تعبیر خواب ، حرف ح

بيتون مى‏گويد: اگر زنى در خواب مشاهده كند كه حامله است، به اين معناست كه براى مدتى زندگى سختى خواهد داشت. اگر زن باردارى در خواب مشاهده كند كه حامله است، بيانگر زايمان بى‏خطر است. اگر دخترى پاكدامن در خواب خود را حامله ببيند به معناى آن است كه دست به كارهاى ناپسند مى‏زند. برايت مى‏گويد: اگر مردى خواب ببنيد كه حامله است، يعنى دست به كارهاى جديد مى‏زند اگر در خواب كسى را ببينيد كه حامله است، به اين معناست كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.
شنبه، 27 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب ، حرف ح
حرف ح
تعبیر خواب ، حرف ح

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور



حاكم

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب حاكمى را ديديد، تعبيرش اين است كه به سعادت و ثروت مى‏رسيد.

حالت چهره

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب چهره‏ى خود را خسته و افسرده ببينيد، به اين معناست كه بايد با دقت بيشترى به انجام كارهايتان بپردازيد. ديدن چهره‏هاى خسته و افسرده در خواب، علامت بدشانسى است.

حاملگى

بيتون مى‏گويد: اگر زنى در خواب مشاهده كند كه حامله است، به اين معناست كه براى مدتى زندگى سختى خواهد داشت. اگر زن باردارى در خواب مشاهده كند كه حامله است، بيانگر زايمان بى‏خطر است. اگر دخترى پاكدامن در خواب خود را حامله ببيند به معناى آن است كه دست به كارهاى ناپسند مى‏زند.
برايت مى‏گويد: اگر مردى خواب ببنيد كه حامله است، يعنى دست به كارهاى جديد مى‏زند اگر در خواب كسى را ببينيد كه حامله است، به اين معناست كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.

حب خوردن (قرص خوردن)

محمد بن سيرين گويد: حب خوردن در خواب. اگر بيند از براى بيمارى خورد و ديد كه در خوردن آن شفا و منفعت يابد، دليل بر خير و منفعت كارها كند اگر بيند كه از دارو خوردن او را منفعت نبود، تأويلش به خلاف اين است.

حج

محمد بن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه به حج همى رفت، دليل كه خداى تعالى او را حج روزى كند، اگر بيمار است عافيت يابد، اگر وام دارد وامش گذارده گردد، اگر بيم دارد ايمن شود، اگر در سفر است به سلامت بازآيد. اگر بيند كه به حج همى رفت و حج از وى فوت شود، دليل كه عمرش دراز شود و كارش به نظام بود.
كرمانى گويد: اگر بيند در حرام لبيك مى‏زد، دليل كه او را ترس و بيم است. اگر بيند حج بر وى واجب شد، ليكن قصد حج نمى‏كرد، دليل كه در امانت خيانت كند. اگر بيند روز عرفه است، دليل كه با كسى صلح كند. اگر بيند در كعبه نماز مى‏كرد، دليل كه از بزرگان و مهتران كارش نيكو شد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: حج كردن در خواب بر هفت وجه است. اول: تزويج كردن. دوم: كنيزك خريدن. سوم: زيارت پادشاه كردن. چهارم: نيكويى بر مردمان. پنجم: سعى كردن در كار خير. ششم:مزد و ثواب نمودن. هفتم: به صحبت اهل علم است.

حجامى (حجامت كردن)

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند حجامى بيگانه در جايگاهى بيگانه او را حجامت كرد، دليل كه كتابى نويسد و ولايتى در گردن خود كند. اگر بيند كسى كه او را حجامت كرد دوست او بود، دليل كه امانتى به وى سپارد. اگر دشمن است از شر او ايمن شود و از غم فرج يابد و اگر آن كس جوانى بود همين تأويل را دارد، اگر پير است عز و بزرگى يابد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه پيرى را حجامت كرد، كارش نيكو شود. اگر بيند پادشاهى را حجامت كرد، دليل كه مقرب پادشاه شود و كام يابد. اگر بيند جوانى را حجامت كرد، دليل كه دشمن بر او ظفر يابد. اگر بيند شيشه‏ى او بشكست دليل كه زنش بميرد يا او را طلاق دهد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن حجامت به خواب، دليل بر هفت وجه است. اول: امانت گذاردن. دوم: شرط خواندن. سوم: ولايت يافتن. چهارم: شادمان شدن. پنجم: با پيران صحبت داشتن. ششم: سنت پيغمبر نگاه داشتن. هفتم: اگر عالم است از علم معزول شدن، خاصه چون بيند كه حجام جوان است. اگر حجام پير است، دليل كه از علت رسته شود. بعضى از معبران گويند: اگر حجام جوان بيند، اگر پير، دليل كه دروغ بر وى گواهى دهند و از آن او را بيم هلاك است و حجام به قول بعضى كاتب و جراح است و بعضى از معبران گويند كه كار او گشاده شود.
برايت مى‏گويد: حجامت كردن در خواب، به اين معناست كه دچار غم و اندوه مى‏شويد.

حد زدن

محمد بن سيرين گويد: حد زدن در خواب، دليل بر فراهم كردن كار زنان كند. اگر بيند كه او را حد مى‏زند، تأويلش به خلاف اين است.
جابر مغربى گويد: اگر كسى را بيند حد مى‏زدند، بيننده را نيك است و نيز دلالت بر صلاحيت او بود و صاحب خواب اگر مفسد است، دليل بر رنج و اندوه است.

حراج

بيتون مى‏گويد: شركت كردن در حراج، نشان‏دهنده‏ى سود مالى است.
هانس كورت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه وسيله‏اى را با قيمت حراج شده‏ى آن مى‏خريد، به اين معناست كه به يكى از اهداف مهم خود خواهيد رسيد.

حركت

برايت مى‏گويد: حركت كردن با ماشين، نشان‏دهنده‏ى آن است كه بايد مراقب سلامتى خود باشيد. اگر خواب ببينيد كه به مسافرت مى‏رويد، به اين معناست كه از انجام يكى از كارهايتان منصرف مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه با گروهى حركت مى‏كنيد، به اين معناست كه يكى از كارهاى عقب‏افتاده‏ى خود را به پايان مى‏رسانيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب گروهى را در حال حركت ببينيد، نشان‏دهنده‏ى آن است كه موضوعى باعث پريشانى شما مى‏شود. اگر در خواب گروهى را در حال تشييع جنازه ببينيد، دلالت بر غم و اندوه دارد. اگر خواب ببينيد با گروهى كه مشعل به دست دارند حركت مى‏كنيد، نشانه‏ى افراط در لذت‏ها است.

حرم

محمد بن سيرين گويد: به تازى جاى امن و ايمن است. اگر بيند كه در حرم كعبه بود، دليل كه از آفات دنيا ايمنى يابد و او را حج روزى شود.
كرمانى گويد: اگر بيند در حرم پادشاه يا در حرم مردى بزرگوار شد، دليل كه از شر پادشاه ايمن شود و باشد كه از پادشاه چيزى بدو رسد و معبران گويند: او را حاجت افتد به اهل آن حرم. اگر بيند پادشاه او را در حرم خويش خواند و آن جا مقيم شد، دليل كه كارهاى پادشاه شروع كند و كارها كند كه او را بدنامى حاصل شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: اگر بيند به حرم پادشاهى عادل رفت، دليل كه از وى كارها صادر شود. اگر بيند به حرم پادشاهى ظالم رفت، دليل كه كارى كند كه از آن بدنامى يابد.
بيتون مى‏گويد: محافظت كردن از حرم، به معناى انجام كارهاى ناپسند است. اگر زنى خواب ببيند كه در حرمى زندگى مى‏كند، بيانگر آن است كه در انجام كارها بايد دقت بيشترى انجام دهد.

حروف الفبا

برايت مى‏گويد: ياد گرفتن حروف الفبا در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد. نوشتن حروف الفبا پشت سر هم،به معناى آن است كه در كارها نظم بيشترى به كار مى‏بريد.

حروف رمز

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب حروف رمز را ببينيد، به اين معناست كه در زمينه‏هاى مختلف مطالعات بيشترى انجام مى‏دهيد.

حزن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را محزون و ناراحت ببينيد، به اين معناست كه به خاطر انجام كارى دچار يأس مى‏شويد. ديدن افراد غمگين در خواب، بيانگر جدايى از دوستان است.

حساب

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى در خواب بيند كه حساب مى‏كرد با كسى ديگر دليل كه در محنت و عذاب افتد و خود را به كار زشتى بدارد كه بدان مثل زنند كه: «الحساب عند السدر». يعنى شمار نزديك خرمنگاه است و حضرت رسول صلى الله عليه و سلم فرمايد: «من توقس بالحساب عدب».
كرمانى گويد: اگر كسى بيند در قيامت حق تعالى با وى حساب مى‏كرد و حساب بر وى آسان است، دليل بر رستگارى و خير كند. اگر به خلاف اين است، بد باشد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: حساب قيامت را در خواب ديدن بر شش وجه است. اول: پادشاه ظالم. دوم: دل‏مشغولى. سوم: سختى و رنج. چهارم: بدحالى. پنجم: اندوه و عزا. ششم: عمر كوتاه.

حسادت

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد شخصى به شما حسد مى‏ورزد، به اين معناست كه دچار گرفتارى مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد به ديگران حسادت مى‏كنيد، بيانگر آشنايى با افراد جديد است. اگر كسى خواب ببيند كه به همسر خود حسادت مى‏كند، به اين معناست كه موضوعى باعث پريشانى او مى‏گردد.

حس بويايى

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه حس بويايى خود را از دست داده‏ايد، نشانه‏ى توطئه‏ى دشمنان است. حس كردن بوهاى خوب، بيانگر خوش‏شانسى است. حس كردن بوهاى بد در خواب، نشانه‏ى داشتن لحظات غم‏انگيز است.

حس شنوايى

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه حس شنوايى خوبى داريد، به اين معناست كه در كارهايتان موفق مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه حس شنوايى خود را از دست داده‏ايد، بيانگر غم و اندوه است.

حشرات

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى حشرات در خواب، بيانگر گرفتارى و داشتن لحظات غم‏انگيز است. ديدن حشرات موذى در خواب، بيانگر آن است كه با تلاش فراوان به حل مشكلات مى‏پردازيد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب حشره‏اى شما را نيش بزند، به اين معناست كه دچار ضرر مالى مى‏شويد. كشتن حشرات در خواب، نشان‏دهنده‏ى به پايان رسيدن مشكلات است. ديدن حشره بيد در خواب بيانگر بروز افسردگى است.

حشره‏كش

بيتون مى‏گويد: ديدن حشره‏كش در خواب، بيانگر گرفتارى و دردسر است.

حصار

محمد بن سيرين گويد: اگر ديد به حصارى اندر شد، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود. اگر بيند از حصار بيرون آمد يا كسى او را از حصار بيرون كرد، دليل كه دشمن بر وى ظفر يابد.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند كه در حصارى محكم بود و آن حصار ملك او بود، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود. اگر بيند از حصارى بيرون آمد به خلاف اين است.
جابر مغربى گويد: اگر كسى خود را در حصار بيند نعمت و روزى بر وى فراخ گردد و، دليل بر خير و صلاح دين است. اگر به خلاف اين است، دليل بر تباهى حال و بستگى كارهاى او بود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه دور خانه‏ى خود را حصار چوبى كشيده‏ايد، بيانگر آن است كه به خاطر گفته‏ى ديگران دست به كارهايى مى‏زنيد كه دچار ضرر مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: مشاهده‏ى حصار در خواب، به اين معنى است كه به خاطر رسيدن به اهداف خود موانعى پيش رو خواهيد داشت. بالا رفتن از حصار، به معناى حل مشكلات است.

حصبه

بيتون مى‏گويد: مبتلا شدن به بيمارى حصبه در خواب، بيانگر آن است كه بايد بيشتر مراقب دشمنان باشيد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه ديگران به بيمارى حصبه مبتلا شده‏اند، معنايش آن است كه در اثر انجام كارهاى سخت، افسرده مى‏شويد.

حصير

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند حصير داشت يا كسى بدو داد، دليل كه به قدر بزرگى و كوچكى حصير خود، منفعت بدو رسد. اگر بيند حصير مى‏بافت، دليل كه عاشق و مبتلا شود بر زنى. اگر بيند حصيرى مى‏بافت دون و كم‏بها بود، دليل كه آن زن بى‏اصل و درويش است. اگر بيند حصير پاكيزه و قيمتى بود، دليل كه زن محتشم و اصيلى بود.
جابر گويد: اگر بيند كه حصير مى‏بافت و مى‏فروخت، دليل كه او را غم و اندوه رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن حصير در خواب بر سه وجه است. اول: زن. دوم: منفعت به قدر و قيمت آن. سوم: خواستار كارى كه از آن وى را ملامت رسد و بدنامى حاصل شود.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى حصير در خواب، به اين معناست كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود. بافتن حصير پاره در خواب، نشان‏دهنده‏ى شنيدن اخبار مهم است.

حضرت داوود

بيتون مى‏گويد: اگر كسى در خواب حضرت داوود )ع( را ببيند، بيانگر آن است موضوعى باعث پريشانى او مى‏گردد.

حفارى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه مشغول كندن جايى هستيد، به اين معناست كه تلاش مى‏كنيد تا زندگى خوبى داشته باشيد. اگر در حين حفارى، شى‏ءاى را پيدا كنيد نشان‏دهنده‏ى آن است كه ثروتمند مى‏شويد. اگر در حين حفارى به آب برسيد، بيانگر آن است كه تلاش‏هاى شما بى‏نتيجه مى‏ماند. اگر در خواب مشاهده كنيد كه براى پى ساختمان، حفارى مى‏كنيد يعنى در كاهايتان پيشرفت مى‏كنيد.

حفره

بيتون مى‏گويد: افتادن به داخل حفره در خواب، نشان‏دهنده‏ى بدبختى و بدشانسى است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه به درون حفره‏اى مى‏رويد و يا به آن نگاه مى‏كنيد، به اين معناست كه به خاطر به دست آوردن ثروت دست به كارهاى خطرناك مى‏زنيد.

حقوق

اچ ميلر مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه حقوق گرفته‏ايد، به اين معناست كه به خاطر نعمت‏هايى كه داريد شكر نمى‏كنيد. اگر در خواب شخصى را در حال حقوق گرفتن ببينيد، به اين معناست كه آن فرد دچار گرفتارى مى‏شود.

حقوقدان

برايت مى‏گويد: معاشرت با افراد حقوقدان در خواب، به معناى درگيرى و نزاع مى‏باشد.

حقه‏باز

برايت مى‏گويد: اگر دخترى در خواب ببيند كه با شخص حقه‏بازى آشنا شده است، يعنى ازدواجى مبارك انجام مى‏دهد.

حقيقت

برايت مى‏گويد: اگر در خواب حقيقتى را براى كسى بازگو كنيد، به اين معناست كه شما انسان درستكارى هستيد.

حكايت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه مشغول خواندن حكايتى هستيد، به اين معناست كه روزهاى خوبى پيش رو داريد. اگر در خواب يك حكايت مذهبى بشنويد و يا براى كسى تعريف كنيد، به اين معناست كه وظايف دينى خود را به خوبى انجام مى‏دهيد.

حكم

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه حكمى در مورد شما اجرا مى‏شود، به اين معناست كه كار مهمى را انجام مى‏دهيد. اگر حكمى در رابطه با فرد ديگرى اجرا شود، تعبيرش اين است كه به خاطر رفتار اطرافيان، غمگين مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: اگر حكم اعدام كسى را در خواب ببينيد، يعنى حرف‏هاى نادرستى پشت سر شما زده مى‏شود. اگر در خواب حكم قتل كسى را بدهيد، به معناى جدايى از دوستان است.

حكمت

محمد بن سيرين گويد: اگر به خواب بيند كه حكمت و علم مى‏خواند، دليل بود كه قرآن خواندن او را كرامت گردد. اگر بيند كتابى در حكمت و علم بخريد، دليل كه مصحفى بخرد. اگر بيند كتاب حكمت بسوخت، دليل بر تباهى دين او بود.
كرمانى گويد: اگر بيند اوراق كتاب حكمت مى‏خورد، دليل است كه علم و حكمت بسيار خواند. اگر ديد اوراق حكمت مى‏دريد، دليل كه نمازها نگذارد. اگر بيند كتاب حكمت مى‏خواندند و او مى‏شنيد، دليل كه هوس علم و حكمت خواندن داشته باشد.

حلاجى

محمد بن سيرين گويد: حلاج در خواب مرد قوى بود كه كارهاى مردمان به دست او گشاده شود. اگر بيند كه حلاجى مى‏كرد، دليل كه او را با مردى به اين صفت كه گفتيم صحبت افتد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: حلاجى در خواب بر دو وجه بود. اول: منفعت. دوم: گشايش كارهاى فروبسته.

حلزون

بيتون مى‏گويد: ديدن حلزون در خواب، به اين معناست كه خطرى شما را تهديد مى‏كند. اگر خواب ببينيد كه حلزونى زير پايتان له شده، به اين معناست كه با فرد بدخلقى همنشين مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: خوردن حلزون به اين معناست كه بايد در كارها صبر پيشه كنيد. اگر خواب ببينيد كه حلزونى در خانه‏اش پنهان شده،به اين معناست كه نگران نتايج كارهاى خود هستيد.

حلق

برايت مى‏گويد: ديدن حلق در خواب، بيانگر داشتن لحظات خوب است. اگر خواب ببينيد كه گلويتان ورم كرده، به اين معناست كه در كارهايتان موفق مى‏شويد. ديدن گلوى لاغر در خواب، به معناى شكست در انجام كارهاست. اگر شخصى را ببينيد كه گلويش را بسته، نشانه‏ى آن است كه آن شخص تأثيرات مثبتى روى ديگران مى‏گذارد. درد گلو در خواب، نشانه‏ى تغيير و تحولات است.

حلق آويز كردن

برايت مى‏گويد: اگر كسى خواب ببيند كه خودش را از حلق آويزان كرده، نشانه‏ى بدبختى است.

حلقه

بيتون مى‏گويد: ديدن حلقه در خواب، نشان‏دهنده‏ى موفقيت در انجام كارهاست. مشاهده‏ى حلقه‏ى شكسته در خواب، بيانگر دعوا و نزاع است. اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه حلقه‏ى ازدواجش گران‏قيمت است، بيانگر آن است كه با مرد مهربان و خوبى ازدواج مى‏كند. گم كردن حلقه‏ى ازدواج در خواب، بيانگر غم و اندوه است. ديدن حلقه ازدواج در انگشت ديگران، به معناى انجام كارهاى ناپسند است.
برايت مى‏گويد: پيدا كردن حلقه ازدواج در خواب، به معناى دلبستگى به جنس مخالف است. اگر خواب ببينيد كه حلقه‏ى ازدواجتان را از دست خود درمى‏آوريد، به اين معناست كه كارهاى نادرستى انجام مى‏دهيد.

حلوا

محمد بن سيرين گويد: حلوا در خواب مال بود، كه به دست پادشاه گذشته باشد و حرام بود. حلواى خشك دليل بر مال و اندوه كند، به جهت زعفران كه در آن بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: حلوا در خواب مال بسيار است و دين خالص. خوردن يك لقمه از آن، دليل فرزند بود. خوردن حلوايى كه در آن مغز بادام يا مغز باشد، دليل كه از مردى بخيل به او چيزى رسد به قدرى كه خورده.
جابر گويد: حلوا خوردن در خواب، دليل است كه به قدر آن مال حاصل گردد چون زردى زعفران در آن نباشد. اگر سفيد بود بهتر بود و حلوافروش در خواب مردى لطيف‏زبان و خوش‏طبع بود.

حماقت كردن

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه دچار حماقت شده‏ايد، يعنى در كارهايتان پيشرفت مى‏كنيد.

حمالى

محمد بن سيرين گويد: حمالى در خواب خطر بود از جهت گناه و معصيت بسيار قوله تعالى: «ليحملوا اوزارهم كاملة يوم القيامة». (نحل، 25) جابر گويد: اگر بيند حمالى بهر ديگران مى‏كرد بى‏اجرت و كرايه، دليل كه با مردى خير و احسان كند و آن به صاحب خواب بازگردد. اگر ديد حمالى مى‏كرد و مزد مى‏گرفت، دليل غم و اندوه است خاصه بار گران باشد و از آن گرانى او را رنج و غم رسد.

حمام

هانس كورت مى‏گويد: اگر دخترى در خواب خود را در حمام بيند، نشان‏دهنده‏ى انجام كارهاى نادرست است.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه با آب ولرم حمام مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه زندگى خوبى داريد. اگر با آب داغ حمام كنيد، نشانه‏ى آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر با آب سرد مشغول حمام باشيد، به معناى شكست دشمنان است. اگر خواب ببينيد كه در رودخانه‏اى مشغول حمام هستيد، به معناى آن است كه قدرت فراوانى به دست مى‏آوريد.

حمام بخار

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى حمام بخار، بيانگر همنشينى با افراد بداخلاق است. بيرون آمدن از حمام بخار، نشان‏دهنده‏ى موفقيت در انجام كارهاست.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در حمام بخار نشسته‏ايد، به اين معناست كه مشكلاتتان به زودى حل مى‏شود و به اهداف خود مى‏رسيد.

حنا

كرمانى گويد: اگر بيند حنا بر دست و پاى خود مى‏نهد، دليل كه خويشان و اهل بيت خود را بيارايد و مزين كند، ليكن در دين وى را كراهت بود و بعضى گويند: حال خويشان و اهل بيت پوشيده كند. اگر اين خواب را كسى بيند كه حنا بستن او را نشايد، دليل كه او را غم و اندوه رسد، لكن زود فرج يابد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: حنا بستن در خواب بر سه وجه است. اول: آرايش خويشان. دوم: ستر اهل بيت. سوم: غم و اندوه.

حوا

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب حوا را ببينيد، يعنى با يكى از اطرافيانتان اختلاف نظر پيدا مى‏كنيد. اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه در تئاترى نقش حوا را بازى مى‏كند، به اين معناست كه اگر مراقب نباشد دچار اشتباه مى‏گردد.

حورى و پرى

برايت مى‏گويد: ديدن حورى يا پرى در خواب، نشانه‏ى خوش‏شانسى است. اگر خواب ببينيد كه با يك پرى مشغول گفت‏وگو هستيد، يعنى به زودى ازدواج مى‏كنيد.

حوض

محمد بن سيرين گويد: اصل حوض در خواب علم و دانش است. اگر بيند خويشتن با آب حوض همى شست، دليل كه توفيق يابد و از گناه و عصيان بازايستد. اگر ديد همه‏ى آب حوض فروبرد و آن آب او را خوش آمد، دليل كه عمر خود به سلامت گذراند و مالش زياد شود. اگر اهل علم است علمش زياد شود.
كرمانى گويد: اگر بيند تن و جامه‏ى خود به حوض مى‏شست، دليل كه اهل بيتش توبه كنند و سيرت نيك و راه دين جويند. اگر بيند جامه‏ى خود به حوض بشست و پليدى از جامه در زير آب ظاهر گشت، دليل كه به علم كار نكند و به بدى در ميان خلق مشهور شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن حوض در خواب بر چهار وجه است. اول: مردم با منفعت. دوم: مردى توانگر. سوم: مال جمع كرده. چهارم: عالمى كه از وى علم و نفع حاصل كنند.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى حوض در خواب، بيانگر خوش‏شانسى است. اگر در خواب حوضى با آب‏هاى گل‏آلود ببينيد، نشان‏دهنده‏ى بحث و نزاع در خانواده است. ديدن حوضى پر از ماهى با آب‏هاى زلال، بيانگر سود مالى است و اگر آب حوض كثيف باشد، يعنى بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه داخل حوض ماهى مى‏افتد: يعنى به سعادت مى‏رسد اما اگر آب حوض كثيف باشد، نشانه‏ى بدبختى است.

حوض كوثر

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند قيامت برخاست و خلق را نزديك حوض كوثر جمع مى‏كردند، دليل كه پادشاهى پيدا شود در ميان خلق عدل و داد كند. اگر بيند از حوض كوثر يك جام بخورد، دليل كه مرگ او بر مسلمانى است. اگر بيند پيرامون حوض كوثر مى‏گشت و آب مى‏خواست و آب ندادند، دليل كه دشمن اولاد پيغمبر باشد. اگر بيند حضرت رسول صلى الله عليه و سلم او را آب داد و بخورد، دليل كه از شفاعت بهره يابد.
كرمانى گويد: اگر بيند نامش در حوض كوثر نوشته بودند و جامى بستد و از آن آب مى‏خورد، دليل كه او را با عالمى بزرگ صحبت افتد و از آن عالم او را منفعت دو جهانى حاصل شود.
جابر گويد: اگر بيند از حوض كوثر آب مى‏خورد، لكن آب وى تيره و ناخوش است، دليل كه بيننده منافق بود و او را از اخبار و قرآن هيچ خبر نباشد و اعتقادش بد است و دين اسلام در پيش وى حقير و خوار است. اگر بيند حوض كوثر به آن طريق است كه در اخبار آمده و از جمله آب حوض كوثر مى‏خورد، دليل كه او را نزد حق تعالى قدرى و محلى است و از جمله‏ى بزرگان دين است.

حياط

اچ ميلر مى‏گويد: ديدن حياط نشانه‏ى به دست آوردن موقعيت‏هاى بالاى اجتماعى است. اگر در خواب حياط مسجد يا كليسايى را ببينيد، نشانه‏ى خوش‏شانسى است. اگر خواب ببينيد كه در حياط مسجدى زندانى شده‏ايد، به اين معناست كه يكى از نزديكانتان از بيمارى نجات مى‏يابد. اگر در خواب ببينيد كه در حياط مسجد يا كليسايى وقت مى‏گذرانيد، بيانگر مرگ يكى از اطرافيانتان است.

حيله‏گر

بيتون مى‏گويد: آشنايى با افراد حيله‏گر در خواب، به معناى آن است كه عده‏اى قصد دارند مال و دارايى شما را به دست آورند. اگر در خواب مشاهده كنيد كه شخص حيله‏گرى هستيد، يعنى همنشينى با افراد شوخ و شاد را دوست داريد.

حيوانات

برايت مى‏گويد: ديدن حيوانات در خواب، نشانه‏ى آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند. ديدن يك حيوان نر در خواب، بيانگر سعادت و خوشبختى است. كشتن يك حيوان در خواب، نشانه‏ى ضرر مالى است. ديدن حيوانات درنده، بيانگر آن است كه مورد خيانت قرار مى‏گيريد.
منبع: دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
خلاصه دیدار فوتسال ایران 4-0 کویت
play_arrow
خلاصه دیدار فوتسال ایران 4-0 کویت
سپهبد انقلابی ارتش شاهنشاهی!
play_arrow
سپهبد انقلابی ارتش شاهنشاهی!
اینگونه تلاش می‌کنند ایران را آدم بده داستان نشان دهند!
play_arrow
اینگونه تلاش می‌کنند ایران را آدم بده داستان نشان دهند!
رئیس قوه قضاییه: در رابطه با حجاب قانون و مصوبه داریم
play_arrow
رئیس قوه قضاییه: در رابطه با حجاب قانون و مصوبه داریم
قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب
play_arrow
قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب
گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا
play_arrow
گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا
مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
play_arrow
مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
ایرانی‌ها وحشتناک شده‌اند و باید بدانیم ما ظرفیت نابودی داریم!
play_arrow
ایرانی‌ها وحشتناک شده‌اند و باید بدانیم ما ظرفیت نابودی داریم!
قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
play_arrow
قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
تلاش عجیب یک بازیکن فوتبال برای ترساندن مامور امنیتی
play_arrow
تلاش عجیب یک بازیکن فوتبال برای ترساندن مامور امنیتی
کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران
play_arrow
کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران
گلزنی دیدنی عزت‌اللهی مقابل الاتحاد کلب؛ خوشحالی شدید گزارشگر عربی از شاهکار سعید
play_arrow
گلزنی دیدنی عزت‌اللهی مقابل الاتحاد کلب؛ خوشحالی شدید گزارشگر عربی از شاهکار سعید
رکورد جدیدی که تهران به نام خود ثبت کرد!
play_arrow
رکورد جدیدی که تهران به نام خود ثبت کرد!
تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا
play_arrow
تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا
حکمت | ملاک ارزیابی آدم‌ ها! / استاد کاشانی
music_note
حکمت | ملاک ارزیابی آدم‌ ها! / استاد کاشانی