برنامه های پر مصرف اندروید

مصرف زیاد باتری گوشی اندروید گاها آزاردهنده است و گاهی حتی مجبور می شوید روزانه دوبار گوشی خود را شارژ نمایید.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
برنامه های پر مصرف اندروید
در تلبت یا گوشی های اندرویدی ، چگونه میتوان برنامه هایی که باتری زیادی مصرف میکنند را شناسایی کرد ؟
 
چکیده:
 مصرف زیاد باتری گوشی اندروید گاها آزاردهنده است و گاهی حتی مجبور می شوید روزانه دوبار گوشی خود را شارژ نمایید. یکی از راهکارها جهت کاهش مصرف باتری و حفظ عمر آن شناسایی و غیرفعال نمودن نرم افزارهایی است که باتری زیادی مصرف می کنند. این مقاله را برای اطلاع از چگونگی این کار بخوانید.

تعداد کلمات : 2075 / تخمین زمان مطالعه : 10 دقیقه

موبایل

نویسنده : CHRIS HOFFMAN
مترجم: هادی  انصاری چشمه

اگر احساس میکنید باتری گوشی اندروید شما زود خالی میشود ، روش هایی است که میتوان به کمک آنها فهمید این حجم از انرژی در کجا مصرف میشود. صفحه مربوط به باتری در گوشی های اندروید میتواند برنامه هایی که از باتری استفاده میکنند را نشان دهد .( از بار آخری که باتری گوشی را شارژ کردید ) از برنامه ها گرفته تا سخت افزارها و سایر سرویس های سیستم.

چگونه به صفحه مربوط به باتری دسترسی پیدا کنیم ؟
از قسمت تنظیمات ، روی گزینه  Device ضربه بزنید ، سپس Battery را انتخاب نمایید. شما نیز میتوانید انگشت  خود را روی آیکن باتری در قسمت بالای گوشی خود قرار نگه دارید ( یا  Battery Saver  در اندروید  Oreo ) تا به راحتی به صفحه مربوط به باتری منتقل شوید.

صفحه مربوط به باتری تنها برنامه هایی را نشان میدهد که از آخرین باری که گوشی خود را شارژ نموده اید از باتری استفاده نموده اند. اگر تازه باتری گوشی خود را شارژ کرده اید.، نمیتواند به شما کمک زیادی کند ، زیرا همانگونه که گفته شد ، تنها برنامه هایی قابل مشاهده هستند که از باتری در آخرین مرتبه شارژ استفاده نموده اند. معمولا ، باید زمانی این صفحه را مورد بررسی قرار دهید که باتری گوشی شما در حال اتمام است ، بنابراین فقط در چنین حالتی میتوانید برنامه ، سخت افزار و سرویس هایی که باتری زیادی را مصرف میکنند شناسایی کنید.

در نسخه های قدیمی اندروید ( Nougat  و قبل از آن ) نمودارهایی نشان داده میشود که میتوانید به کمک آن چگونگی تخلیه شدن باتری خود را مشاهده نمایید. در اندرویدهای  Oreo  و بالاتر ، چندین گزینه برای تنظیمات باتری در بالای صفحه وجود دارد ، به بالای صفحه مراجعه کنید تا آنها را مشاهده نمایید. در دستگاه های سامسونگ ، می.تنید از قسمت منو باتری روی گزینه  “ Battery Usage “ استفاده نمایید تا لیست برنامه هایی که در حال استفاده از باتری هستند را مشاهده نمایید.
به فرض اینکه گوشیتان را شارژ نکرده باشید  و برای مدت طولانی روشن مانده باشد ، میتوانید برنامه ، سخت افزار یا سرویس هایی  که شدیدا از باتری استفاده میکنند را مشاهده نمایید. شما میتوانید روی هر یک از سرویس ها و برنامه ها ضربه بزنبد تا اطلاعات جزئی تری در مورد آنها بدست آورید.
 اگر صفحه مربوط به باتری نشان داد که یک برنامه بیش از حد در حال استفاده از ظرفیت باتری شما میباشد ، میتوانید آن را حذف نمایید یا یک برنامه دیگر جایگزین آن کنید. اگر از برنامه ای استفاده کنید ، حتما در صفحه مربوط با کارکرد باتری میتوانید میزان مصرف آن را مشاهده کنید ، اما برخی از برنامه ها بسیار سنگین تر از سایر برنامه ها میباشند.
با استفاده از برنامه های شخص ثالث از حالات پیشرفته تر باتری خود بهره مند شوید.
سیتم عامل اندروید معمولا اطلاعات بیشتری از آن چیزی که در صفحه مربوط به باتری مشاهده میکنید ، در مورد برنامه ها و سرویس هایی که از باتری استفاده میکنند ، جمع آوری میکند. در گذشته ، ممکن بود یک برنامه با استفاده از   Better batteryبتوانید در خواست مشاهده جزئیات مصرف باتری یک برنامه را بدهد تا اطلاعات در این زمینه را مشاهده نماید. بعد از آن میتوانستید آمارهای دقیقتری از مصرف باتری را مشاهده کنید. برای مثال ، میتوانستید اطلاعاتی در مورد Wakelocks و مصارف باتری آن در یک بازه زمانی را مشاهده کنید در حالی که چنین اطلاعاتی در صفحه مربوط به باتری موجود نبود.

متأسفانه، مدتی است که اندروید این قابلیت را از قسمت برنامه ها حذف کرده و دیگر قابل مشاهده نیست. اگر گوشی خود را Root کرده اید ، همچنان میتوانید برنامه Better Batter را نصب کنید ، تا اطلاعات دقیق تری در مورد مصرف باتری مشاهده نمایید. اما اگر گوشی خود را Root نکنید ، همچنان باید با همین اطلاعاتی که در قسمت باتری اندروید است ش و کله بزنید ، زیرا این برنامه ها نمیتواند چنین اطلاعاتی را ببینند.

همانگونه که گفته شد ، همچنان راه هایی است که میتوان به کمک آنها حالات باتری را بصورت معنادار تری تجزیه و تحلیل کرد. برنامه ای که ما در این زمینه ترجیح میدهیم که نیازی هم به  Root کردن دستگاه ندارد ، AccuBattery میباشد ، این برنامه نه تنها میتواند دید دقیق تری به برنامه هایی که از باتری مصرف میکنند ، داشته باشد ، بلکه میتواند جزئیاتی در مورد سلامت کلی باتری شما نیز مهیا سازد. این برنامه جز آن دسته از برنامه هایی است که در گذر زمان بهتر و مفیدتر میشود، بنابراین ، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید ، علاقه شما به آن بیشتر خواهد شد.
 
این همه سخت افزار و سرویس های سیستم چیست ؟ ( در صفحه مربوط به تنظیمات باتری)
در اندرویدهای Nougat و پایین تر ، سخت افزارها وسیستم عامل همراه با سیار برنامه ها در یک لیست قرار میگیرند ، این لیست نسان میدهد که این موارد چه مقدار از ظرفیت باتری دستگاه شما را مصرف میکنند. در اندروید Oreo این اطلاعات اضافی بصورت پیش فرض مجزا شده اند. اگر میخواهید این صفحه را پیدا کنید ، روی گزینه  Menu  در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید ، و عبارت “ Show Full Device Usage “ را انتخاب نمایید. در این قسمت میتوانید سخت افزارها و سرویس های سیستم عامل که از باتری استفاده میکنند را مشاهده نمایید._ فقط مد نظر داشته باشید که این یک لیست مجزا میباشد ، و هیچ یک از برنامه هایی که از باتری استفاده میکنند ، در این لیست قرار ندارند.

با ضربه زدن روی این گزینه میتوانید اطلاعات بیشتر و دقیقتری در مورد اجزای سخت افزاری را بدست آورید._ برنامه ها دارای قابلیت خود-شرحی ( اطلاعات خود را نشان میدهند ) میباشند _ زمانی که در حال اجرا هستند یا در پشت زمینه سیستم شما فعالیت دارند ، میتوانند از باتری دستگاه شما استفاده نمایند. در بخش زیر ، به همه آیتم هایی که جز برنامه ها نیستند و همچنان از باتری استفاده میکنند اشاره شده است :

 Screen  : این حجم از انرژی است که لامپ تصویر گوشی شما از باتری استفاده میکند. صفحه نمایش شما معمولا حجم قابل توجهی از ظرفیت باتری شما را مصرف میکند. شما میتوانید نور صفحه نمایش را کاهش دهید ، یا به قسمت تنظیمات بروید و آن را تنظیم کنید تا در زمانهایی که از آن استفاده نمیکنید ، خاموش شود.

