افزایش عمر باتری گوشی های موبایل

3G عنوان نوعی فناوی است که با استفاده از سیگنال های آن گوشی های موبایل به سرعت به اینترنت متصل می شوند. اتصال سریع به اینترنت هم به انرژی برق زیادی احتیاج دارد و به این ترتیب بخش اعظمی از انرژی باتری گوشی
چهارشنبه، 27 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش عمر باتری گوشی های موبایل
 افزایش عمر باتری گوشی های موبایل






 

مجموعه ترفندها و تجربیات متخصصین برای کاربران اینترنت

3G

3G عنوان نوعی فناوی است که با استفاده از سیگنال های آن گوشی های موبایل به سرعت به اینترنت متصل می شوند. اتصال سریع به اینترنت هم به انرژی برق زیادی احتیاج دارد و به این ترتیب بخش اعظمی از انرژی باتری گوشی صرف این امر می شود. بنابراین چنانچه نیازی به این فناوری ندارید آن را خاموش کنید. باید بدانید که برای تماس با گوشی و حتی استفاده روزمره از اینترنت هم به این فناوری نیازی ندارید.
در مقابل توصیه می شود در مواردی که برای جستجو در فضای مجازی به سرعت بالا نیاز دارید از این فناوری که به عنوان یک موتور توربو عمل می کند استفاده نمایید تا انرژی زیادی از باتری گوشی شما گرفته نشود.

WiFi

جستجوی مداوم در اینترنت و اتصال به شبکه های بی سیم هم نیاز به برق دارد. در این مورد هم همچون نمونه بالا چنانچه برای مرور اینترنت یا استفاده از ایمیل خود نیازی به اینترنت بی سیم ندارید بهتر آن است که با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود این قابلیت را غیرفعال نمایید.
به این ترتیب چیپسِت مربوط به وای فای در وضعیت Sleep با مصرف پایین انرژی قرار می گیرد و باتری هم دوام بیشتری می آورد.

GPS

سیستم موقعیت یاب جهانی که تحت عنوان GPS از آن یاد می شود یکی دیگر از قسمت هایی است که برای اجرا به برق نیاز دارد. در برخی موارد برای تعیین مسیر باید از یک اپلیکیشن ردیاب ماهواره ای استفاده نمود و هیچ گزیری از آن نیست اما بهتر آن است که در مواقع عادی که نیازی هم به آن اپلیکیشن نیست آن را غیرفعال نمود. اما غیرفعال کردن این قابلیت هم تنها در برخی از انواع اپلیکیشن ها امکان پذیر است.
برای مثال اپلیکیشن فیسبوک تنها در صورت تمایل کاربر به استفاده از قابلیت Check In نیاز به اطلاع از موقعیت وی دارد، بنابراین چنانچه از این قابلیت استفاده نمی کنید آن را در بخش تنظیمات مربوط به اپلیکیشن فوق الذکر غیر فعال نمایید.

بلوتوث

چنانچه در یک مکان عمومی مانند کافی شاپ بلوتوث خود را روشن کنید می توانید گوشی های تلفن همراه کنار دستی های خود را در آن مشاهده نمایید. اما تنها شمار اندکی از کاربران گوشی های تلفن همراه از بلوتوپ استفاده می کنند و باید بدانند که این قابلیت هم یکی دیگر از بخش هایی است که برق باتری را مصرف می کند.
این قانون طلایی را همیشه به خاطر بسپارید که اگر از چیزی استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. اینکه مدام از طریق بلوتوث گوشی خود بدنبال گوشی های روشن اطراف بگردید تنها هدر دادن باتری گوش تلفن همراه است و بس.

کاهش روشنایی

نوری که از قسمت پشت صفحه های LCD ساطع می شود آنها را روشن می کند. شاید یک صفحه نمایش بسیار روشن عالی به نظر بیاید اما بخش اعظمی از انرژی باتری را مصرف می کند. با کاهش روشنایی صفحه نماشی می توانید عمر باتری خود را افزایش دهید.
اما در نظر داشته باشید این روشنایی را به حدی که به چشمانتان آسیبی وارد نمی شود پایین بیاورید و از این بابت هم نگران نباشید چرا که هر زمان که لازم باشد می توانید مجدداً آن را افزایش دهید.

