آزمایشات بیولوژیکی آمریکا

آزمایشات بیولوژیکی آمریکا محدود به کشور خاصی نمی‌باشد، اما اکثراً کشور‌های جهان سومی و فقیر، هدف آزمایشات بوده‌اند. آمریکا مدت‌هاست که به آزمایش بیماری‌های مرگ‌بار بر روی انسان‌ها اشتغال دارد.
شنبه، 20 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آزمایشات بیولوژیکی آمریکا
بدترین نکته در رابطه با این آزمایش این است که هیچ‌یک از افرادی که با این بیماری‌ها آلوده شدند و مورد آزمایش قرار گرفتند، در این باره مطلع نشده و نظرشان جلب نشده بود. روزنامه بوستون گلوب، اکتشافات مورخ پزشکی و استاد کالج ولسلی (Wellesley College) خانم «سوزان ام روربا» (Susan M . Reverby) را در سال ۲۰۱۰ چاپ کرد و نوشت: «این استاد کالج ولسلی، واقعیت وحشتناکی را کشف کرد: آزمایش‌های سفلیس در گواتمالا»؛ سپس توضیح می‌دهد که این استاد دانشگاه، چگونه به این اکتشاف دست یافته است:

این استاد کالج ولسلی، با تحقیق در پرونده‌های قدیمی در آرشیو پنسیلوانیا، موفق به کشف فوق‌العاده‌ای شد: دانشمندان دولت آمریکا در سال‌های دهه ۱۹۴۰ عمداً صدها نفر از شهروندان گواتمالا را به ویروس سفلیس و سوزاک آلوده کردند و بدون کسب اجازه از آنان، به آزمایش روی آن‌ها پرداختند. شواهدی در دست است که نشان می‌دهد تحقیقات وسیعی بر روی ویروس‌های جدید وجود دارد؛ برای مثال، یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه «ویسکانسن مدیسون» آمریکا، با تغییراتی بر روی ویروس آنفولانزا قابلیت گسترش آن را افزایش داده‌اند. پرفسور «پائول کیم»، در این مورد به رسانه‌ها گفته است که خطر ویروس جدید، بسیار بیشتر از انواع قبلی است و مرگ‌زایی آن را تا ۵۰ درصد تخمین زده است، که بسیار قوی‌تر از آنفولانزای اسپانیایی است که در سال ۱۹۱۹ منجر به مرگ ۴۰ میلیون نفر شد. برای این ویروس دستکاری‌شده، هیچ واکسنی موجود نیست و می‌تواند به راحتی به دستور سیاست‌مداران آمریکایی در هر کجا از جهان، شیوع داده شده و مرگ و میر فراوانی را موجب شود. به عقیده وی، اگر واکسنی هم موجود باشد، برای مردم عادی نبوده و یقیناً برای گروه‌های خاصی اختصاص خواهد یافت.بنا به نظریه پرفسور فرانسیس بویل، که قانون سلاح‌های بیوتکنولوژیک ضد تروریسم کنگره آمریکا را نوشته است، پنتاگون بخشی از دو دستورالعمل استراتژی ملی بوش در سال ۲۰۰۲ م، مبنی بر پیشبرد جنگ بیولوژیک و پیروزی در آن را دنبال می‌نماید. وی می‌نویسد: حکومت ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ م در ارتباط با مطالعات و تحقیقات مربوط به جنگ‌های بیولوژیکی 5/14 میلیارد دلار هزینه نموده است.

واکسن آنفولانزا

در فوریه ۲۰۰۹، یک کارخانه داروسازی آمریکایی در اروپا، اقدام به توزیع ۶۲ کیلو ماده اولیه بین شانزده آزمایشگاه در چهار کشور، برای تولید واکسن ویروس آنفولانزا کرد. یکی از دانشمندان کشور چک، تشخیص داد که این ماده حاوی دو ویروس زنده آنفولانزا است؛ یکی مربوط به یک نوع آنفولانزای فصلی که واگیری شدیدی دارد، اما مرگ و میر کمتر از یک درصد دارد، و دیگری که قدرت شیوع کمتری دارد، اما در ۶۰ درصد موارد باعث مرگ و میر می‌شود. ترکیب این ویروس‌ها می‌توانست ویروسی را ایجاد کند که هم‌زمان قدرت شیوع و بیماری‌زایی بالایی داشته باشد. این ۶۲ کیلوگرم ماده اولیه اهدایی آمریکا، ممکن بود، به هزاران دوز واکسن تبدیل شده و به مناطق مختلف جهان، حتی به صورت کمک‌های بهداشتی سازمان ملل ارسال شود و تزریق شود.

پرونده سازمان بهداشت جهانی، در مورد شیوع دادن چندین نوع بیماری توسط آمریکا در قالب واکسیناسیون در آفریقا، از موارد بسیار دردناک برنامه‌های کنترل جمعیت جهان در چند دهه اخیر بوده است. یک روزنامه‌نگار اتریشی به نام «جین بورگمایشتر» (Jane Burgemeister) تحقیقاتی در مورد عملکرد شرکت «باکستر» انجام داد و نتایج خود را در قالب مقالاتی انتشار داد. او در مقاله‌اش بر اساس یافته‌های خود، سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، دولت‌مردان آمریکایی را متهم به سازماندهی برنامه‌های بیوتروریستی گسترده کرد. با این حال حمایت‌های گسترده‌ای از کمپانی باکستر انجام گرفت و حتی به آن اجازه ساختن واکسن علیه بیماری آنفولانزای نوع A نیز داده شد.

اخیراً نیز در طی یک پژوهش با اجرای پنج جهش در ویروس آنفلوانزی پرندگان نوع H5N1، فرمولی کشف شده که قادر است در مدت زمانی کوتاه، در میان میلیون‌ها تن پخش شود. «رون فوشیر»، میکروب‌شناس مرکز پزشکی اراسموس هلند، که رهبری تیم پژوهش را برعهده دارد، اذعان نموده است که این ویروس، یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های ساخته دست انسان است؛ ادعا می‌شود که این پژوهش، بخشی از تلاش بین‌المللی برای درک بهتر ویروس H5N1 است. با دقتی سطحی می‌توان فهمید، امروزه عموم مردم، برخلاف گذشته، در پنجاه سالگی پیر و فرسوده می‌شوند.

بنا به نظریه پرفسور فرانسیس بویل، که قانون سلاح‌های بیوتکنولوژیک ضد تروریسم کنگره آمریکا را نوشته است، پنتاگون بخشی از دو دستورالعمل استراتژی ملی بوش در سال ۲۰۰۲ م، مبنی بر پیشبرد جنگ بیولوژیک و پیروزی در آن را دنبال می‌نماید. وی می‌نویسد: حکومت ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ م در ارتباط با مطالعات و تحقیقات مربوط به جنگ‌های بیولوژیکی 5/14 میلیارد دلار هزینه نموده است.

«ریچارد برایت»، بیولوژیست دانشگاه راجرز، می‌گوید:
درحال حاضر در آمریکا بیش از ۳۰۰ مؤسسه علمی و حدود دوازده هزار واحد در ارتباط با جنگ بیولوژیک فعالیت می‌کنند. طی بیست سال اخیر، توسط پژوهش‌گران کمپانی‌های بزرگ چند ملیتی داروسازی، سی نوع بیماری جدید، از جمله ایدز و آنفلوانزای خوکی را خلق نموده و به جهان افکنده شده است. فروش دارو و عرضه واکسن‌های به ظاهر بازدارنده و توزیع‌شده، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به حساب تعداد محدودی از کمپانی‌های داروساز آمریکایی می‌ریزد. وزیر بهداشت سابق فنلاند نیز گفت:

 

ویروس آنفولانزا

ویروس آنفلوانزا را مقامات آمریکایی سنتز کرده‌اند، تا نیمی از مردم جهان را نابود کنند. آدریاس گیبس، دانشمند ویروس‌شناس استرالیا، نیز گفته است که این ویروس، ماهیت ویروس طبیعی را ندارد و در آزمایشگاه‌های مخفی به آن دست یافته و عمداً آن را منتشر کرده‌اند. او، این اطلاعات را در مجله تخصصی ویروس‌شناسی ویرولوژی نیز منتشر کرده است. نمونه‌ای دیگر از بیوتروریسم دولتی آمریکا را می‌توان در شرایط فعلی، خلیج مکزیک دید. «ایان کرن» (Ian Crane)، یکی از مدیران اجرایی در صنعت نفت، که بعدها به فعالیت‌های حقوق بشری روی آورده است در سال ۲۰۱۰ طی مصاحبه‌ای با صدای آمریکا، اعلام کرد که هدف اصلی از طرح‌های توسعه‌ای در خلیج مکزیک، از بین بردن مردم منطقه است. بر اساس گزراش‌های محلی در این منطقه، حدود ۱۰۰ هزار نفر به نوع خاصی از آنفولانزا که از آن با نام «طاعون آبی» نیز یاد می‌شود، مبتلا شده بوده‌اند و میلیون‌ها نفر هم‌اکنون در معرض چنین بیماری‌هایی هستند. به گفته وی، برنامه‌ریزان پول‌های زیادی را خرج کرده‌اند تا فعالان حقوق بشر را از رسانه‌ای کردن موضوع بازدارند.

در فوریه ۲۰۱۱، «مایکل ادوارد» که یک نظامی بازنشسته است، مقاله‌ای با عنوان «طاعون آبی خلیج، یک بیوتروریسم آمریکایی رسمی است» انتشار داد، که در آن می‌نویسد:بر اساس برخی اسناد موجود در کتاب‌خانه سنای آمریکا، وزارت دفاع این کشور با دریافت بودجۀ ده میلیون دلاری در ژوییه ۱۹۶۹ م مأموریت یافت تا عامل زیستی ترکیبی تولید نماید که قادر باشد سیستم ایمنی بدن انسان را مختل یا از بین ببرد. لازم به ذکر است که برخی از این ویروس‌ها، مثل ویروس ایدز، به سبب عدم مهار به موقع، در طول زمان جهش یافته و از کنترل سازندگانش نیز خارج می‌شود.

جنگ بیولوژیک در مکزیک

این جنگ بیولوژیکی که به صورت هدفمندی، مهندسی شده است؛ به زودی با انتقال افقی ژن‌های دستکاری‌شده و گسترش آن از طریق هوا وآب به یک جنگ‌ جهانی منجر خواهد شد. این جنگ قبلاً در ماهی‌ها، پرندگان، پستانداران و انسان، اعلام وجود کرده است. ادوارد از چهار باکتری نام می‌برد که از نظر ژنتیکی تغییر یافته‌اند تا در صنعت نفت کارایی داشته باشند و اکنون در آب‌های خلیج مکزیک رها شده‌اند و در اثر آن‌ها تاول‌ها و بیماری‌های پوستی، بیماری‌های تنفسی، مانند اپنومونیه، «خونریزی‌های داخلی» و ده‌ها نوع عوارض دیگر در مردم منطقه دیده می‌شود. ادوارد مدعی است که تمامی این شرایط ناگوار جسمی که در طی سال‌های اخیر در مردم این منطقه به وجود آمده است، در اثر ایجاد تغییرات ژنتیکی در باکتری‌ها و رها کردن آن‌ها در آب و هوای منطقه بوده است.

پس از اعلام خبر شیوع آنفلوانزای خوکی در مکزیک و قربانی شدن ۱۴۹ نفر، داروی «تامی فلو» که تنها داروی مؤثر، بر ضد ویروس این بیماری است و مورد تقاضای شدید آمریکاییان قرار گرفت. ویروس موجود در این بیماری در برابر دو داروی ضد ویروس امانتادین و ریمانتادین مقاوم بوده، اما در برابر تامی فلو آسیب‌پذیر است. این دارو، محصول شرکت بیوتکنولوژی گیلعاد ساینس آمریکایی است که پس از شیوع این بیماری، ارزش سهام آن در بورس نیویورک به شدت افزایش یافت. نام این شرکت، پیش از این نیز در مورد آنفلوانزای مرغی بر زبان افتاد. روزنامه تخصصی «بان برگرما بستر» در اتریش نیز، با ارائه اسنادی گروهی از اعضای لابی صهیونیستی حاکم بر بزرگ‌ترین بانک‌های جهانی، از جمله دیوید روچیلد، دیوید راکفلر و جورج سوروس را به انتشار ویروس خطرناک آنفلوانزای خوکی در جهان، به منظور سودجویی از طریق مرحله‌ای واکسن آن متهم کرد.