Wi-Fi : این مورد حجم مصرفی امواج رادیویی  Wi-Fi را نشان میدهد. زمانهایی که به یک شبکه  Wi-Fi متصل هستید ، این مورد میتواند حجمی از ظرفیت باتری دستگاه شما را به خود اختصاص دهد. حتی زمانهایی که به شبکه وصل نیستید اما   Wi-Fi دستگاه شما به دنبال منبعی برای اتصال است ، همچنان از باتری دستگاه شما استفاده میکند.  شما میتوانید با غیر فعال کردن  Wi-Fi خود در زمانهایی که نیاز ندارید ، مقداری در مصرف باتری خود صرفه جویی نمایید.
Cell Standby : فرض کنیم شما از یک دستگاه که به سیم کارت مجهز است استفاده میکنید ، این امواج  Cellular همواره از باتری دستگاه شما استفاده میکنند. اگر در مکانی هستید که آنتن دهی دستگاه شما کم و زیاد میشود ، مصرف باتری شما نیز به شدت افزایش میابد . زیرا دستگاه شما همواره به دنبال سیگنال های قوی تر میباشد.

سیستم عامل اندروید : این مورد همه قسمت های سیستم عامل که از باتری استفاده میکنند را در برمیگیرد که شامل ، پردازش های در حال اجرا ، روابط سخت افزاری و سایر قسمت های سطح پایین میشود.

Android System : برخلاف نام آن ، این مورد از سیستم عامل اندروید مجزا میباشد. این قسمت بیانگر مواردی مانند ،  Settings App, Input Devices  و سایر سرویس های سیستم میباشد که همچنان از باتری دستگاه شما استفاده مینمایند.  شما در این قسمت میتوانید با فعال کردن حالت  Battery Saver اندکی در مصرف باتری خود صرفه جویی نمایید.

Google Play Services : این مورد شامل سرویس های متعددی نظیر ،  Google Play Services , The Google Account Manager , Google Services Frameork و  Google Backup Transport میشود. این مورد هم شامل یک بسته از سرویس ها میشود که همواره از باتری دستگاه شما استفاده مینمایند. البته ، با فعال کردن قابلیت  Battery Saver  میتوانید مصرف پردازش های پشت زمینه دستگاه خود را کاهش دهید.
Phone Idle Or Tablet Idle : دستگاه اندروید شما تنها به دلیل اینکه روشن است مقداری از انرژی باتری را مصرف میکند ، حتی اگر در حالت Idle یا  Low Power State قرار گیرد ، باز هم مقداری  از انرژی باتری دستگاه  را مصرف میکند.
Users : اگر چند حساب کاربری روی گوشی یا تلبت اندرویدی خود دارید ، میتوانید اطلاعات هر حساب را در قالب  User مشاهده کنید. این مورد به شما کمک میکند تا بدانید هر یک از این حسابها چه مقدار از انرژی باتری شما را مصرف میکنند.
 
چگونه در مصرف باتری گوشی های اندروید صرفه جویی کنیم ؟
شما احتمالا میدانید که با خاموش کردن مواردی مانند  Bluetooth , Wi-fi یا کم کردن مقدار روشنایی صفحه گوشی ، میتوانید در مصرف باتری دستگاه خود صرفه جویی کنید ، با این حال همچنان روش های دیگری وجود دارند که میتوانید با کمک آنها در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید. اگر صفحه مربوط به باتری نشان داد که یک برنامه بیش از حد در حال استفاده از ظرفیت باتری شما میباشد ، میتوانید آن را حذف نمایید یا یک برنامه دیگر جایگزین آن کنید. اگر از برنامه ای استفاده کنید ، حتما در صفحه مربوط با کارکرد باتری میتوانید میزان مصرف آن را مشاهده کنید ، اما برخی از برنامه ها بسیار سنگین تر از سایر برنامه ها میباشند.  برای مثال ، یک بازی که نیازمند گرافیک سه بعدی است ، نسبت به برنامه های متوسط ، حجم زیادی از ظرفیت باتری را مصرف میکند. برخی از برنامه ها نیز حتی زمانی که فعال نیستند ، همچنان در پشت زمینه دستگاه شما مقداری از انرزی باتری را مصرف میکنند.

 

بیشتر بدانید :  ده راه برای افزایش عمر باتری موبایل


مانع شدن از اجرای برنامه ها در پشت زمینه موضوعی غیرممکن است ، اما میتوانید کارکردهای پشت زمینه را از قسمت تنظیمات برنامه غیر فعال نمایید. اگر چنین کاری را ترجیح نمیدهید ، میتوانید برنامه را حذف یا غیر فعال کنید. برای مثال ، بجای اینکه از برنامه  Facebook که حجم زیادی از باتری را مصرف میکند ، به راحتی از طریق سایت وارد حساب خود شوید و از آنجا کار خود را انجام دهید ، در این صورت میتوانید در مصرف باتری خود صرفه جویی نمایید.

اگر گوشی شما دارای اندروید Oreo میباشد ، میتوانید مشاهده کنید که کدام یک از برنامه ها در پشت زمینه در حال اجرا میباشند ، و از باتری دستگاه شما استفاده مینمایند. اگر این قابلیت را نمی پسندید ، میتوانید به راحتی آن را غیر فعال کنید ، اما با استفاده از این قابلیت، میتوانید آن دسته از برنامه هایی که حجم زیادی از باتری را مصرف میکنند شناسایی و در صورت نیاز ، غیر فعال نمایید.

قابلیت دیگری نیز در اندروید وجود دارد که میتوانید با کمک آن در مصرف باتری دستگاه خود صرفه جویی نمایید. حالت  Battery Saver دستگاه شما را در حالت صرفه جویی قرار میدهد که اجرای برنامه در پشت زمینه را محدود میکند ، در صورت لزوم میتوانید از طریق گوشی خود این قابلیت را فعال کنید. این مورد زمانی میتواند کمک کند که گوشی شما در حال استفاده کردن از گوشی نباشید ، با استفاده از این قابلیت میتوانید در مصرف باتری خود بیش از پیش صرفه جویی نمایید.

صفحه مربوط به باتری نشان میدهد که انرژی باتری شما در کجاها مصرف میشود ، اما بعد از آن خود شما باید تصمیم بگیرید که باید با این اطلاعات چه اقداماتی را اتخاذ کنید. این نقطه برای شروع صرفه جویی در مصرف باتری مناسب است ، اما گوگل جزئیات اندکی در مورد مصارف باتری را در اختیار شما قرار میدهد. با این حال ، اطلاعاتی که خود برنامه باتری اندروید در اختیار افراد متوسط قرار میدهد کافی است. اگر بصورت مرتب به اطلاعات مصارف باتری خود  مخصوصا اگر اخیرا اقدام به شارز آن کرده باشید  ؛ دسترسی داشته باشید ، میتوانید در مورد حذف برنامه ها و سایر سرویس ها تصمیمات بهتری اتخاذ نمایید. برای مثال ، اطلاعاتی در مورد مصارف باتری در 24 ساعت گذشته میتواند بسیار مفید باشد.

ویژگی هایی از این دسته نیز در ویندوز 10   ،  iPhones , iPad و سیستم عامل  Mac نیز موجود میباشد ، که میتوانید به کمک آنها تصمیمات خوبی بگیرید و عمر باتری خود را افزایش دهید.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
حکمت | دلی سخت تر از سنگ / استاد حسینی قمی
music_note
حکمت | دلی سخت تر از سنگ / استاد حسینی قمی
خلاصه دیدار فوتسال ایران 4-0 کویت
play_arrow
خلاصه دیدار فوتسال ایران 4-0 کویت
سپهبد انقلابی ارتش شاهنشاهی!
play_arrow
سپهبد انقلابی ارتش شاهنشاهی!
اینگونه تلاش می‌کنند ایران را آدم بده داستان نشان دهند!
play_arrow
اینگونه تلاش می‌کنند ایران را آدم بده داستان نشان دهند!
رئیس قوه قضاییه: در رابطه با حجاب قانون و مصوبه داریم
play_arrow
رئیس قوه قضاییه: در رابطه با حجاب قانون و مصوبه داریم
قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب
play_arrow
قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب
گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا
play_arrow
گلزنی فوق‌العاده سردار آزمون مقابل بولونیا
مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
play_arrow
مقایسه قبل و بعد محل پرتابه اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان
ایرانی‌ها وحشتناک شده‌اند و باید بدانیم ما ظرفیت نابودی داریم!
play_arrow
ایرانی‌ها وحشتناک شده‌اند و باید بدانیم ما ظرفیت نابودی داریم!
قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
play_arrow
قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
تلاش عجیب یک بازیکن فوتبال برای ترساندن مامور امنیتی
play_arrow
تلاش عجیب یک بازیکن فوتبال برای ترساندن مامور امنیتی
کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران
play_arrow
کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران
گلزنی دیدنی عزت‌اللهی مقابل الاتحاد کلب؛ خوشحالی شدید گزارشگر عربی از شاهکار سعید
play_arrow
گلزنی دیدنی عزت‌اللهی مقابل الاتحاد کلب؛ خوشحالی شدید گزارشگر عربی از شاهکار سعید
رکورد جدیدی که تهران به نام خود ثبت کرد!
play_arrow
رکورد جدیدی که تهران به نام خود ثبت کرد!
تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا
play_arrow
تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا