آهنگ ها براي چه کسي به صدا در مي آيند؟

براي کساني که فقط مي خواهند موسيقي گوش بدهند، تنها داشتن يک ام پي تيري پلير خوب يا يک گوشي موبايل با قابليت پخش مناسب، کافي است. خوب در اين جا به معناي داشتن حافظه بالا، دسترسي آسان به فايل ها و کوچک بودن است. حتي اگر ايرفون روي دستگاه مناسب نبود، مي توان با کمي پول خرج کردن، يک ايرفون مناسب خريد. ايرفون هايي که حذف کننده صدا دارند(noise canceller) در اولويت هستند. البته براي دستگاه هاي کوچک، تنها مي توان از حذف کننده هاي منفعل صدا
چهارشنبه، 7 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آهنگ ها براي چه کسي به صدا در مي آيند؟
آهنگ ها براي چه کسي به صدا در مي آيند؟
آهنگ ها براي چه کسي به صدا در مي آيند؟






اگر خوره موسيقي هستيد

براي کساني که فقط مي خواهند موسيقي گوش بدهند، تنها داشتن يک ام پي تيري پلير خوب يا يک گوشي موبايل با قابليت پخش مناسب، کافي است. خوب در اين جا به معناي داشتن حافظه بالا، دسترسي آسان به فايل ها و کوچک بودن است. حتي اگر ايرفون روي دستگاه مناسب نبود، مي توان با کمي پول خرج کردن، يک ايرفون مناسب خريد. ايرفون هايي که حذف کننده صدا دارند(noise canceller) در اولويت هستند. البته براي دستگاه هاي کوچک، تنها مي توان از حذف کننده هاي منفعل صدا استفاده کرد. عمر باتري هم بستگي به مکان استفاده دارد.اگر حين کار يا درس خواندن موسيقي گوش مي دهيد، پس حتما در جايي ثابت هستيد؛ بنابراين ممکن است دسترسي به کامپيوتر داشته باشيد و دغدغه شارژ نداشته باشيد. اما اگر در مکانهاي عمومي مثل کتابخانه ها به موسيقي گوش مي دهيد، ام پي تيري پليرهاي بازمان شارژ طولاني يا آنهايي که با باتري قلمي مي خورند، در اولويت هستند.
اين چيزها را لازم داريد:حافظه بالا، دسترسي آسان به فايل ها، کوچکي اندازه، زمان شارژ طولاني.

اگر شما را در سفر بايد شناخت

اگر با ماشين خودتان سفر مي کنيد، مي توانيد بانک سي دي تان را همراه داشته باشيد؛ البته به اين شرط که پخش ماشينتان سي دي ام پي تيري پخش کند. اگر هم پرادو دو در داريد که چنجر هم دارد، خوش به حالتان!اما روش پيشنهادي ما اتصال ام پي تيري پلير به پخش ماشين است. اين اتصال، 4 راه دارد که 2 تايش با سيم است و 2 تاي ديگر بي سيم. روش هاي با سيم، يکي استفاده USB است که امکان جديدتري روي پخش هاي ماشين است. اما از کابل هاي AUX هم مي توانيد استفاده کنيد که دو سرش شبيه جک 3/5 ميلي متري خروجي ايرفون است. روش هاي بي سيم هم يکي بلوتوث است که باز هم در پخش هاي جديد فقط مي توانيد پيدا کنيد؛ اما يک روش ساده و البته جالب و قديمي، استفاده از پخش کننده هاي FM است. اين دستگاه ها صدا را با استفاده از USB يا خروجي ايرفون گرفته و آن را به صورت امواج FM تا شعاع چند متري در يک فرکانس مشخص (و قابل تنظيم که روي راديو نيفتد) پخش مي کنند. آنگاه شما بايد راديوي ماشين را روشن کنيد و آن موج مشخص را بگيريد و موسيقي را از طريق راديوي خودتان گوش بدهيد! اگر اهل سفر با پاي پياده مثل کوهنوردي يا جنگل نوردي يابيابان نوردي هاي طولاني با کمپينگ هستيد، فقط يک چيز به درد شما مي خورد؛ ام پي تيري پلير با صفحه کوچک که برق زيادي مصرف نکند و شارژ طولاني نگه دارد. اينجا هم دستگاه هايي که باتري قلمي مي خورند، اولويت دارند.
اين چيزها را لازم داريد: براي سفر با ماشين، اتصال با کابل AUX يا USB به ضبط ماشين، بلوتوث، شارژ فندکي و براي شارژ پياده، شارژ طولاني

اگر کليپ بازي ولتان نمي کند

قطعا شما بايد PMP با صفحه نمايش رنگي به ابعادي از 2 اينج به بالا داشته باشيد. ابعاد کوچک تر، بيشتر به درد نمايش عکس مي خورد تا ديدن کليپ. اگر نرم افزار دستگاه، تنها قابليت نمايش چند فرمت تصويري خاص را دارد، حتما برنامه هاي تبديل کننده ويدئو به آن فرمت خاص (معمولاmpg4 يا 3gp) را داشته باشيد؛ گرچه اين هم خودش درد سر است اما کاري نمي شود کرد. حتي برنامه هاي کامپيوتري مثل جت آئوديو و ويندوز مد ياپلير هم چنين مشکلاتي دارند و نيازمند به روز رساني براي کدک هاي مختلف هستند؛ البته خيلي ها هم از گوشي موبايلشان براي اين کار استفاده مي کنند که باز هم همين شرايط را دارد. چه از موبايل و چه ازPMP هاي بزرگ استفاده مي کنيد، سعي کنيد حتما بلوتوث براي جابه جايي فايل داشته باشيد چون حيف است که براي داشتن کليپ هاي دوست داشتني که روي موبايل يا PMPدوستتان مي بينيد، منتظر بمانيد تا فايل آن را برايتان ميل بزند، نکته آخر اينکه حتما دستگاه را زير نور آفتاب چک کنيد که LCD آن قابل ديدن باشد.
اين چيزها را لازم داريد: ابعاد صفحه نمايش بزرگ، بلوتوث، وضوع تصوير زير نور.

اگر ز ورزش بود شما را راستي

اگر موقع ورزش به موسيقي گوش مي دهيد، دستگاهي بخريد که حافظه اش فلش باشد. چون دستگاه هايي که از هارد ديسک استفاده مي کنند، ممکن است در اثر تکان خوردن «بدسکتور» بگيرند؛ يعني در اثر لغزش هد هارد روي صفحه، فايل هاي شما از بين برود. شما نيازي به دستگاه هايي با صفحه نمايش بزرگ براي ديدن فايل تصويري يا دسترسي آسان به فايل ها نداريد اما بايد دستگاه تان نسبت به رطوبت مقاوم باشد؛ هم به خاطر محيط هاي مربوط مثل استخر و هم به خاطر عرق شريفتان. اگر ورزش کردنتان خيلي دقيق و حساب شده است يا ورزشکار حرفه اي هستيد، انواعي که امکانات خاصي دارند هم خوب است؛ مثلا آنهايي که حسگر گرانشي دارند که تعداد قدم ها (و به تناسب وزن، مقدار کالري سوخته شده) را حساب مي کنند يا با نصب روي بازو، ضربان قلب را اندازه مي گيرند؛ هر چندPMP هاي محدود و گراني هستند که اين امکانات را دارند.
اين چيزها را لازم داريد: حافظه از نوع فلش، مقاوم به رطوبت

اگر با ما همکاريد

خبرنگارها اقشاري هستند که ام پي تيري پلير برايشان حکم بيل براي باغبان را دارد! يک دستگاه مقاوم که سيستم ضبط خوري و ميکروفون با کيفيت دارد، در اولويت است؛ ضمن اينکه دستگاه شما بايد سريع روشن شده و به سرعت آماده ضبط شود. البته اگر نسل سوم تلفن همراه سريع تر وارد ايران شود، پيشنهاد مي کنيم که يک گوشي بخريد که ضمن داشتن اين امکانات، راحت به اينترنت وصل شود تا بتوانيد خيلي سريع فايل را به دفتر روزنامه يا محل کارتان بفرستيد.
اين چيز ها را لازم داريد:ميکروفون با کيفيت بالا و اينکه سريع آماده ضبط شود
منبع:مجله همشهري جوان شماره 216




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.