 

تروریسم بیولوژیکی

پیش از این نیز، شکایتی علیه شرکت‌های باکستر و افرگرین هیلز تکنولوژی، که مسئول تولید واکسن ضد آنفلوانزای مرغی و متهم درجه اول گسترش وبای جهانی بودند، تنظیم شده است. این روزنامه، متهمان این پرونده را «گروه تروریسم بیولوژیکی» خواند که با تولید ویروس‌های خطرناک و انتشار آن در جهان، اقدام به کسب درآمدهای هنگفت می‌کنند. پادزهر و واکسن‌هایی که این شرکت‌های صهیونیستی آمریکایی تولید می‌کنند، بهانه‌ای برای انتشار هرچه بیشتر بیماری‌های ناشناخته و ویروس‌هایی است که با صرف هزینه‌هایی سنگین در آزمایشگاه‌های ایشان، در آمریکا تولید می‌شود. رئیس کمیته پژوهش ژئوپلتیک روسیه نیز اعلام کرد که ویروس آنفلوانزای خوکی با هدف کنترل جمعیت جهان و به صورت آزمایشگاهی در آمریکا تولید شده است.

در ۲۶ اکتبر ۱۹۸۶ م نشریه ساندی اکسپرس، مقاله‌ای با عنوان «ویروس ایدز در آزمایشگاه‌های پنهانی تولید شده است» چاپ نمود که در آن دکتر جان سیل (پزشک برجسته و سرشناس) و پروفسور یاکوب سیگال (مدیر بازنشسته مؤسسة زیست‌شناسی دانشگاه برلین) استدلال نمودند که ویروس ایدز باید ویروسی آزمایشگاهی باشد.

هم‌چنین دکتر «الن کانت ول» در دو کتاب مستدل علمی خود، با عناوین «ایدز و پزشکان مرگ» در ۱۹۸۸ و «خون عجیب» در ۱۹۹۳ به شرح جزئیات این نظریه پرداختند.

درضمن، بر اساس برخی اسناد موجود در کتاب‌خانه سنای آمریکا، وزارت دفاع این کشور با دریافت بودجۀ ده میلیون دلاری در ژوییه ۱۹۶۹ م مأموریت یافت تا عامل زیستی ترکیبی تولید نماید که قادر باشد سیستم ایمنی بدن انسان را مختل یا از بین ببرد. لازم به ذکر است که برخی از این ویروس‌ها، مثل ویروس ایدز، به سبب عدم مهار به موقع، در طول زمان جهش یافته و از کنترل سازندگانش نیز خارج می‌شود.

 

ویروس کرونا

در  عملیات های آزمایشگاه‌هایی، آزمایش‌های غیرمتعارف در خارج از آمریکا،  ویروس کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‌کند. یا به قول رئیس جمهور ونزوئلا :« ویروس جدید کرونا ممکن است با هدف جنگ بیولوژیکی علیه چین و اقتصاد این کشور ایجاد شده باشد.»

البته ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین اذعان کرد و گفت که شیوع کرونا در چین می‌تواند روند بازگشت مشاغل به ایالات متحده را تسهیل کند.

 

کلام آخر

متأسفانه آمریکا در عین اصرار برای وادارکردن دیگران به امضای پیمان منع اشاعه تولید و انباشت سلاح‌های کشتار جمعی، نه تنها کمترین تمایلی برای اجرای همین تعهدات از خود نشان نمی‌دهد، بلکه حتی با اتخاذ یک رفتار تهاجمی برای تحمیل جنگ میکروبی بر جهان، در مسیر ویرانگری حرکت کرده و می‌کند، که همه مردم جهان و حتی شهروندان آمریکای نیز از آثار و تبعات منفی آن رنج می‌برند و در معرض آسیب احتمالی آن قرار گرفته و می‌گیرند. آن‌چه به اختصار ذکر شد، گوشه‌ای از کارنامه بزرگ‌ترین بیوتروریست جهان، یعنی ایالات متحده آمریکا است.
 

منبع:
اسرار شیطان (ناگفته هایی از ایالات متحده آمریکا)، صالح قاسمی، تهران، نشر سلمان پاک، 1395.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.