبى خواهيد داشت ولى اين خوبى‏ها زودگذر مى‏باشند و اگر مردم را مست ديدى، بدانيد كه شما از لحاظ روحى، ناراحتى‏هايى را داريد.

آدم مؤدب

برايت مى‏گويد: ديدن آدم مؤدب در خواب، دلالت بر اين دارد كه خبر غمگين‏كننده‏اى شما را آزار خواهد داد.

آدم لاغر

بيتون مى‏گويد: اگر ببينيد كه آدم لاغرى هستيد، يعنى به چيزهايى كه دوست داريد مى‏رسيد. اگر در خواب ديديد كه زيادتر از حد معمول لاغر هستيد، بدانيد كه دچار مشكلات زيادى مى‏شويد. ديدن زن لاغر در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن موقعيت‏ها و موفقيت‏هاى تازه‏اى در عشق است. اما ديدن مردى لاغر در خواب، نشانگر اين است كه آرزوهاى قديمى شما عاقبت پايان خوشى براى شما نخواهد داشت.

آرد

برايت مى‏گويد: ديدن آرد دليل است بر مال و نعمت حلال كه بى‏رنج بدو رسد.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر بيند كه آرد چون برف از هوا مى‏آيد، دليل است كه به قدر آن مال و نعمت حلال او را حاصل گردد، از آن جا كه اميد ندارد.
محمد بن سيرين گويد: آرد جو، به تأويل درستى دين بود، و آرد گندم، مالى بود از تجارت و بسيار فايده بود، و آرد كاورس مال اندك بود كه حاصل شود.
جابر مغربى گويد: آرد فروش به خواب ديدن، مردى باشد كه دين خويش را به دنيا آورده بود.

آروغ

كرمانى گويد: اگر بيند كه در خواب آروغ بر مى‏آورد، دليل بود سخنى بگويد كه او را از آن حرمتى بود. اگر بيند كه با آروغ طعامى بود و از گلويش بيرون آمد، دليل كند كه اجلش نزديك بود.
محمد بن سيرين گويد: اگر ديد كه آروغ ترش و ناخوش برآورد، دليل كند كه سخنى گويد كه از آن مضرت و خطر بيند، و اگر ديد كه آروغ هم چون دود برآورد، دليل كند كه بى‏هنگام سخنى گويد، كه از آن او را عيب گويند و ملامت كنند و سرانجام از آن پشيمانى خورد.

آرنج

بيتون مى‏گويد: ديدن آرنج در خواب، بدين معنى است كه شما كارهاى مهم و خوبى انجام مى‏دهيد ولى در مقابل، دستمزد كمى دريافت مى‏كنيد. اگر دخترى در خواب آرنج خود را رويت كند، دليل آن بود كه با فردى ثروتمند و بسيار متشخص ازدواج خواهد كرد.

آراستن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديدى كه مكانى را بسيار آراسته كرده‏ايد و يا در حال آراستن آن جا هستيد، نشانگر آن است كه شما فراز و نشيب‏هاى مطلوب و خوشحال‏كننده‏اى در زندگى خود خواهيد داشت. اما اگر فرد جوانى چنين خوابى را ببيند، دليل بر آن دارد كه يك گردش دسته جمعى و بسيار شادى را در پيش خواهد داشت.

آرايشگاه

بيتون مى‏گويد: ديدن آرايشگاه در خواب، نشانگر آن است كه اگر كمى دقت و تلاش كنيد، پيروزى‏هاى بزرگى در زندگى نصيب شما خواهد شد.
برايت مى‏گويد: اگر ديديد در آرايشگاه مشغول اصلاح هستيد، دليل بر آن دارد كه شما دچار خسارت و ضررى بزرگ خواهيد شد.

آرايشگر

بيتون مى‏گويد: اگر زنى در خواب آرايشگرى را مشاهده كند، دليل بر آن است كه از طرف خانواده مورد سرزنش و ملامت قرار خواهد گرفت.
برايت مى‏گويد: اگر در خوابتان آرايشگر ببينيد، نشانگر اين است كه شما تغييرات جزئى و كوچكى در زندگى خود خواهيد داشت، خصوصا در مورد خانم‏ها.

آرد غلات

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه مشغول خوردن آرد غلات مى‏باشيد، بيانگر آن است كه در زندگى، ثروت و مال و منال زيادى به دست خواهيد آوريد.

آرواره

بيتون مى‏گويد: ديدن يك آرواره مهيب و زشت در خواب، دلالت بر آن دارد كه دوستان و رفقا نسبت به يكديگر رفتار درستى نخواهند داشت. اگر ديدى كه در آرواره‏ى حيوان وحشى گرفتار شده‏ايد، علامت آن است كه دشمنان شما سعى و كوشش مى‏كنند تا از راه‏هاى مختلف به شما ضربه بزنند. اگر آرواره نهنگ را ببينيد، نشانه‏ى آن است كه شما با بستن يك قرارداد به سود و منفعت فراوانى در زندگى خواهيد رسيد.

آزاد شدن

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر كسى بيند كه آزاد شد، يا كسى او را آزاد كرد، دليل كند كه اگر بيمار بود، شفا يابد و اگر وام‏دار بود، وامش گذارده شود و اگر حج نكرده باشد، بگذارد و اگر بنده بود، آزاد شود و اگر گناهكار بود، توبه كند و اگر غمگين بود، شادمان شود و از غم فرج يابد و اگر عبوس بود، خلاص يابد. و على الجمله آزادى در خواب به غايت نيكو و پسنديده است.

آزار

بيتون مى‏گويد: اگر ديديد كه كسى را مورد آزار قرار مى‏دهيد، علامت آن است كه كار ناپسند و زشتى را انجام خواهيد داد. اگر ببينيد كه شما را آزار مى‏دهند، دلالت بر آن دارد كه از دشمنان خود شكست خواهيد خورد.

آزمايشگاه

برايت مى‏گويد: ديدن آزمايشگاه در خواب، علامت آن است كه در زندگى، هزينه‏هاى بسيار غيرمنتظره و ناگهانى برايتان پيش خواهد آمد. اگر ديديد كه در آزمايشگاهى كار مى‏كنيد بيانگر آن است كه در يك موقعيت پيچيده، گرفتار مى‏شويد و احتياج زيادى به يك هم فكر پيدا خواهيد كرد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه در آزمايشگاهى مشغول مى‏باشيد، دليل بر آن است كه شما مشغول طراحى و اجراى نقشه‏هاى وسيع و بسيار بزرگى مى‏باشيد اما در زندگى به آن‏ها دست پيدا نمى‏كنيد.

آژير خطر

بيتون مى‏گويد: شنيدن آژير خطر در خواب، نشانه‏ى آن است كه شما براى به دست آوردن شى‏ء يا چيزى، با كسى جنگ و جدل مى‏كنيد و در آخر به مقصود خود خواهيد رسيد.
برايت مى‏گويد: ديدن آژير خطر، به معنى غم، غصه و بيچارگى مى‏باشد.

آسايش و ثروت

بيتون مى‏گويد: اگر ديديد كه به آسايش و ثروت رسيده‏ايد، نشانگر آن است كه شما در زندگى به كارهايى كه دوست داريد و بسيار پر خطراند دست مى‏زنيد و با مردى كه بسيار شاد و سرزنده مى‏باشد، همنشين خواهيد شد. اگر زنى خواب ببيند كه در رفاه و ثروت است، دليل بر آن دارد كه به لذت‏هاى زودگذر و بسيار ناپايدار دست مى‏يابد.

آسمان

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر كسى خويش را در آسمان اول ديد، دليل كند كه اجل وى نزديك بود و اگر خود را بر آسمان دوم بيند، دليل كه علم و دانش حاصل كند. و اگر بر آسمان سوم ديد، دليل كند كه عز و اقبال اين جهانى يابد. و اگر بر آسمان چهارم ديد، دليل كند كه پادشاه را دوست و اقرب گردد. اگر بر آسمان پنجم بيند، دليل كند بر هيبت و ترس و بيم. و اگر بر آسمان ششم ديد، دليل كند كه بخت و دولت و نيكويى يابد.
امام جعفر صادق عليه‏السلام فرمايد: اگر بيند كه آسمان به گونه‏ى سبز بود، دليل بود كه در آن ديار خير و صلاح و ايمنى بود. اگر بيند كه به گونه‏ى سفيد بود، دليل كه در آن موضع، رنج و بيمارى بود. اگر بيند كه آسمان سرخ بود، دليل بود كه در آن ديار جنگ و خون ريختن است. اگر بيند كه آسمان سياه بود، دليل كه در آن ديار بلا و فتنه‏ى عظيم بود.
اسمعيل اشعث گويد: اگر كسى بيند كه از آسمان سنگ چون باران مى‏آيد، دليل كند بلاى سختى و عذاب به اهل آن موضع رسد. قوله تعالى: «و امطرنا عليهم حجارة من سجيل». (حجر، 74). اگر بيند كه از آسمان گندم و جو مى‏باريد، دليل كند كه اندر آن ديار نعمت‏هاى الوان بى‏قياس بود و خلق را ايمنى و كسب و معيشت بود.
برايت مى‏گويد: ديدن آسمان، تسكين خاطرى است در برابر غم‏هاى زندگى. اگر در خواب آسمان آبى را ديديد، يعنى اوقات بسيار خوبى پيش روى شما است. ديدن آسمان قرمز در خواب، دلالت بر اختلافات گوناگون در خانواده و جامعه مى‏باشد. اگر آسمان ابرى باشد، شما آدم بسيار بى‏ثبات و ضعيفى مى‏باشيد.
بيتون مى‏گويد: ديدن آسمان صاف در خواب، علامت اين است كه شما افتخارات بسيار بزرگ و باارزشى كسب مى‏كنيد. اگر ببينيد به آسمان پرواز مى‏كنيد، علامت آن است كه با سعى و تلاش به هدفى بسيار بزرگ دست پيدا مى‏كنيد، اما چندان شما را راضى نمى‏كند. اگر نزديكان خود را در آسمان ببينيد، بيانگر آن است كه نزديكان به خاطر شما دست به اعمال و كارهاى ناشايستى مى‏زنند و آخر اين كار مصيبتى بزرگ به همراه خواهد داشت.

آسانسور

بيتون مى‏گويد: اگر ديديد كه با آسانسور بالا مى‏رويد، بيانگر آن است كه در زندگى ثروت بسيار و مقام اجتماعى بسيار بالا نصيب شما خواهد شد. پايين رفتن با آسانسور، نشانه‏ى آن است كه شما در زندگى با بدبختى زيادى مواجه مى‏شويد. اگر ديدى آسانسور در طبقه‏اى ايستاده است و حركت نمى‏كند، علامت آن است كه اتفاق بسيار بدى در زندگى شما را تهديد مى‏كند.

آسياب

برايت مى‏گويد: ديدن آسياب نشانه‏ى اين است كه شما جهت كسب مجدد اعتماد به نفس خود سعى و كوشش زيادى مى‏كنيد. شنيدن صداى آسياب در خواب، علامت آن است كه شما كار بسيار مفيدى را انجام مى‏دهيد. اگر ديديد كه غلات را آسياب مى‏كنيد، بدانيد دارايى شما بسيار افزايش پيدا مى‏كند. ديدن آسياب بادى در خواب، علامت آن است كه شما در زندگى روابط بسيار پيچيده و خطرناكى داريد.
هانس كورت مى‏گويد: اگر ديديد كه آسياب بى‏آب مانده است، نشانگر آن است كه سهام شما به يك باره دچار نزول زيادى خواهد شد. ديدن آسياب بادى در خواب، نشانه‏ى آن است كه به يك باره گرفتارى و اندوه در زندگى شما را در بر خواهد گرفت.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر بيند كه در آسياب غله برد و آرد همى كرد، دليل كند كه از خداوند آسياب بدو خير و منفعت رسد. اگر بيند كه سنگ آسياب بشكافت يا خللى در وى پديد آمد، دليل كه در معيشت خداوند آسياب سستى و خللى پديد آيد. اگر بيند كه سنگ آسياب را كسى بدزديد، دليل كند كه خداوند آسياب را منفعت و مضرت شود.
محمد بن سيرين گويد: ديدن آسياب به خواب جنگ و خصومت بود. اگر كسى خود را در آسياب بيند، دليل كند كه او را با كسى جنگ و خصومت افتد، و اگر داند كه آسياب ملك او بود، آسياب تر بود و اگر در آسياب غله نداشت، ليكن نگاه مى‏كرد كه آسياب چگونه مى‏گردد،دليل كه به سفر شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: آسياب در خواب ديدن بر پنج وجه بود: اول: پادشاه. دوم: رئيس. سوم: توانگرى. چهارم: مرد دلير. پنجم: خوانسالار پادشاه. ديدن جايگاه آسياب جاى رئيس بزرگ بود. اگر بيند كه آسياب را همى خراب مى‏كرد، دليل كه اندر آن چيزى كه به آسياب منسوب است خراب گردد.

آسيابان

بيتون مى‏گويد: آسيابان در خواب، كسى بود كه روزى اهل خانه به سبب آن بود كه مى‏گردد و چيزى به دست مى‏آورد، تا اهل آن خانه بدان تعيش كنند.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب آسيابان ديديد، علامت آن است كه محيط اطراف شما در زندگى بسيار اميدوار كننده خواهد بود.

آسيب

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه آسيبى شما را تهديد مى‏كند، علامت آن است كه گرفتارى و خطرى در زندگى شما را تهديد مى‏كند. اگر ديديد كه در مقابل ضربه‏اى از خود محافظت مى‏كنيد، دليل بر آن است كه مقام و شغلى بسيار بالا نصيب شما خواهد شد.

آشتى كردن

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه با كسى آشتى كرد، دليل كه عمرش دراز گردد و اگر بيند كه در آشتى، كسى را به فساد دين خواند، دليل كه وى را به صلاح و خير راه دين خواند. اگر بيند كه در خشم كسى را به صلاح دين مى‏خواند، دليل كه وى را به فساد و راه شر خواند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: آشتى كردن در خواب، دليل كند بر سه وجه. اول: بر درازى عمر. دوم: بر قوه. سوم: بر سيرت و اعتقاد پسنديده.
برايت مى‏گويد: آشتى كردن با كسى به معنى اين است كه شما رقيبى بسيار سختگير و غيرقابل بخشش در سر راه خود داريد. اگر زنى چنين خوابى ببيند، علامت آن است كه در زندگى و آينده‏ى خود، كارى او را بسيار نااميد خواهد كرد. اگر تاجرى چنين خوابى را ببيند، علامت آن است كه اجناس او به قيمت بسيار بالاترى به فروش مى‏روند.

آشپزى

بيتون مى‏گويد: اگر ديديد كه گوشت مى‏پزيد، علامت آن است كه كارهايى كه دوست داريد را به عهده شما مى‏گذارند.
برايت مى‏گويد: ديدن آشپز در خواب، علامت داشتن اوقات خوش است. اگر ديديد كه آشپزى را اخراج مى‏كنيد، بيانگر آن است كه دزدها اموال شما را خواهند ربود. اگر خودتان آشپز بوديد، بدانيد كه لحظات بسيار خوب را پيش‏رو خواهيد داشت.

آشپزخانه

بيتون مى‏گويد: ديدن آشپزخانه در خواب، دلالت بر اين دارد كه بر اثر حوادث غيرمترقبه دچار غم و غصه خواهيد شد. اگر زنى خواب ببيند، آشپزخانه‏ى او تميز و مرتب است، دچار شانس و اقبال بالايى خواهد بود.

آشغال

برايت مى‏گويد: ديدن آشغال در خواب، علامت اين است كه زندگى شما به طور شگفت‏انگيزى، نامطلوب اداره مى‏شود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب آشغال ديديد، به موفقيت بزرگى دست پيدا مى‏كنيد. اگر ديديد در آشغال به دنبال چيزى مى‏گرديد ولى پيدا نمى‏كنيد، دليل آن بود كه به خاطر بى‏احتياطى و سهل‏انگارى دچار مشكل بزرگى مى‏شويد. اگر ديديد كه در آشغال پولى پيدا كرده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه دزدها كيف پولتان را از شما مى‏دزدند. اگر در خواب ببينيد كه در آشغال افتاده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه در زندگى موقعيت‏هاى ناخوشايندى شما را احاطه خواهند كرد. ديدن آشغال )تفاله( در خواب، به معنى زياد شدن اموال و دارايى شما است.

آشفتن

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه مسأله‏اى شما را آشفته كرده، بيانگر آن است كه شما به هنگام بيدارى، نگرانى‏هاى كمى را در اطرافتان مشاهده خواهيد كرد. اگر ديديد كه كسى از صحبت‏هاى شما آشفته شده، دليل بر آن است كه شما در زندگى از سوء تفاهمات كوچك هم به راحتى نمى‏گذريد.

آشنا

بيتون مى‏گويد: ملاقات كردن يا صحبت با يك آشنا در يك مكان، دليل بر آن دارد كه خبرى خوب و خوشحال كننده به شما خواهد رسيد.

آشيانه

برايت مى‏گويد: ديدن يك آشيانه خالى، علامت آن است كه يكى از اعضاى خانواده‏ى شما محفل خانواده را ترك و شما را دچار نگرانى مى‏سازد. اگر يك آشيانه با يك تخم يا جوجه ديديد، بيانگر آن است كه بايد خود را براى پايه‏ريزى يك زندگى جديد آماده كنيد. ديدن لانه حيوانات وحشى، نشانه‏ى آن است كه شما در زندگى با افراد بسيار بد و سودجويى در ارتباط هستيد.
هانس كورت مى‏گويد: اگر زنى خواب آشيانه را ببيند، علامت آن است كه منزل خود را تغيير خواهد داد. اگر ديديد كه آشيانه‏اى خالى و پر از تخم‏هاى شكسته‏ى پرندگان است، در زندگى و آينده خود دچار نااميدى‏هاى بسيارى مى‏شويد.

آغوش گرفتن

كرمانى گويد: اگر كسى ببيند كه معروفى را در آغوش گرفت، دليل كند كه اگر آن كس مستوره بود و مصلح، از وى دين يابد. اگر بيند كه كودكى را در آغوش گرفت، دليل بود كه خواستار محبت فرزند بود. اگر ديد كه شترى را در آغوش گرفت، دليل بود كه دشمن صلح كند.

آفتاب

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: آفتاب در خواب، پادشاه است، يا خليفه‏ى بزرگوار. اگر بيند كه آفتاب را از آسمان فراگرفت، يا وى را به ملك خويش گرفت، دليل كه پادشاهى و بزرگى يابد، يا دوست و مقرب پادشاه گردد. اگر بيند كه خود آفتاب شد، دليل كند كه پادشاه گردد بر قدر روشنايى آفتاب. اگر از اهل آن نباشد بر قدر و همت و اصل خويش بزرگى و حشمت يابد. اگر بيند كه با آفتاب به جنگ بود، دليل است كه پادشاه با او جنگ و خصومت نمايد.
محمد بن سيرين گويد: آفتاب در خواب، پادشاه بزرگوار بود و ماه، وزير او و زهره زن پادشاه و عطارد، دبير پادشاه و مريخ، پهلوان پادشاه و ستارگان ديگر لشگر او بود.
جابر مغربى گويد: آفتاب در خواب، پدر بود و ماه مادر بود و ستارگان ديگر لشگر پادشاه بود. هر زيادت و نقصان كه در آفتاب و ماه بيند، دليل بر پدر و مادر و برادران بود. اگر بيند كه آفتاب روشن و پاكيزه برآمد و در خانه وى تاخت، دليل كند كه از خويشان خود زن خواهد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه در ميان آفتاب، نقطه‏ى سياهى بود، دليل كند كه پادشاه از جهت ملك دل مشغول بود. اگر بيند كه دو آفتاب را با هم جنگ و خصومت بود، دليل كه دو پادشاه را با هم جنگ و خصومت افتد. اگر بيند كه آفتاب و زمين هيچ نور نداشت، دليل بود كه پادشاه آن ديار معزول گردد و از مملكت بى‏بهره ماند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: تأويل ديدن آفتاب بر هشت وجه بود. اول: خليفه. دوم: سلطان بزرگ. سوم: رئيس. چارم: عاملى بر زاد. پنجم: عدل پادشاه. ششم: منفعت رعيت. هفتم: مرد را زن و زن را شوى. هشتم: كار روشن و نيكو. و هم او گويد: اگر بيند كه آفتاب را سجده كردى، دليل كه سلطان او را بنوازد و مقرب خود گرداند و كار وى بالا گيرد و عدل و انصاف و امير آن ديار پديد آيد. و شعاع آفتاب به خواب ديدن، ضد آن بود كه گفتم.

آفتاب گردان

بيتون مى‏گويد: ديدن دسته گل آفتاب گردان در خواب، نشانه‏ى اندوه است. اگر ببينيد در مزرعه‏اى از گل‏هاى آفتاب گردان راه مى‏رويد و آفتاب مى‏تابد و پرندگان آواز مى‏خوانند،نشانه‏ى آن اين است كه شما در زندگى سعادتمند خواهيد شد و شادى و شادابى زيادى خواهيد داشت. اگر گل‏هاى آفتاب گردان را در فصلى غير از فصل رويش آن‏ها رويت كنيد، يعنى شما زندگى بسيار بدى خواهيد داشت.

آفتابه

محمد بن سيرين گويد: آفتابه در خواب، زن خادمه بود، يا كنيزك، كه چراغ خانه بدو تسليم كنند. بعضى از معبران گفته‏اند: آفتابه خادمه‏ى قومى بود، كه آن قوم به طاعت او گردند و از معصيت پرهيز كنند. اگر بيند كه آفتابه‏ى نو داشت، يا كسى بدو داد، دليل كند كه وى را خادمه يا كنيزكى حاصل شود. اگر بيند كه آفتابه بشكست، دليل بود كه خادمه يا كنيزك بيمار گردد و يا بميرد. اگر بيند كه آفتابه او ضايع گردد، دليل كه خادمه يا كنيزك وى بگريزد، يا از او جدا شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: آفتابه در خواب بر نه وجه بود. اول: زن. دوم: خادم. سوم: كنيزك. چهارم: قوام. پنجم: تن. ششم: عمر زياد. هفتم: مال و نعمت. هشتم: خير و بركت. نهم: راحت زنان.

آقا

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه يك آقاى متعهد هستيد، تعبيرش آن است كه بايد نيش و كنايه و تحقير اطرافيانتان را تحمل كرده و دم نزنيد. اگر ببينيد كه كارفرما هستيد، بيانگر آن است كه درآمد كارى شما در سطح بسيار بالا و خوبى قرار خواهد گرفت.

آكواريوم

بيتون مى‏گويد: ديدن آكواريوم در خواب، به معنى ناراحتى و دردسر مى‏باشد. اگر ماهى يا جانور خزنده‏اى را كه در آكواريوم ديديد، معنى آن اين است كه شانس بسيار بزرگى به شما روى كرده است. اگر خودتان را ديديد كه در آكواريوم مشغول شنا هستيد، علامت آن است كه خطرى بسيار خطرناك شما را تهديد مى‏نمايد.

آلو سرخ

محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب آلو سرخ و سياه را به وقت خود بيند، دليل بر مال و خواسته بود و آلوى زرد، دليل بيمارى است. اگر بيند آلوى زرد يا سرخ و سياه كه به طعم شيرين بود فراگرفت، يا كسى بدو داد و بخورد، دليل كه به قدر آن مال و خواسته بيابد. اگر بيند آلوى زرد خورد و وقت آن نبود، دليل بر غم و اندوه و مصيبت و خصومت بود اگر به طعم ترش باشد بهتر بود.
بيتون مى‏گويد: اگر ببينيد در حال چيدن يا خوردن آلو هستيد، معنى آن اين است كه شما از زندگى خود بسيار راضى و خشنود مى‏باشيد. ديدن آلوهاى نارس و كال در خواب، نشانه‏ى عدم آسودگى خود و نزديكان است. اگر در خواب آلوهاى رسيده و آبدار را مشاهده نموديد، موقعيت‏هاى بسيار شادى آفرين و فرح بخش به دست خواهيد آورد اما مدت زمان كوتاهى از آن بهره خواهيد برد. اگر ديديد كه آلو مى‏خوريد، بدانيد كه تفريحات بسيار شاد و خوبى را براى مدت كوتاهى با ديگران خواهيد داشت. اگر ببينيد كه از روى زمين آلو جمع مى‏كنيد، آرزوهاى شما هرگز برآورده نخواهد شد.

آلاچيق

بيتون مى‏گويد: ديدن آلاچيق در خواب، بدين معنا بود كه شما در عشق بسيار خوش شانس هستيد.

آلبوم عكس

اچ ميلر مى‏گويد: ديدن آلبوم عكس در خواب، بيانگر اين است كه شما بسيار خوشبخت خواهيد شد و دوستان بسيار صميمى پيدا خواهيد كرد. اگر زن جوانى در خواب مشغول تماشاى آلبوم عكس باشد، نشانه‏ى آن است كه به زودى همسر و همدمى را كه دلخواه او است به دست مى‏آورد. آمرزش
بيتون مى‏گويد: اگر شخصى خواب ببيند آمرزيده شده است، بيانگر اين است كه انعام خوبى دريافت خواهد كرد.

آموزش

بيتون مى‏گويد: اگر ديديد در حال آموزش دادن هستيد، علامت آن است كه يك موقعيت بسيار خوب در زندگى نصيب شما خواهد شد. اگر خود را در حال آموزش ديدن ببينيد، دليل آن بود كه با دوستان خوش برخورد و بسيار شوخ طبع رفت و آمد خواهيد داشت.

آناناس

برايت مى‏گويد: اگر ديديد در حال خريدن آناناس مى‏باشيد، بدانيد كه روزهاى شاد و خوشحال‏كننده‏اى در انتظار شما است. اگر آناناس بخوريد، دليل بر اين بود كه در حال دعوت شدن به يك مهمانى بزرگ مى‏باشيد.
بيتون مى‏گويد: ديدن آناناس در خواب، علامت خوشبختى و سعادتمند شدن است. اگر خود را در حال چيدن يا خوردن آناناس ديديد، نشانه‏ى اين است كه در آينده‏اى نه چندان دور پيروزى درخشانى در انتظار شما مى‏باشد.

آنتن راديو و تلويزيون

برايت مى‏گويد: ديدن يا داشتن آنتن، دلالت بر اين دارد كه شما خبرى خوب از طرف دوستان يا آشنايانى كه از شما دور هستند، دريافت خواهيد كرد. اگر ديديد كه در حال وصل كردن يك دستگاه مركزى آنتن مى‏باشيد، بيانگر آن است كه در آينده وضع كار و كاسبى شما بسيار خوب مى‏شود. اگر خود را در حال وصل كردن آنتن به زمين ديديد، علامت آن است كه در انجام دادن يك كار بزرگ و بسيار سودآور موفقيت چشم‏گيرى نصيب شما خواهد شد.

آواز خواندن

برايت مى‏گويد: اگر در خواب آواز شادى شنيديد، بدانيد كه در آينده خبرهاى بسيار خوبى دريافت خواهيد كرد. شنيدن آواز غمگين در خواب نيز براى شما خبرهاى بدى را به همراه خواهد داشت. اگر ديديد كه در جمعى در حال آواز خواندن دسته جمعى مى‏باشيد، علامت آن است كه داراى دوستان بسيار خوب و وفادارى مى‏باشيد.
بيتون مى‏گويد: آواز خواندن دو نفره در خواب، تعبير خوبى بر عشاق دارد. تعبير آن وصال و زندگى لبريز از صلح و صفا مى‏باشد. اگر ديديد كه دو خواننده با يكديگر آواز دو نفره را اجرا مى‏كنند، بيانگر آن است كه از يك فرد ناشناس خبر بدى دريافت خواهيد كرد، اما اخبار ديگر كه يك دوست به شما مى‏دهد، شما را بسيار خوشحال خواهد كرد.

آواز شاد

برايت مى‏گويد: اگر ديديد كه در حال خواندن آواز شاد هستيد، نشانه‏ى آن است كه اتفاقات بسيار خوشحال‏كننده‏اى در حال رخ دادن است. اگر در خواب ديديد كه با شخص ديگرى در حال خواندن هستيد، علامت آن است كه با يك فرد بسيار خوب و متشخص دوست خواهيد شد.

آويختن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه پادشاه فرمود تا او را بياويزد، دليل كه از پادشاه حشمت و جاه و بزرگى يابد، ليكن دليل كه در دينش خلل افتد. اگر بيند كه هنگام آويختن، مردمان نظر در وى مى‏كردند، دليل كه بر عدد آن قوم مهترى و فرمانروايى يابد.

آهك

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر كسى بيند كه با آهك، موى از تن خود پاك مى‏كرد دليل كه مال دارد، به قدر آن موى كه از تن خود پاك كرده بود، او را مال حاصل گردد و اگر غمگين بود از غم فرج يابد و اگر وام دارد وامش گذارده گردد.
محمد بن سيرين گويد: آهك در خواب،توانگر را زيادتى مال بود و درويش را گذاردن وام و كافران را نشان مسلمانى باشد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: آهك در خواب بر سه وجه بود. اول: خبر بد. دوم: سخن‏هاى زشت ناخوش. سوم: كارهاى دشوار. و عمارت كردن آهك در تأويل بد بود.
برايت مى‏گويد: اگر خود را در حال پختن آهك ديديد، معنى آن اين است كه بايد براى داشتن زندگى بهتر تلاش زيادى از خود نشان دهيد. اگر خود را در كوره‏ى آهك‏پزى ديديد، علامت آن است كه عمرى طولانى و بسيار پر ارزش خواهيد داشت. بيتون مى‏گويد: ديدن آهك در خواب، دلالت بر آن دارد كه بعد از مدت‏ها سختى و مرارت در زندگى، به سوى سعادت و خوشبختى گام خواهيد برداشت.

آه

برايت مى‏گويد: ديدن اين كه براى اتفاق غم‏انگيزى از ته دل آه مى‏كشيد، علامت آن است كه با اندوهى بسيار بزرگ و سخت روبرو خواهيد شد اما اميد خود را از دست نمى‏دهيد.

آهن

محمد بن سيرين گويد: آهن معمول به خواب ديدن، خادم بود و اگر معمول نبود چيزى از متاع دنيا بدو رسد، به قدر آهن. و اگر كسى بيند كه آهن به وى دادند، دليل كه از متاع دنيا به قدر آن آهن، كسى چيزى بدو بخشد.
كرمانى گويد: آهن كسى به خواب بيند كه آن صلاح دارد، از منسوب پادشاه. اگر بيند كه آهن از سنگ بيرون مى‏آورد، دليل كند كه او را سختى پيش آيد.
برايت مى‏گويد: ديدن آهن در خواب، به معنى قوت، مقاومت، و گاهى مقاومت در مقابل نقشه‏هاى خودتان است. اگر ديديد كه آهنگرى مى‏كنيد، بيانگر آن است كه دچار زحمت و دردسر زيادى مى‏شويد. ديدن آهن گداخته در خواب، به معنى عشق آتشين است. اگر زنجير آهنى را در خواب خود ديديد، بدانيد آينده‏ى شما بسيار مبهم و تاريك خواهد بود.
بيتون مى‏گويد: ديدن آهن در خواب، نشانه‏ى پريشانى و اندوهى بزرگ در زندگى است. اگر در خواب ديديد كه توليدكننده‏ى آهن هستيد، بدانيد كه براى كسب ثروت و قدرت از راه‏هاى نادرست دست به هر كارى مى‏زنيد. ديدن آهن گداخته در خواب، علامت اين است كه بايد از انرژى خود بيشتر استفاده كنيد و گرنه شكست خواهيد خورد.

آهن‏ ربا

برايت مى‏گويد: ديدن آهن‏ربا در خواب، بدين معنا است كه با عقل، درايت و منطق خود، راه را براى پيشرفت اهدافتان در آينده‏ى نزديك باز خواهيد كرد. اگر دخترى در خواب ببيند كه به شدت در حال جذب شدن به سمت آهن‏ربايى است، نشانه‏ى آن است كه تغيير و تحولات خوبى در خانواده صورت خواهد گرفت، كه موجبات شادى و خوشحالى او را در بر خواهد داشت.

آهنگر

بيتون مى‏گويد: ديدن آهنگر در خواب، علامت آن است كه در آينده‏اى نزديك مسؤوليت‏هاى بسيار بزرگ و سنگينى را بر دوش شما خواهند گذاشت.

آهو

كرمانى گويد: اگر بيند كه آهو را فراگرفت، دليل كه كنزيك خوب روى، او را حاصل شود. اگر بيند كه گلوى آهو را ببريد، دليل كه دوشيزگى دخترى را به برگيرد. اگر بيند كه آهو را از قفاى گلو ببريد، دليل كه با كنيزكى به خلاف شريعت مجامعت كند. اگر بيند كه پوست آهو را بكند، دليل كه با زنى غريب زنا كند. اگر بيند كه پوست آهو را همى خورد، دليل كه او را از زنى خوب روى، مالى حاصل شود. اگر بيند كه پوست آهو يا گوشت يا پيه او را عايد شد، دليل كه او را از زن مال رسد. اگر بيند كه آهو را بكشت، دليل كه از قبل زن اندوهگين شود.
محمد بن سيرين گويد: اگر بيند كه بى آن كه گرد آهو رود، آهو را بيفكند، دليل كنيزكى يا زنى را دوشيزگى ببرد. اگر بيند كه آهو را وقت شكار بيفكند، دليل كه غنيمت يابد. اگر بيند كه آهو در خانه‏اى او بمرد، دليل كه از جهت زن، غم و اندوه به او رسد. اگر بيند كه آهو را به سنگ يا به تير زد، دليل كه سخت ناسزا گويد زنى را.
جابر مغربى گويد: اگر بيند بچه آهو را گرفت يا كسى بدو داد، دليل كند كه وى را از كنيزكى فرزندى آيد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن آهو در خواب بر چهار وجه بود. اول: زن. دوم: كنيزك. سوم: فرزند. چهارم: منفعت از زنان.
بيتون مى‏گويد: ديدن آهو در خواب، تعبير خوبى دارد. براى افراد جوان، نشانه‏ى دوستى‏هاى پاك و عميق و براى متأهل، نشانه‏ى دوام و پادارى زندگى است. اگر ديديد كه آهو شكار كرده‏ايد، دليل آن است كه در اهداف و آرزوهاى خود، شكست خواهيد خورد. اگر آهو را در خواب به صورت آزاد ديديد، دليل آن بود كه شما با تصميم نادرست، شانس بزرگى را در زندگى از دست خواهيد داد. اگر آهوى رام را ديديد، با بچه‏هاى خود اوقات و احوال خوبى خواهيد داشت.

آهنگ

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه با آهنگ تندى مى‏رقصيد، علامت آن است كه در زندگى خود كمتر شادى و خوشحالى برايتان پيش خواهد آمد. اگر در خواب، يكى از دوستان خود را در حال رقص با آهنگ تندى ببينيد، دوست شما در آينده صاحب روحيه و زندگى شاد و پراميدى خواهد شد.
برايت مى‏گويد: اگر خودتان را در حال خواندن آهنگ ببينيد، موقعيتى را كه قبل از اين در جامعه داشتيد، از دست خواهيد داد. اگر خود را در حال آهنگ سازى ببينيد، دوستان ناباب زيادى دور و بر شما را خواهند گرفت. ديدن آهنگ ساز در خواب، به معنى عشق دايم و بسيار صادقانه مى‏باشد.

آيينه

محمد بن سيرين گويد: آيينه در خواب، جاه و ولايت بود. اگر بيند كه آيينه به كسى داد، دليل كند كه مال و متاع خويش پيش كسى نهد. اگر بيند كه در آيينه سيمين نگاه مى‏كرد، كه از حرمت و جاه خويش كراهت بيند، زيرا كه معبران آيينه سيمين را مكروه بينند و دانند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن آيينه به خواب شش وجه بود. اول: زن. دوم: پسر. سوم: جاه و فرمان. چهارم: يار و دوست. پنجم: انباز. ششم: كار روشن. و هم او گويد: اگر مردى غريب آيينه در خواب بيند، دليل كه زن خواهد و بزرگى يابد و اگر دختر بيند، دليل است كه شوهر خواهد و بر شوهر عزيز و گرامى بود. اگر بيند كه مردى مجهول آيينه بدو داد و در وى نگريست، دليل كند به ديدن دوستى غايب، شادمان شود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه در آيينه‏اى به خود نظر مى‏كنيد، علامت آن است كه بيمارى سختى خواهيد گرفت و درد و رنج زيادى شما را فرامى‏گيرد. اگر آيينه‏اى شكسته در خواب ببينيد، نشانگر اين است كه به زودى خبر مرگ يكى از نزديكان را به شما اعلام مى‏نمايند.
اچ ميلر مى‏گويد: ديدن آيينه در خواب، به معنى شناخت بيشتر از خودتان است. اگر ديديد كه آيينه‏ى روربروى شما بسيار مات و كدر است، دليل آن است كه شما خود را آدمى بسيار خوب و با شخصيت فرض مى‏كنيد. اگر ديديد كه دستور درست كردن آيينه را مى‏دهيد، بدانيد كه كسى در حال تدارك يك خيانت بزرگ به شما مى‏باشد.

آينده‏ نگرى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه از آينده باخبر هستيد، بيانگر آن است كه در شغل و كار كنونى شما تغيير و تحولات وسيعى به وجود آمده و شما در اين راه رنج و درد بسيار زيادى را تحمل خواهيد كرد.
منبع:دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.