باتری هایی که مشابه شیشه های سکوریت، می شکنند

محققین از آزمایشگاه ملی Oak Ridge در تنسی، راهی پیدا کردند که موجب می شود باتری های یون لیتیمی قالیت ارتجاعی بهتری در برابر خرابی های مکانیکی، داشته باشند. نمونه ی آزمایشی از این
شنبه، 19 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
باتری هایی که مشابه شیشه های سکوریت، می شکنند
باتری هایی که مشابه شیشه های سکوریت، می شکنند

نویسنده: یون یو
مترجم: حبیب الله علیخانی
 

محققین از آزمایشگاه ملی Oak Ridge در تنسی، راهی پیدا کردند که موجب می شود باتری های یون لیتیمی قالیت ارتجاعی بهتری در برابر خرابی های مکانیکی، داشته باشند. نمونه ی آزمایشی از این باتری ها، با الهام گرفتن از شیشه ی سکوریت ایمن، تولید شده است که می تواند در زمان خرابی، ترک خورده و به دو نیم تقسیم شود. با برش الگوهای مربوط به داخل این باتری ها و تولید باتری های مسطح، محققین نمونه ی آزمایشی از این باتری ها تولید کرده اند که به گونه ای طراحی شده است که در زمان تخریب، در طول خط مشخص شده ای برش پیدا می کنند. این مسئله از بروز ایجاد مدار باز جلوگیری می کند. محققین نتایج حاصل از این کشف را در جولای امسال منتشر می کنند.
باتری های لیتیمی مدار کوتاه، می توانند منجر به واکنش های خطرناکی شود که حتی می تواند منجر به انفجار نیز بشود. شما احتمالا مشکل انفجار گوشی های سامسونگ گلکسی نوت 7s یادتان هست. در حقیقت این باتری ها همچنین در خودروهای الکتریکی و بواسطه ی تصادف، آتش می گیرند. با برش الگوهای مربوط به داخل این باتری ها و تولید باتری های مسطح، محققین نمونه ی آزمایشی از این باتری ها تولید کرده اند که به گونه ای طراحی شده است که در زمان تخریب، در طول خط مشخص شده ای برش پیدا می کنند. این شکست فاجعه بار نیست. بنابراین، باتری پس از شکسته شدن نیز کار می کند. محققین نمونه های آمایشی این باتری را با پرتاب دارت به سمت آنها مورد بررسی قرار دادند و فهمیدند که در زمان خرابی و شکسته شدن، این باتری ها هنوز 93 % از توان خود را دارا می باشند.
این محققین ادعا کرده اند که روش جدید نه تنها به میزان اندکی هزینه های تولید باتری را افزایش می دهد. در حالی که نتایج اولیه امیدبخش است، محققین باید به این مسئله دقت کنند که آزمون های انفجار باید پیش از استفاده از این باتری ها در گوشی های هوشمند، انجام شود.
استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع راسخون، بلامانع می باشد.
منبع تحقیق :

https://www.insidescience.org
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما