اینستاگرام و خودتخربیی

هنگامی که شما صفحه اینستاگرام خود را پیمایش می‌کنید و دیگران را مشاهده می‌کنید، خودتان را با آنها مقایسه نکنید. زیبایی طبیعی خود را در فراموش نکنید و هرگز احساس نکنید که شما باید با شخص دیگری رقابت کنید و یا اینکه تغییر خاصی در خودتان ایجاد کنید تا شبیه آنها شوید؛
شنبه، 2 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اینستاگرام و خودتخربیی
آنچه هستی خود باش، مقایسه تو را از خودت دور خواهد کرد
اینستاگرام و خودتخربیی
نویسنده: AIM Editor, August 27, 2017
مترجم: وحید کرمی
 


پیام ویژه به خواهران مسلمانم

هنگامی که شما صفحه اینستاگرام خود را پیمایش می‌کنید و دیگران را مشاهده می‌کنید، خودتان را با آنها مقایسه نکنید. زیبایی طبیعی خود را در فراموش نکنید و هرگز احساس نکنید که شما باید با شخص دیگری رقابت کنید و یا اینکه تغییر خاصی در خودتان ایجاد کنید تا شبیه آنها شوید؛ چراکه این نوع تغییرات مثل تغییرات و افکت‌های روی عکس هستند که می‌خواهند عکس زیباتر جلوه کند و حقیقتی ندارند.
این  نوع از "کمال" اسطوره و افسانه‌ای بیش نیست. یعنی این ایده که ما به دنبال یک فرد خاص باشیم و خود را شبیه به او بکنیم، نیاز به ریشه کن کردن خودمان و ذهن خودمان دارد؛ چرا که این تفکر، به خودتخریبی منجر خواهد شد.
نیازی نیست که ما برای خرسندی فالوورها و طرفداران خود در شبکه‌های اجتماعی، خودمان را بی‌عیب و نقص جلوه دهیم و یا چیزی که نیستیم، جا بزنیم و یا  ژست‌های خاص بگیریم.
خودت را قبول داشته باش. خودت را با همه چیزهایی که خدا به تو داده بپذیر.

 
بیشتر بخوانید: هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!

شخصا من ساعت‌ها در اینستاگرام و صفحه شخصی خودم مشغول بودم و  بارها با چهره‌های عمومی که عکس‌های خود را بی‌ادبانه ارسال می‌کردند، و همچنین کامنت‌هایی که درباره‌ «اهداف زندگی» صحبت می‌کردند،‌ مواجه شدم و همگی این‌ها در این رسانه‌های جمعی،  درواقع در حال کشتن «حقیقت» هستند نه به دنبال نشان دادن آن.
ما خود را «با چگونه نگاه شدن» می‌آزاریم و تقریبا برای رضایت و خرسندی دیگران زندگی می‌کنیم به جای اینکه رضایت و خرسندی اصلی و حقیقی خالق خود را در نظر بگیریم.
ما در عصر دیجیتال و رقوم زندگی می‌کنیم. مردم از فیلترها، فتوشاپ و سایر روش‌ها استفاده می‌کنند تا خودشان را رنگ و لعاب دهند، مثل اینکه هیچ  فردایی برای آنها نیست و آنها فقط برای امروز زندگی می‌کنند بدون کوچک‌ترین توجه به اینکه خودشان در حال تخریب خود هستند.
هزاران و شاید میلیون‌ها نفر احساس بی ارزشی و  حقیر بودن می‌نمایند، زیرا آنها احساس می‌کنند که استانداردهای جامعه را برآورده نمی‌کنند و این  بیشتر زمانی است که می‌خواهند حضور فیزیکی در جامعه داشته باشند.
آنها احساس می کنند که اگر ابروهایشان کمانی نیست یا اگر پنکک نزنند، در این صورت حتما مشکلی دارند ... چه غم انگیز!
نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که اکثر چهره‌ها و شخصیت‌هایی که دختران جوان دنبال آن‌ها هستند، جراحی‌های زیبایی متعدد داشته‌اند تا به این زیبایی دیده شوند!
از  لب‌های پروتز تا دیگر زیبایی‌ها، هیچکدام واقعیتی ندارند و همگی ظاهرسازی هستند و این تو هستی که واقعی هستی.
بر آنچه که x و y به آن می‌مانند، متمرکز نشوید. بر شادی‌ها و چیزهای واقعی در زندگی تمرکز کنید.
 زیبایی‌ محو می‌شود و این رشد و تکامل روحی و ذهنی شما پایدار و مهم تر است.
پس لطفا احساس نکنید نیاز به تغییر خود دارید تا دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید، زیرا شما نمی‌توانید همه را تحت تاثیر قرار دهید و اگر واقعا می‌خواهید کسی را خوشحال کنید، لطفا آن کس خالقتان باشد نه  مخلوق و آفریده او.
از این پس وقتی خود را در آینه نگاه می‌کنید، به خودتان بگویید که زیبا هستید و به یاد داشته باشید که هیچ کس، حق ندارد به شما دیکته کند که چطور باید دیده شوید.
 
با عشق     
خواهر دیگر شما
 
برگرفته از سایت: www.aimislam.com
منبع: راسخون
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.