محدوده قانون کپی رایت

افراد ماهر سینما و تلویزیون فعال در پخش شرکت های موزیک خشمگینانه علیه افرادی که از نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه استفاده می‌کنند، شکایت دارند. بسیاری از استفاده کنندگان حس می کنند که به اندازه کافی اطلاعات ندارند ودر حوزه هایی بدون امنیت کافی قرار گرفته‌اند.
شنبه، 20 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محدوده قانون کپی رایت
محدوده قانون کپی رایت
محدوده قانون کپی رایت





رعایت نکردن کپی رایت ممنوع می‌باشد اما باز هم لحظه به لحظه ابزارهای جدیدی پیدا می‌شوند که این حق را برای موزیک‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و یا بازی‌ها بر می‌دارند و قفل آن را می‌شکنند.

در محدوده قانون، چه چیزی هنوز مجاز است؟

افراد ماهر سینما و تلویزیون فعال در پخش شرکت های موزیک خشمگینانه علیه افرادی که از نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه استفاده می‌کنند، شکایت دارند.
بسیاری از استفاده کنندگان حس می کنند که به اندازه کافی اطلاعات ندارند ودر حوزه هایی بدون امنیت کافی قرار گرفته‌اند.
ما در اینجا برای کمک به شما قوانین کپی‌رایت را برای شمابازگو می‌کنیم.

- کپی کردن شخصی: مجاز، اما شاید فقط در ظاهر:

در مورد موزیک‌ها و فیلم‌ها کپی کردن شخصی یک سی‌دی و یا دی‌وی‌دی مجاز می‌باشد اما باید بدانید که شما در حقیقت اجازه این کار را ندارید: کپی کردن از پایه و اساس تنها شامل آهنگ‌های مجاز می شود که شما به عنوان صاحب این شی می‌توانید از آن استفاده شخصی کنید. مثلا کپی گرفتن ازبرنامه برای دیدن آن در ماشین و یا کپی کردن برای اشخاصی که با آنها ارتباط شخصی دارید مثلا اقوام و دوستان. این کپی باید بدون دریافت و یا پرداخت پولی انجام شود و در آخر: کپی رایت را حتی برای استفاده شخصی نیز نمی توان از بین برد.

- کپی آنالوگ:

تاکنون از طریق هیچ یک از مراجع قانونی ثابت نشده که آیا کپی کردن موزیک‌های دارای کپی رایت و همچنین فیلم‌ها نشان دهنده زیر پا گذاشتن این قانون می باشد یا خیر؟ از خروجی آنالوگ کارت صدا یا خروجی سیستم برای ضبط کردن به لحاظ فنی، شکستن قفل محسوب نمی‌شود. ما اینگونه گمان می کنیم که این راه هنوز هم قانونی باشد.
کپی کردن از طریق نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه ممنوع است:
نسخه اولیه فایل دارای کپی رایت باید از منابع مجاز تهیه شده باشد، بدینوسیله اجازه داده نمی شود، از کپی غیرقانونی گرفته شده، کپی گرفت. کپی کردن از موزیک‌ها از طریق نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه که در اینترنت موجود است نیز ممنوع می باشد. مگر اینکه صاحب امتیاز آن این اجازه را به ما بدهد.

- بریدن تکه‌ایی از رادیوهای وب:

کسانی که با رادیوهای وب کار می کنند. می بایست مبلغی را به ایستگاه پخش و یا شرکتهای فعال در این زمینه پرداخت کند لذا می توانید از قسمت‌هایی که پخش می‌شود برای استفاده شخصی بر روی هارد خود قسمت‌هایی را انتخاب کرده و سپس بر روی سی دی رایت کنید و یا بر روی MP۳-Player بگذارید.
البته در اختیار دیگران قرار دادن این تکه‌ها از طریق نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه غیرقانونی می باشد. باید گفت که در این میان خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که شرکت‌های موسیقی قصد دارند تلاش کنند تا بریدن تکه‌هایی از موسیقی پخش شده در رادیوی وب را به کلی ممنوع کنند
منبع:http://www.academist.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.