طرز تهیه آش گوجه فرنگی (غذای رژیمی)

حبوبات داخل آش را امتحان کنید. اگر کاملا پخته بودند، نمک و فلفل را افزوده و بعد از یکی دو دقیقه سبزی خرد شده را در آش بریزید.
شنبه، 12 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه آش گوجه فرنگی (غذای رژیمی)
طرز تهیه آش گوجه فرنگی (غذای رژیمی)

 طرز تهیه آش گوجه فرنگی (غذای رژیمی) برای 8 نفر


مواد لازم آش گوجه فرنگی (غذای رژیمی)

مواد اصلی
آب مرغ یا آبگوشت ۲ لیوان
لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
عدس ۱۰۰ گرم
بلغور گندم ۱۰۰ گرم
سبزی آش ۱ کیلوگرم
گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم
پیاز متوسط ۲ عدد
روغن به مقدار لازم
نعنا خشک ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
فلفل سبز تند به تعداد دلخواه

طرز تهیه
زمان تهیه 40 دقیقه
زمان پخت 90 دقیقه

1- لوبیا چیتی را از شب قبل در مقداری آب سرد خیس کنید و صبح در قابلمه مناسبی با مقداری آب و آب مرغ یا گوشت روی شعله متوسط اجاق گاز بگذارید تا نیم‌پز شود. سبزی آش را هم در این فاصله درشت خرد کنید.عدس و بلغور گندم را بعد از شستن به مواد داخل آش اضافه کنید و بگذارید بپزد. در این فاصله پیازها را پوست بکنید و خلالی خرد کنید، سپس در تابه دیگری روغن بریزید و آن را در روغن تفت دهید.
2- در مراحل سرخ شدن پیاز، زردچوبه را هم اضافه کنید. حالا مقداری از پیازداغ را برای تزئین کنار بگذارید و بقیه را در آش بریزید. نعنا خشک را هم کمی در روغن تفت دهید و نیمی از آن را در آش ریخته و بقیه را برای تزئین روی آش کنار بگذارید .
3- حبوبات داخل آش را امتحان کنید. اگر کاملا پخته بودند، نمک و فلفل را افزوده و بعد از یکی دو دقیقه سبزی خرد شده را در آش بریزید.
4-گوجه فرنگی را در مخلوط‌کن یا دستگاه غذاساز ریخته یا با دست رنده کنید. وقتی سبزی‌ها پخت، گوجه فرنگی را همراه با فلفل‌های سبز (به صورت درسته) اضافه کنید. حالا شعله را کم کرده و نیم ساعت صبر کنید تا آش حسابی جا بیفتد.
5- سپس با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین کرده و سرو کنید.

سایر نکات

اگر آب گوشت یا آب مرغ نداشتید، می‌توانید از قرص عصاره گوشت و مرغ استفاده کنید. البته در این صورت دیگر نیازی به اضافه کردن نمک نیست؛ چراکه قرص‌های عصاره معمولا سرشار از نمک هستند.

منبع:سایت پاپیون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.