سلامت طبیعی چیست؟ راهنمای فرا گیر و جامع زندگی سالم (قسمت اول)

در این مقاله درباره روش زیستن صحیح و روش های درمانی مختلف و بررسی و مقایسه آنها با یکدیگر پرداخته شده است. اطلاعات مفیدی درباره نحوه عملکرد گونه های مختلف طبابت بیان شده است و راهنمایی های ارزشمندی برای داشتن یک زندگی سالم و بهداشتی در آن ارائه شده است. مهمترین نکته ای که ...
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
سلامت طبیعی چیست؟ راهنمای فرا گیر و جامع زندگی سالم (قسمت اول)
راه کارهایی برای داشتن یک زندگی سالم و بهداشتی (قسمت اول)
چکیده : در این مقاله درباره روش زیستن صحیح و روش های درمانی مختلف و بررسی و مقایسه آنها با یکدیگر پرداخته شده است. اطلاعات مفیدی درباره نحوه عملکرد گونه های مختلف طبابت بیان شده است و راهنمایی های ارزشمندی برای داشتن یک زندگی سالم و بهداشتی در آن ارائه شده است. مهمترین نکته ای که باید بدانیم این است که خداوند در بدن هر یک از ما یک نیروی شفا بخش طبیعی قرار داده است که قادر است خودش، خودش را درمان کند.

تعداد کلمات : 2931/مدت زمان مطالع : 15 دقیقه
سلامتی
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی
" نیروی شفا بخش طبیعی درون هر یک از ما بزرگترین نیرو است برای خوب شدن". بقراط.

وقتی که بناست اولین گام برای رسیدن به سلامت طبیعی را بردارید، اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، این راهنمای جامع میتواند به شما کمک کند. این مقاله پر است از نکات بهداشتی، روند انجام کار و اطلاعات سلامت طبیعی. من توضیح خواهم داد که  چگونه انتخاب های سبک زندگی روزانه شما می تواند سلامت مطلوب و مورد نظر را ایجاد کند یا شما را از آن دور کند. اینها شامل تصمیم گیری های مثبت در مورد اینکه چه چیز را و چگونه بخورید، عادت های مربوط به  تناسب جسمی و محصولاتی که برای خانه و بدن خودتان خریداری می کنید، می شود. شما همچنین می توانید ثروتی همچون مزایای سلامت طبیعی، دستور العمل ها و منابع مورد نیاز  خود را در یک وب سایت سلامت طبیعی عالی مانند وب سایت ما پیدا کنید.

تعریف بهداشت طبیعی چیست؟
سلامت طبیعی یک رویکرد و شیوه برخورد درباره کل سبک زندگی برای دست یابی به سلامتی عمومی است که هر جزء و هر بخش زندگی را اداره می کند: اینکه شما چگونه می خورید، چگونه از بدن خود مراقبت می کنید، چگونه با استرس روبرو میشوید، ومراقبت و نگهداری از بدنتان را به  کدام مراقب بهداشتی می سپارید. سلامت طبیعی با نگاه کردن به بدن، ذهن و سبک زندگی، یکپارچه است. افرادی که از یک رویکرد سلامت طبیعی تبعیت می کنند سعی می کنند علت ریشه ای علایم را شناسایی کنند تا بتوانند آنچه که به سلامتی آنها مربوط می شود را حل کنند، تعادل خود را ترمیم کنند و سلامتشان را بهینه سازی کنند.  کنار گذاشتن و حذف کردن عادت های ناسالم، انجام سم زدایی و پاک سازی، و انتخاب کردن گزینه های مثبت زندگی و سلامت،کمک می کند تا انرژی و قدرت حیاتی طبیعی بدن را بازگردانید. رویکرد طبیعی، قدرت شخصی را بیش از سلامت شما فراهم می کند.

طب مکمل، یکپارچه یا کاربردی، مراقبت پزشکی سنتی را با یک یا چند رویکرد سلامت طبیعی و متناوب ترکیب می کند. درمان های جایگزین و مکمل عبارتند از ماساژدادن، طب سوزنی، سم زدایی و مکمل های بهداشتی. پزشکان طب سنتی و کسانی که شغل آنها مراقبت از سلامت افراد است، متخصصین بهداشت جامع را بیش از پیش به فهرست خود اضافه می کنند.

بهداشت طبیعی و طب سنتی

یک رویکرد سلامت طبیعی یک شیوه متعادل تر برای ایجاد سبک زندگی سالم در مقایسه با طب سنتی فراهم می کند. سلامت طبیعی به معنای دست یابی به سلامت از طریق راه حل طبیعی است. به عنوان مثال، اگر شما خسته  هستید، نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا یک رویکرد غیر طبیعی است. بدن شما به کافئین، قند و مواد شیمیایی نیاز ندارد؛ بلکه به خواب نیاز دارد. سلامت طبیعی می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد – که به آن سلامتی تناوبی می گویند - یا می تواند به صورت یکپارچه و منسجم با مراقبت های بهداشتی سنتی مورد استفاده قرار بگیرد. طب مکمل، یکپارچه یا کاربردی، مراقبت پزشکی سنتی را با یک یا چند رویکرد سلامت طبیعی و متناوب ترکیب می کند. درمان های جایگزین و مکمل عبارتند از ماساژدادن، طب سوزنی، سم زدایی و مکمل های بهداشتی. پزشکان طب سنتی و کسانی که شغل آنها مراقبت از سلامت افراد است، متخصصین بهداشت جامع را بیش از پیش به فهرست خود اضافه می کنند.
به طور خیلی مختصر و در چند کلمه
به طور خلاصه و در چند کلمه، سلامت طبیعی این معنی را می دهد که "جدا از چیزهای بد ، همراه با چیزهای خوب" – جدا از مواد شیمیایی سمی، غذاهای فرآوری شده، عادت های بد و نادرست، و همراه با چیزهای سالم، دوست دار محیط زیست، و انتخاب های غیر سمی. اگر می خواهید سلامتی را در آغوش بگیرید، باید بدانید که "سلامت طبیعی" کار می کند و شدنی است. یک انقلاب تندرستی و سلامتی در حال رخ دادن است، و من شما را دعوت می کنم که جزئی و بخشی از آن باشید.

جدا از چیزهای بد
  • حذف کردن عادت های بد(سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی، خوردن غذاهای ناسالم)
  • سم زدایی برای خلاص شدن از سم های شمیایی انباشته شده در بدن
  • برچیدن سم های شیمیایی از محصولات خانه و بدن همراه با چیزهای خوب
  • رژیم غذایی ارگانیک، سالم و بی خطر، و با ترجیح بیشتر گیاهی
  • عادت های اصلاح کننده (تمرینات ورزشی، مراقبه، مشورت و مشاوره)
  • درمان های طبیعی (طب سوزنی، فن ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات، هُومِئُوپاتی)
  • استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های گیاهی مغذی
رویکرد سلامت طبیعی: یک مثال
روش های سلامت طبیعی، به جای قرنطینه کردن و کنار گذاشتن یک مسئله و موضوع مربوط به سلامت، اصلی ترین و پایه ای ترین دلیل یک مشکل مربوط به سلامت را جستجو می کند. به عنوان مثال در مورد یک سر درد. با به کار بردن یک رویکرد متعارف، ممکن است شما تعدادی از قرص های استامینوفن که بدون نسخه هم تهیه کرده اید را بخورید. هر چند با وجود اینکه این قرص ها فقط و فقط درد را می پوشانند، اما راه حل مخصوص مصرف قرص ها، توجه به این نکته که دلیل به وجود آمدن این سر درد چیست را در نظر نمی گیرد بلکه فقط درد را آرام می کند. در عوض، با به کار بردن یک رویکرد سلامت طبیعی، شخص سعی می کند علت های مختلفی که ممکن است باعث بوجود آمدن سر درد شوند را پیدا و کشف کند. آیا علت سر درد می تواند استرس های هیجانی، کم آب شدن بدن، کشش و گرفتگی ماهیچه ای، یا یک مشکل جدی که نیاز به توجه پزشکی و بهداشتی دارد، باشد؟ همه این نشانه ها می توانند یک دلیل ممکن برای سر درد باشند و به راه حل های مختلف و متفاوتی نیاز دارند. مشاوره و مشورت کردن، آروماتراپی یا ماساژ بهترین عملکرد را برای سر درد های استرسی و روحی به همراه دارند، آب نوشیدنی می تواند مشکل سر درد ناشی از کم آبی بدن را حل کند، و دیدن یک پزشک به تشخیص و پیدا کردن دلیل یک سر درد جدی یا یک سر درد ناشناس که علت آن کشف نشده، کمک می کند.

آیا طب بهداشت طبیعی بر ضد علم است؟
برخی از وب سایت ها ادعا می کنند که طبیعت درمانی، جایگزین کردن رویکرد سلامت طبیعی به جای دارو پشتوانه علمی ندارد و از سوی علم ساپورت نمی شود، یا اینکه طبیعت درمانی "طبابتی شبه علمی" است و نه علمی. این یک دروغ روشن و آشکار استو در اینجا بیان می شود که چرا این ادعا، یک ادعای دروغ است.
سلامت طبیعی از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده است
سلامت طبیعی نه فقط به عنوان یک جایگزین و مکمل برای دارو، بسیار مشهورتر از آن چیزی استکه در بین عموم رواج دارد، بلکه همچنین شناسایی و تصدیق گسترده تری را دریافت کرده است و وجوه مالی بسیاری برای  تحقیقات در این زمینه را به خود اختصاص داده است. موسسه بین المللی سلامت (NIH)، یکی از مراکز تحقیقاتی پزشکی و دارویی بسیار حساس و برجسته در دنیا، مرکز بین المللی برای تکمیل و یکپارچه سازی سلامت (که در گذشته به نام مرکز بین المللی تکمیل و جایگزینی دارو، خوانده می شد) را در سال 1998 میلادی تاسیس کرد، به عنوان "آژانس هدایت و رهبری دولت فدرال{US} برای تحقیقات علمی بر روی طبابت های گوناگون و مختلف و سیستم های مراقبت از سلامت، تمرینات، و محصولاتی که به طور کلی به عنوان بخشی از پزشکی معمول ارزیابی نمی شوند. "
NIH ، طب مکمل را با این عنوان مشخص می کند که طب مکمل چیزی است که مسیر اصلی طب و پزشکی را با مسیر غیر اصلی  آن ترکیب می کند، رویکرد های جایگزینی –  مکمل های گیاهی، ماساژ، یوگا، توجه و آگاهی، طب سوزنی، و غیره و غیره.NIH ،   مراقبت های بهداشتی را با این عنوان مشخص می کند که مراقبت های بهداشتی به جای مسیر اصلی طب و پزشکی به کار می رفت، از این رو، مراقبت های بهداشتی جایگزین، حقیقتا بسیار نادر و کمیاب است، خصوصا از زمانی که بیشتر مردم برخی ترکیب های رویکرد طبیعی را با نوع سنتی و رایج آن به کار می برند. این ادعاها که رویکرد سلامت طبیعی غیر علمی است به طور واضح نادرست است.
از لحاظ بین المللی، رویکرد های سلامت طبیعی نیز به طور گسترده ای مورد استفاده و شناخت قرار می گیرند. رویکرد های  سلامت طبیعی –  به ویژه مکمل های تغذیه ای، ماساژ، مراقبه، فن جابجا کردن ستون فقرات  (chiropractic)  و یوگا –  توسط یک سوم کامل از مردم در ایالات متحده و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. پارلمان اروپا اخیرا یک کارگاه آموزشی برگزار کرد برای بحث در مورد اینکه چگونه می توان استفاده رو به رشد از درمان های مکمل و جایگزین را با سیستم های مراقبت های بهداشتی سنتی، ادغام کرد. در استرالیا، رویکرد های طبیعی سلامت مکمل و رویکرد های جایگزین حتی گسترده تر است: تقریبا 70 % درصد از مردم از یک یا چند روش جایگزین برای مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند.

سلامت طبیعی در حال پذیرش گسترده تر است
افراد با درآمد بالاتر، از این روش های غیر متعارف بیشتر استفاده می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که بیمه یاپزشکان معالج من در درمان بیماری
اختلالات خود ایمنی من، به نقطه ای رسیدند که در آن جا آنها دیگر نمی توانستند هیچ کار بیشتری برای من انجام دهند. تنها
کاری که آنها توانستند به من پیشنهاد بدهند، استفاده از استروئید ها (هرمون های جنسی) بود. در آن لحظه، او می دانست که
مجبور است زندگیش را خودش به دست بگیرد، "چه چیزی را باید از دست بدهم؟" بنابراین او به طور آنلاین تحقیق کرد و
رویکرد پزشکی جامع و کاربردی را کشف کرد.
Medicaid (یک سیستم فدرال بیمه درمانی در ایالات متحده برای کسانی که نیاز به کمک مالی دارند) ، اغلب درمان های جای گزین را پوشش نمی دهد و افرادی که درآمد کمتری دارند ممکن است قادر به پرداخت آن نباشند. با این حال، در حدود 59 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا، هر ساله در حدود 30 میلیارد دلار برای مراقبت های بهداشتی خود با استفاده از روش های طبیعی و غیر متعارف، خرج می کنند.
 از آنجا که بیشتر بیماران، خواستار مراقبت های جامع، طبیعی و بیمار محور هستند، بیمارستان های بیشتر و مراکز بهداشتی و  درمانی بیشتری از درمان های طبیعی و رویکرد های بهداشتی استفاده می کنند. از سال 2017، بیست و هفت مرکز پزشکی، سیستم های مراقبت های بهداشتی و مراکز درمانی سرطان در ایالات متحده، در حال حاضر حداقل یک پزشکِ طبِ درمانِ طبیعی دارند.
سلامت طبیعی مقرون به صرفه است
بر طبق نظر و گفتة موسسه طب طبیعی، موسساتی که از روش های مکمل و جایگزین استفاده می کنند، "ارائه دهنده نتایج بهترِ سلامت، با هزینه های پایین تر" هستند.
مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که بیمارانی که به برنامه درمانی خود وفادارتر و پایبندتر هستند، احساس می کنند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها، زمان و وقت بیشتری را با آنها می گذرانند و تجربه کلی آنها را به میزان بیشتری، مثبت ارزیابی می کنند. در یک مطالعه و تحقیق متفاوت، درمان های طبی طبیعی، تقریبا 1000$ دلار به ازاء هر بیمار صرفه جویی و ذخیره کرد در حالی که به میزان کمتری مشکل بیماران عود کرده بود و مردم در این روش کمتر از شش روز کاری را از دست دادند (در مقایسه با درمان های رایج که هم هزینه بیشتر و هم زمان بیشتری را برای مداوا به کار می گیرد). سلامت طبیعی روزش را در دادگاه سپری کرد .... و پیروز شد این مطلب به خوبی شناخته شده است که دارو خانه های بزرگ و پزشکی بزرگ در گذشته تلاش های هماهنگی را انجام دادند تا درمان های جایگزین را از تبدیل شدن به جریان اصلی و نقش اول در فرآیند درمان، حفظ کنند و از این تبدیل جلوگیری کنند.
برای چندین دهه انجمن پزشکی آمریکا (AMA) تلاش کرد تا کُل صنعت کایروپراکتیک (فن ماساژ و جا به جا کردن ستونفقرات) را متوقف کند، و تلاش کرد تا مردم را متقاعد کند که پزشکی کایروپراکتیک مبتنی بر شِبه علم (مجموعه تئوری ها وفرضیه ها و روش هایی که به غلط علمی قلمداد می شوند) است، که به معنی علم جعلی می باشد. AMA یک کمیته بر مبنایجادوگری و حیله گری و حقه بازی در سال 1963 ، تاسیس کرد تا کایروپراکت ها را از بیمه درمانی و یا تبدیل شدن به جریان اصلی باز دارد و محروم کند. آنها این پیغام را در مدارس و مکان های آموزشی مانند Ann Landers و Dear Abby گسترش دادند و اسناد و اسکریپت های تلویزیونی را نوشتند مبنی بر این که این رشته تماما بر ضد علم است و حتی "مردم را می کُشد".
اما کایروپراکتیک در دوران نبرد حضرت داوود با جالوت، موفق و پیروز شد. در سال 1972، پنج نفر از کایروپراکت ها، علیه انجمن  پزشکی آمریکا اعلام دعوی کرد و تحت پیگرد قانونی قرار داد، و پس از 11 سال مبارزه در دادگاه، AMA (انجمن پزشکی آمریکا)  به تلاش برای از بین بردن رقبایش (کایروپراکتیک ها) شناخته شد و محکوم گردید. در نتیجه این پیروزی قانونی، پزشکی کایروپراکتیک در حال حاضر به طور گسترده پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و حتی توسط پزشکان امروزی، توصیه نیز می شود.
سلامت طبیعی در پیشاپیش منحنی قرار دارد
با این حال، برخی از درمان های جایگزین و مکمل ها وجود دارند که برای تحقیقات علمی دست نیافتنی به حساب می آیند. مطالعات و تحقیقات در مورد اثر بخشی درمان های مختلف، گیاهان و مکمل ها به سادگی قابل کنترل نیست – اما من تاکید می کنم، کمبود مطالعات و تحقیقات به این معنا نیست که درمان های جایگزین موثر نیستند و یا اینکه شِبه علمی هستند. این فقط  به این معنی است که دانشمندان، این مورد را هنوز مطالعه و تحقیق نکرده اند.
داستان های موفقیت سلامت طبیعی
مردم اغلب به رویکرد های سلامت طبیعی عطف توجه می کنند، زیرا به آنها این امکان را می دهد تا بر سلامت خودشان کنترل  بیشتری داشته باشند. مردم همچنین گزارش می دهند که احساس می کنند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی جایگزین، حمایت کلی و عمومی بهتری از آنها به عمل می آورند، زیرا که به طور معمول زمان بیشتری را برای بیماران و مراقبت از آنها اختصاص می دهند.

داستان Katja : هیچ چیزی برای از دست دادن باقی نمانده است
بعضی اوقات افراد وقتی که طب سنتی و رایج به آنها اجازه می دهد یا از گزینه های جایگزین استفاده می کنند، به سلامت طبیعی بر می گردند. هنرمند و بازیگر اهل هوستون، Katja Akhtar ، این طور بیان می کند که : پزشکان معالج من در درمان بیماری اختلالات خود ایمنی من، به نقطه ای رسیدند که در آن جا آنها دیگر نمی توانستند هیچ کار بیشتری برای من انجام دهند. تنها کاری که آنها توانستند به من پیشنهاد بدهند، استفاده از استروئید ها (هرمون های جنسی) بود. در آن لحظه، او می دانست که مجبور است زندگیش را خودش به دست بگیرد، "چه چیزی را باید از دست بدهم؟" بنابراین او به طور آنلاین تحقیق کرد و رویکرد پزشکی جامع و کاربردی را کشف کرد. مردم اغلب به رویکرد های سلامت طبیعی بر می گردند، زیرا به آنها این احساس را می دهد که کنترل بیشتری بر سلامتی خودشان دارند. Katja  گفت : دکتر پزشکی کاربردی ام نه تنها تاریخچه پزشکی من را، بلکه تاریخچه احساسات من و تاریخچه سبک زندگی من را به دست گرفت. این روش بسیار متفاوت از تجربه من با طب سنتی و رایج بوده است.
ادعای قدیمی که توسط بقراط بیان شده بود که "غذا دارو است"، در مورد سلامتی Katja به کار گرفته شده بود. او گفت : تغییر رژیم غذاییم برای بهبودیم در کنار این مکمل ها، یک کار اساسی بود. بیشتر آنچه که دریافت می کنم و می خورم، مکمل های مشتق شده و به دست آمده از طبیعت است. این مزیت سلامت طبیعی یا پزشکی یکپارچه است. آنها تمام بدن را در نظر می گیرند و همچنین اثرات متقابلی که سیستم های بدن با نیروهای خارج از آن بر یکدیگر می گذارند را در نظر می گیرند. این برای من بسیار موثر است. Katja دیگر تیرگی مغزی ندارد، انرژی بیشتری دارد و کیفیت زندگیش به طرز چشمگیری بهبود یافته و رشد کرده است.

داستان Orna : پزشکی در باغ
دکتر Orna Izakson ، پزشک دارای مجوز از طب طبیعی در اورگون، داستان خود را درباره کشف مزیت های طب طبیعی دارد. یک روز او احساس کرد که خیلی مریض است و نگران بود که ممکن است نیاز داشته باشد به بیمارستان برود. همسایه گیاه شناس او برخی از دارو های گیاهی را به او توصیه کرد. یکی از آن گیاهان در باغ خود او رشد کرده بود. تصور کنید، او می گوید: "من مانند یک سگ مریض هستم، نمی توانم نفس بکشم. اما به باغ می روم، مقداری آویشن را انتخاب می کنم، آب جوش بر روی آن می ریزم، بخارش را تنفس می کنم، و درکمتر از یک روز، که در آستانه بستری شدن بودم خوب شدم و به جنگل رفتم".

سلامت طبیعی نیاز به اقدام مثبت برای تغییر زندگی شما دارد.
Orna در حال تبدیل شدن به یک دکتر طب طبیعی، و تکمیل یک برنامه 4 ساله دقیق پزشکی است. دکتر ایزاکسون یک حامی و طرفدار شدید برای رویکرد طبیعی به مراقبت های بهداشتی است که شامل هر دوی سلامت جسمی و سلامت روانی است. او به طور مرتب در طبیعت به پیاده روی می پردازد تا استرس را کاهش دهد و آرامش بیشتری را به زندگی خویش وارد کند، و چندین مکمل طبیعی سلامتی را برای تقویت انرژی و سلامتی کلی، مصرف می کند. "این پزشکی مردم است. اینها گیاهان و علف های هرزی هستند که در حیاط خانه شما می رویند و رشد می کنند."

 

برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.