افسردگی؛ علائم، علل و درمان

یکی از مشکلات سبک زندگی امروزی به علت دوری از اقوام و آشنایان و زندگی در محیط های کوچک، افسردگی است. بیماری که شناخت علائم و علل آن ما را در راه پیشگیری از آن کمک بسیاری می کند.
دوشنبه، 14 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
افسردگی؛ علائم، علل و درمان
افسردگی چیست و چه کاری می توان درباره آن انجام داد؟
 
چکیده:
یکی از مشکلات سبک زندگی امروزی به علت دوری از اقوام و آشنایان و زندگی در محیط های کوچک، افسردگی است. بیماری که شناخت علائم و علل آن ما را در راه پیشگیری از آن کمک بسیاری می کند، ما در اینجا به بررسی علائم، علل و درمان افسردگی می پردازیم.

تعداد کلمات : 1373 / تخمین زمان مطالعه : 7 دقیقه

افسرده

نویسنده: مارکوس مک گیل
   مترجم: علی مهربانی

مقدمه:
غم و اندوه، کاهش احساس، از دست دادن علاقه یا لذت بردن از فعالیت های روزمره،  این علائمی آشنا برای همه ما است. اما اگر آنها عمدتا بر زندگی ما تأثیر می گذارد، ممکن است افسردگی باشد. براساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 7.6 درصد از افراد بالای 12 سال در هر دوره 2 هفته افسردگی دارند. این قابل توجه بوده و اهمیت موضوع را نشان می دهد. به نقل از سازمان بهداشت جهانی، افسردگی شایع ترین بیماری در سراسر جهان بوده و علت اصلی ناتوانی است. آنها تخمین می زنند که 350 میلیون نفر تحت در سطح جهان تاثیر افسردگی هستند.
 
حقایق سریع در مورد افسردگی
  • به نظر می رسد افسردگی در زنان بیشتر از مردان است.
  • علائم عبارتند از عدم شادی و کاهش علاقه به چیزهایی که برای به ارمغان آوردن شادی فردی لازم است.
  • حوادث زندگی مانند خسارت، تغییرات خلق را ایجاد می کند که معمولا از ویژگی های افسردگی متمایز می شود.
  •  علل افسردگی به طور کامل درک نمی شوند، اما احتمالا ترکیبی پیچیده از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی اجتماعی می باشند.
 
آزمایش ها
افسردگی یک اختلال روحی است که با خلق و خوی پایدار و احساس غم و اندوه شناخته می شود. این یک مشکل مداوم است، نه یک مشکل تصادفی، که به طور متوسط 6 تا 8 ماه طول می کشد. تشخیص افسردگی با مشاوره با پزشک یا متخصص بهداشت روانی شروع می شود. مهم است که به دنبال کمک یک متخصص بهداشتی جهت رد کردن علل مختلف افسردگی، اطمینان از تشخیص دقیق، و ایمن بودن و درمان موثر باشید.

برخی از پرسشنامه ها به پزشکان کمک می کنند تا شدت افسردگی را ارزیابی کنند. برای مثال، مقیاس درجه افسردگی همیلتون دارای 21 سؤال است که نمرات آن، شدت شرایط را توصیف می کند. مقیاس همیلتون یکی از ابزارهای ارزیابی به طور گسترده ای در جهان برای تشخیص درجه افسردگی بالینی است.

چه چیزی به عنوان افسردگی طبقه بندی نمی شود؟
افسردگی با نوسانات روحی متفاوت است که مردم به عنوان بخشی از زندگی عادی تجربه می کنند. پاسخ های عاطفی موقت به چالش های زندگی روزمره باعث افسردگی نمی شود. به همین ترتیب، حتی احساس غم و ناراحتی ناشی از مرگ کسی که نزدیک است، خودش به تنهایی افسرده محسوب نمی شود. اگر ادامه پیدا نکند. با این حال، افسردگی می تواند با خسارت هایی همراه باشد.
 
علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:
     حالت افسردگی
     کاهش علاقه یا لذت بردن از فعالیت هایی که قبلا لذت بخشبوده اند.
     کاهش وزن ناخواسته (بدون رژیم غذایی) یا اشتهای کم.
     بی خوابی، خواب دشوار یا خواب بیش از حد.
     بیقراری حرکتی، برای مثال قدم زدن ،آهسته حرکت کردن و صحبت کردن
     خستگی یا از دست دادن انرژی
     احساس بی ارزش بودن یا گناه
     اختلال در توانایی فکر کردن، تمرکز کردن یا تصمیم گیری
     افکار متناوب درباره مرگ یا خودکشی، یا تلاش برای خودکشی
 
علل افسردگی
علل افسردگی به طور کامل درک نمی شود و ممکن است تنها به یک منشا ختم نشود. احتمال دارد افسردگی ناشی از ترکیبی از عوامل متعددی بشود که عبارتند از:   ژنتیک ، بیولوژیکی - تغییر در سطوح انتقال دهنده عصبی و محیط و جامعه.
    
برخی از افراد در معرض خطر بیشتر افسردگی نسبت به دیگران هستند. عوامل خطرساز عبارتند از:
    حوادث زندگی: این شامل جبران خسارت، طلاق، مسائل مربوط به کار، روابط با دوستان و خانواده، مشکلات مالی، نگرانی های پزشکی یا استرس حاد است.

    شخصیت: افرادی که با استراتژی های مقابله با کمترین موفقیت و یا آسیب های زندگی قبلی مواجه هستند، از قابلیت بیشتری برای ابتلا به افسردگی برخوردار هستند.

    عوامل ژنتیکی: داشتن بستگان درجه اول با افسردگی، خطر ابتلا را افزایش می دهد.