بازی های رایانه ای

یک گوشی برای اجرای بازی و پردازش آن به انرژی زیادی نیاز دارد و در زمانی که شما در حال لذت بردن و تجربه هیجانات شگفت انگیز هستید گوشی بیچاره در حال جان دادن است. بنابراین چنانچه تمایل دارید باتری گوشی شما تا پایان روز دوام بیاورد بهتر آن است که مدت زمان بازی خود را کوتاه تر نمایید.

اپلیکیشن های موجود در پس زمینه

برخی گوشی های موبایل این توانایی را دارند که به صورت همزمان چندین برنامه را پس زمینه اجرا کنند که اصطلاحاً از این قابلیت تحت عنوان Multitasking یاد می شود. چنانچه سیستم عامل گوشی شما از نوع آندروئید است و باتری آن هم تنها برای مدتی کوتاه شارژ دارد احتمالاً علت از یک اپلیکیشن یا سرویس فعال در پس زمینه است.
برای اطلاع از صحت این احتمال کافیست به بخش Setting, Applications, Running Services مراجعه نموده و از برنامه های در حال اجرا مطلع شوید و در نهایت هم برنامه های بی مصرف را متوقف نمایید. برای آگاهی از برنامه های سودمند هم کافیست سری به آندروئید مارکت زده و بدنبال برنامه هایی نظیر Kill tasks و Task manager بگردید.
توصیه دیگر اینکه پس از آنکه کارتان با یک اپلیکیشن خاص تمام شد از آن برنامه خارج شوید و بلافاصله به سراغ دکمه Home نروید. چنانچه برای خروج از یک برنامه دکمه Home را فشار دهید آن برنامه همچنان در پس زمینه اجرا می شود و باتری گوشی شما را مصرف می کند.

آپشن های تنظیمی (Sync)

گوشی های هوشمند قابلیت آن را دارند که تماس ها، تقویم و لیست وظایف (to do list) خود را با سرویس های آنلاین تنظیم نمایند. این گوشی ها همچنین می توانند کاربر را در جریان ایمیل ها و پیام های جدید قرار دهند. اما هر زمان که این گوشی ها از قابلیت مذکور استفاده می کنند اندکی از ذخیره باتری گوشی هم مصرف می شود. اما نگران نباشید! می توان با طولانی تر نمودن فواصل این قبیل تنظیمات اندکی از میزان مصرف باتری گوشی خود بکاهید. برای مثال در گوشی آیفون می توان با مراجعه به بخش های Setting, Mail Contacts Calendars, Fetch New Data این زمان را از هر 15 دقیقه یکبار به ساعتی یکبار تغییر داد.

ویبره

اینکه گوشی شما در هنگام دریافت تماس یا پیغام به لرزه درآید بسیار خوب است اما به یاد داشته باشید که هر عمل اضافی نیاز به انرژی دارد. پس بهتر آن است که این قابلیت را غیر فعال نمایید مگر آنکه واقعاً به آن نیاز داشته باشید.

وضعیت آماده باش

صفحه نمایش یک گوشی تلفن همراه به طور عادی 30 ثانیه الی 1 دقیقه پس از استفاده از گوشی خاموش می شود و گوشی به صورت خودکار در وضعیت آماده باش و صرفه جویی انرژی قرار می گیرد. اما اگر به صورت دستی گوشی را در این وضعیت قرار دهید انرژی کمتری از باتری آن گرفته می شود. چنانچه تمامی اقداماتی که تا اینجای مطلب ذکر شد را انجام دهید گوشی شما تا یک هفته و یا بیشتر در وضعیت آماده باش قرار می گیرد. در این حالت میزان بسیار کمی از باتری گوشی مصرف می شود.
خاموش و روشن کردن گوشی هم به برق زیادی نیاز دارد و در چنین صورتی گوشی ظرف مدت 12 ساعت یا اندکی بیشتر خاموش خواهد شد بنابراین بهتر آن است که گوشی خود را در وضعیت آماده باش قرار دهید.
منبع: نشریه بزرگراه رایانه شماره 143

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.