ریزه خواری عامل چاقی

ریزه خواری و مصرف نادرست غذایی حتی در رژیم های غذایی می تواند موجب چاقی بشود. مصرف غذایی واحد و انتخاب درست مخصوصا میوه و سبزیجات نه تنها می تواند برای شکل ظاهری مفید باشد و کاهش وزن را در پی داشته باشد بلکه می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز جلوگیری کند. رژیم های غذایی هرمی و استفاده از تمامی خوردنی ها اما به مقدار کم میتواند در دراز مدت پروتیئن بیشتری را وارد بدن کند و از آنجایی که فعالیت بدنی ما کم است می تواند موجب چاقی بشود. استفاده از ماهی، روغن آن، میوه و سبزیجات بهترین انتخاب و استفاده از گوشت قرمز و نوشابه های دارای قند بدترین انتخاب است.
شنبه، 12 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
ریزه خواری عامل چاقی
چرا ریزه خواری هم نمی تواند کمک به کاهش وزن بکند
 
چکیده
ریزه خواری و مصرف نادرست غذایی حتی در رژیم های غذایی می تواند موجب چاقی بشود. مصرف غذایی واحد و انتخاب درست مخصوصا میوه و سبزیجات نه تنها می تواند برای شکل ظاهری مفید باشد و کاهش وزن را در پی داشته باشد بلکه می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز جلوگیری کند. رژیم های غذایی هرمی و استفاده از تمامی خوردنی ها اما به مقدار کم میتواند در دراز مدت پروتیئن بیشتری را وارد بدن کند و از آنجایی که فعالیت بدنی ما کم است می تواند موجب چاقی بشود. استفاده از ماهی،  روغن آن، میوه و سبزیجات بهترین انتخاب و استفاده از گوشت قرمز و نوشابه های دارای قند بدترین انتخاب است.

تعداد کلمات :‌ 1028 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
شیب
 
مترجم: سید محمد حسن هاشمی
 
متخصصان بر این باورند که توصیه های هرمی پزشکان تاکنون، تاریخ گذشته و قدیمی شده اند زیرا روش زندگی مردم در آمریکا در سال های اخیر تغییر کرده است.
تغییرات نمک و چاشنی زندگی هستند اما گزارش های اخیر نشان داده اند که رژیم گرفتن می تواند موجب افزایش مصرف انواع مختلف غذاهای انرژی زا بشود و به طور کل استفاده از غذاهایی که می تواند برای بدن مفید باشند فراموش بشود.
 
یکی از پزشکان وزارت کشاورزی آمریکا و آشنا با موضوعات رژیم و هرم های غذایی به طور گسترده  به مردم آمریکا پیشنهاد می کند که انواعمختلف میوه های رژیمی مانند سبزیجات، غله و پروتین ها را مصرف کنند. وب سایت آنها اعلام کرده است که مصرف انواع میوه ها و نوشیدنی ها از هر نوع گروه غذایی می تواند موجب کاهش چاقی بشود، سدیم و شکر ورودی به داخل بدن را کم کرده و در طول مدت فرد کاهش وزن داشته باشد. همچنین تحقیقات بازنگری شده از مراکز سلامت در آمریکا همین نکته را تاکید می کنند و انسان ها را ترغیب به ریزه خواری از تمامی گروه های غذایی می کنند.
 
دکتر الیورا متخصص امور غذایی بر این باور است که استفاده از انواع و گروه های متفاوت رژیم غذایی موجب خواهند شد که انسان هم از غذاهای سالم و هم غیر سالم مصرف کند و این نوع های مختلف غذایی موجب شوند که انسان غذای بیشتری مصرف کرده و دچار چاقی شود. تحقیقات انجام شده بین سال 2000 تا 2017 که در مورد رژیم های غذایی منتشر شده اند، نشان نمی دهند که استفاده از نوع های مختلف و گروه های مختلف غذایی نیز موجب بدست آوردن وزن ایده آل و کاهش وزن مناسب بشود.

 

بیشتر بخوانید :‌ بی هیچ دلیلی چاق شده ام !


در حقیقت انسان ها با پر کردن ظرف غذایی خود با انواع خوردنی ها و غذاها تنها زمان سیر شدن خود را به تاخیر می اندازند و مطمئتا با استفاده از نوع های مختلف غذایی، غذای ناسالم نیز جایگزین غذای سالم می شود. برخی از تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از رژیم های غذایی حتی موجب مصرف بیشتر کالری شده و موجب چاق تر شدن نیز می شوند. به جای مصرف کردن غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات بسیاری از مردم هم این میوه ها را مصرف می کنند و هم غذای ناسالم را که این روند می تواند در پروسه بلند مدت موجب استفاده زیاد از حد کالری بشود.

به طور کلی باید گفت که رژیم غذایی برای شما بد نخواهد بود اما روی این موضوع باید مطالعه کامل انجام داده شود و همچنین برای مدت طولانی ادامه داده شود تا به نتیجه برسد. انتخاب غذای سالم که روی یک غذای اصلی و مزه اصلی برنامه ریزی شده باشد و ادامه آن می تواند از بسیاری از رژیم های مختلف دیگر که بیشتر شبیه ریزه خواری انواع مختلف غذا هستند بهتر عمل کند. به طور کلی باید چیپس ها و سرخ کردنی ها و پنیرهای پیتزا از برنامه غذایی حذف شوند و به جای آن ها غذایی واحد آنهم به اندازه نیاز و حتما سالم را انتخاب کرد.
 
هرم های غذایی قدیمی
ابتدا باید گفت تئوری رژیم غذایی متنوع و یا همان ریزه خواری بر می گردد به دهه 1970

متخصصان بر این باورند که رژیم های غذایی متنوع می توانند حتی موجب شوند که انسان غذای مقوی بیشتری نیز مصرف کند.

خیلی ها به خاطر اطلاعات نادرست و یا انتخاب اشتباه حتی در رژیم های غذایی موجب سو هاضمه می شوند. مصرف بالای کربو هیدرات که در بیشتر مصرف غذاهای هرمی معمول است بیشتر انرژی زا هستند و مصرف کننده باید در زمان کار خود انرژی آن را تخلیه کند در حالی که بسیاری از آمریکایی ها در خانه کار می کنند.

امروزه بسیاری از غذاها دارای کربن هستند و این مصرف نیز نمی تواند به طور کامل خوب باشد. باید گفت اگر رژیم غذایی کامل دارای میوه ها و سبزیجات و بشقابی از پروتئین است تنها نکته مهم این است که نباید غذاهای ناسالم آن مصرف شود و نکته بعدی این است که باید انرژی مازاد سوزانده شود بنابر این استفاده از غذای واحد رژیمی بهتر از ریزه خواری است.
 
کدام غذاها عالی هستند؟
با توجه به مواجه عمومی مردم آمریکا با مشکلات چاقی؛ تحقیقات نشان می دهند که توصیه های غذایی روزانه و رژیم ها بهتر است روی مصرف غذاهایی مانند میوه و سبزیجات و دانه ها که پروتئین آنها کم است تمرکز کنند. در میان غذاها نیز می توانند از روغن ماهی و آجیل و خود ماهی نیز بهرمند شوند.امروزه بسیاری از غذاها دارای کربن هستند و این مصرف نیز نمی تواند به طور کامل خوب باشد. باید گفت اگر رژیم غذایی کامل دارای میوه ها و سبزیجات و بشقابی از پروتئین است تنها نکته مهم این است که نباید غذاهای ناسالم آن مصرف شود و نکته بعدی این است که باید انرژی مازاد سوزانده شود بنابر این استفاده از غذای واحد رژیمی بهتر از ریزه خواری است.
 
مصرف گوشت قرمز و شیرینی ها و نوشیدنی های دارای شکر باید به طور کل قطع شوند.

مرکز توصیه های غذایی سازمان قلب آمریکا و مرکز رژیم غذایی در این کشور بر این باور است که بهترین رژیم تنها نکات یاد شده در بالاست و باید این روند برای مدت طولانی مدت ادامه یابد.

تنها راه حل خلاص شدن از چاقی نیز مصرف کمتر کالری بوده و در زمان خستگی و گرسنگی نیز نباید کالری ها و یا غذاهای اسنک (فست فود) مصرف کرد. سالم ترین غذاهای حاضر در اطراف ما اکنون میوه ها و سبزیجات هستند و باید با یک برنامه غذایی درست آنها را جایگزین کرد.

انجام رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن نه تنها زیبایی با خود به همراه دارد بلکه می تواند از ابتلا به امراض قلبی و عروقی جلوگیری کند.
 

 برگرفته از سایت https://www.healthline.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.