    برخی از داروهای تجویزی: این شامل کورتیکواستروئیدها، برخی از بتا بلوکرها، اینترفرون و سایر داروهای تجویزی است.

    مصرف الکل و سایر مواد روان گردان

    آسیب های گذشته

    داشتن یک قسمت از افسردگی عمده: این باعث افزایش خطر ابتلا به آن می شود.

    سندرم های درد مزمن: این و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری مزمن انسدادی ریوی و بیماری های قلبی عروقی،  خطر ابتلا را افزایش می دهند.
 حقایقی  در مورد افسردگی
به نظر می رسد افسردگی در زنان بیشتر از مردان است.
علائم عبارتند از عدم شادی و کاهش علاقه به چیزهایی که برای به ارمغان آوردن شادی فردی لازم است.
حوادث زندگی مانند خسارت، تغییرات خلق را ایجاد می کند که معمولا از ویژگی های افسردگی متمایز می شود.
 علل افسردگی به طور کامل درک نمی شوند، اما احتمالا ترکیبی پیچیده از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی اجتماعی می باشند.

درمان افسردگی
افسردگی یک بیماری روانی قابل درمان است. سه عامل برای مدیریت افسردگی وجود دارد:
1- پشتیبانی، گسترش بحث در مورد راه حل های عملی جلوگیری ، آموزش اعضای خانواده.
2- روان درمانی، همچنین به عنوان درمان سخنرانی شناخته شده است، مانند درمان رفتاری شناختی.
3- درمان دارویی، به ویژه داروهای ضد افسردگی.

روان درمانی
درمان روانشناختی یا صحبت کردن برای افسردگی شامل درمان شناختی-رفتاری ، روان درمانگری بین فردی و درمان مشکل است. در موارد خفیف افسردگی، روان درمانی اولین گزینه برای درمان است. در موارد متوسط ​​و شدید، آنها می توانند در کنار سایر درمان ها مورد استفاده قرار گیرند. درمان بین فردی به بیماران کمک می کند تا مشکلات عاطفی را که روابط و ارتباطات را تحت تاثیر قرار می دهند، شناسایی کنند و این امر به نوبه خود بر خلق و خو تاثیر می گذارد و می تواند تغییر کند.

داروهای ضد افسردگی
داروهای ضد افسردگی را یک پزشک می تواند در دسترس قرار بدهد. تعدادی از دارو در درمان افسردگی در دسترس هستند:
    مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخاب.
    مهار کننده های مونوآمین اکسیداز.
    داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
    داروهای ضد افسردگی غیر معمول
    مهارکننده های بازدارنده انتخابی سروتونین و نوراپی نفرین.
 
هر کلاس از داروهای ضد افسردگی بر روی یک انتقال دهنده عصبی متفاوت عمل می کند. داروها باید پس از تجویز پزشک، حتی پس از بهبود علائم، برای جلوگیری از بازگشت افسردگی، ادامه یابد. یک هشدار از اداره غذا و داروی آمریکا  می گوید: "داروهای ضد افسردگی ممکن است در چند ماه اول درمان بعضی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان افکار خودکشی را افزایش دهند". هر گونه نگرانی باید همیشه با یک پزشک مطرح شود - از جمله هر قصد برای جلوگیری از مصرف داروهای ضد افسردگی.

 

بیشتر بدانید : سبب شناسی افسردگی


ورزش و درمان های دیگر
ورزش های هوازی ممکن است در برابر افسردگی خفیف کمک کند زیرا سطح اندورفین افزایش می یابد و نوراپینفرین انتقال دهنده عصبی را تحریک می کند که به حالت خلقی مربوط می شود. درمان های تحریک مغزی - از جمله درمان الکتروشیمیایی - نیز در افسردگی استفاده می شود. تحریک مغناطیسی ترانس موجب انتقال پالس مغناطیسی به مغز می شود و ممکن است در اختلال افسردگی عمده موثر واقع شود.

درمان الکتروشوک
موارد شدید افسردگی که به درمان دارو پاسخ نداده اند ممکن است از درمان الکتروشوک  بهره مند شوند؛ این به ویژه برای افسردگی روانپریشی مفید است.

انواع افسردگی
افسردگی یکپارچه و دو قطبی، اگر ویژگی غالب یک خلق افسرده باشد، آن افسردگی یکپارچه نامیده می شود. با این حال، اگر آن را با هر دو قسمت مانیک و افسردگی جدا شده توسط دوره های حالت طبیعی، آن را به عنوان اختلال دوقطبی می نامند. افسردگی یکپارچه می تواند اضطراب و علائم دیگر را شامل شود - اما هیچ بخش مانیک وجود ندارد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که برای حدود 40 درصد از زمان، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی افسرده هستند، و این دو، شرایط را برای تشخیص دشوار می کند.

اختلال افسردگی عمده با ویژگی های روانی
این وضعیت با افسردگی همراه با روان پریشی متمایز می شود. روانپریشی می تواند شامل تصورات، باورهای غلط و جدا شدن از واقعیت یا توهمات و حساسیت درباره چیزهایی که وجود ندارد، همراه باشد.

افسردگی پس از زایمان
زنان اغلب احساس ناراحتی بعد از تولد را تجربه می کنند، اما افسردگی پس از زایمان شدیدتر است.

اختلال افسردگی عمده با الگوی فصلی
پیش از این، اختلال عاطفی فصلی  نامیده شده است، این وضعیت با کاهش روزافزون زمستان مرتبط است - افسردگی در طول این فصل اتفاق می افتد اما در مابقی سال هم ادامه پیدا می کند. به نظر می رسد که کشورهایی با زمستان های طولانی و شدید، بیشتر از این شرایط متاثر می شوند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.